Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Golden Walkman: belevingsmarketing voor ondernemers met ambitie

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Golden Walkman is een samenwerking tussen Herman Poort en Dennis Hardes. Met twintig jaar ervaring op zak hebben zij veel gezien, gedaan en geleerd. 

Wie zijn jullie en waar kom jullie vandaan?
Dennis Hardes: ik ben opgegroeid in Hoofddorp onder de rook van Amsterdam. Van kinds af aan wist ik al dat ik later iets creatiefs ging doen. Mijn fantasie was als 4 jarige groot en dat is niet veranderd. Ben nog net zo nieuwsgierig als toen en dat is mijn grote drijfveer. Ik wil alles weten, want dan kan ik echt iets voor je betekenen. 

Herman Poort: Opgegroeid in een boerendorp vlak bij Leiden ontstond al snel de hang naar avontuur. Aangezien er weinig te beleven viel, moest je eigen avonturen creëren en daar wordt je vanzelf creatief van. Na gestudeerd te hebben aan de Willem de Kooning academie in Rotterdam ben ik direct voor mezelf begonnen met mijn eerste bureau en sindsdien zijn de avonturen alleen maar groter geworden.

Hoe is jullie samenwerking tot stand gekomen?
Wij kennen elkaar sinds 2010 via de Elephant Parade. Herman was een van de medeoprichters en mijn toenmalige bedrijf hielp hen met het design van o.a. kunstboeken. Toen we elkaar 1,5 jaar geleden weer tegenkwamen bij een businesstraining klikte het meteen. We zijn samen een groot project gaan doen voor Olympia Nederland en dat was heel prettig samenwerken. Sindsdien werken we samen.

Waarom de naam Golden Walkman?
Wij hebben een nieuwe manier van marketing ontdekt die volledig draait om beleving. Veel marketing is vluchtig. 1 like, 1 share, 1 verkoop. Niks mis mee want traditionele marketing werkt en dit zetten wij uiteraard in. Maar het is mogelijk om de aandacht langer vast te houden. Waar het in traditionele marketing vaak draait om iets van waarde weggeven (korting, winactie, spaaractie, etcetera) richting wij ons op beleving. Iets dat zo leuk is dat het écht een herinnering wordt. Zo is het ons gelukt om 2 weken lang de aandacht van PON vast te houden met wat de marketingmanager van SEAT noemde ‘het gaafste wat ik heb meegemaakt’. De actie draaide om een gouden walkman. In twee weken tijd hebben we een serie pakketten gestuurd die allemaal met elkaar verbonden zijn. De pakketten waren groot, gaaf, goud, online, offline… maar de fysieke waarde was zo goed als 0. Het ging puur om beleving, spanning en het creëren van een blijvende herinnering. Uiteindelijk hebben ze na 2 weken ons gebeld omdat ze helemaal gek werden van nieuwsgierigheid. 

Voor wie werken jullie?
Golden Walkman wordt ingezet door zowel mkb-bedrijven als grotere nationale en internationale bedrijven. De overeenkomst tussen deze bedrijven is altijd: ambitie. Al onze klanten zijn, net als wij zelf, hongerig naar de volgende stap en willen groeien.

Vertel eens over jullie werkwijze
Wij zetten onze kennis en ervaring in om ervoor te zorgen dat elke ondernemer in staat is zijn ambities achterna te gaan. Welk doel heb jij gesteld voor jouw onderneming? Golden Walkman bepaalt samen met jou welke stappen er moeten worden gezet en welke middelen moeten worden ingezet om jouw ondernemersdoel te realiseren.

Zijn jouw doelstellingen al scherp? Dan ligt de focus op de te nemen marketingacties. Zit je als ondernemer nog in een strategische fase, dan kun je Golden Walkman inschakelen om de doelstellingen helder te maken. Wij kunnen in elke fase van het proces instappen.

Om de juiste marketingstrategie te bepalen, maken we niet alleen gebruik van succesvolle marketingmodellen, maar koppelen we daaraan diverse extra’s, waardoor elk marketing- en communicatieplan maatwerk wordt. Jouw onderneming is niet standaard, de acties die erbij horen om de ambities waar te maken, dus ook niet. 

Hebben jullie altijd dezelfde rol?
Nee, want ieder bedrijf heeft een andere behoefte. Ons doel is om (soms) complexe uitdagingen op een effectieve manier op te lossen en daar doen we voor wat nodig is. Enkele voorbeelden:

De zakelijke doelstellingen zijn bepaald. De volgende stap is het vaststellen van de marketingstrategie. Wat heeft jouw onderneming nodig om het doel te bereiken?

Elke bedrijf heeft goud in haar organisatie, maar om het maximale rendement te behalen, is een optimale synergie, sfeer en motivatie tussen het personeel cruciaal. Hoe kun je dit bevorderen?

De juiste mensen op de juiste plek. Wie verzorgt de social media-uitingen? Wie maakt het design? En sluiten deze uitingen op elkaar aan? Golden Walkman kan het team aansturen en er zo voor zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.

Je weet dat er meer inzit, maar waarom komt het er dan niet uit? Golden Walkman kijkt met jou waar de knelpunten binnen de organisatie zitten

De onderneming brengt een nieuw product of dienst op de markt. Hoe ga je dit succesvol naar buiten brengen?

Hebben jullie de gouden marketing tip voor bedrijven?
Dat is een lastige vraag, maar als we dicht bij onszelf blijven: wees eerlijk, besteed tijd aan je merk en kom in actie. Kijk goed wat je zelf kan en zorg voor hulp bij wat je zelf niet goed kan (wees eerlijk), zorg voor scherpe en realistische doelstellingen (besteed tijd aan je merk) en ga je doelstellingen behalen (kom in actie).

Heb je hulp nodig bij het bereiken van je ambitie? Golden Walkman gaat graag het gesprek met je aan om te bepalen waar jullie grootste groeikansen liggen.

www.goldenwalkman.nl

Share.

About Author

Redactie Weesmeer

Comments are closed.