Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?
    • Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”
    • ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar
    • Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”
    • Nathalie Hogendoorn: “De waarde van je netwerk, is de waarde van je bedrijf”
    • Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”
    • Joyce Michielsen start als nieuwe PA voor Maak Jouw Impact
    • Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Ontwikkeling
      1. Persoonlijke ontwikkeling
      2. Leiderschap
      3. Spotlight: Interview
      4. Persoonlijke verhalen
      5. Time management
      6. View All

      Het Imposter Syndroom saboteert je! (test het hier)

      20/11/2021

      Succes met e-commerce’ van DGOC genomineerd voor Computable Awards

      15/06/2021

      Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Mariaschool in Den Hoorn wint Jokerprijs voor vergroten welzijn scholieren

      28/10/2020

      Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

      10/03/2023

      Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

      03/03/2023

      Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

      17/02/2023

      Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 

      10/02/2023

      Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

      10/03/2023

      Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

      03/03/2023

      Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

      17/02/2023

      Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 

      10/02/2023

      Compendium Geneeskunde lanceert eerste fysieke doktersglossy

      05/08/2021

      Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Desley Boxtart schenkt cheques namens Business Open Ockenburgh aan goede doelen

      24/09/2020

      Hoe je met deze simpele stap je werk privé balans verbetert

      20/08/2020

      September is het nieuwe Januari!

      15/09/2015

      Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

      10/03/2023

      Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

      03/03/2023

      Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

      17/02/2023

      Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 

      10/02/2023
    • Maatschappelijk
      1. Gezondheid
      2. Duurzaamheid
      3. Inclusie
      4. Participatie
      5. View All

      Gratis webinar: Breng je hormonen in balans, mama

      07/02/2023

      Gratis webinar: Zorg met liefde voor je hart

      01/02/2023

      Gratis webinar: verbeter je brein door breinfitness

      08/11/2022

      Trainingen van Lean2Succes nu beschikbaar met STAP-budget

      20/08/2022

      Onprove en Gullimex lanceren digitaal sturingsmechanisme foodsector

      17/03/2022

      Beurs World of eMobility wil duurzaam e-klimaat versnellen

      09/03/2022

      Onderzoek Hely: wijkhub verduurzaamt tot 1.000 huishoudens met elektrische deelmobiliteit

      27/12/2021

      Vastgoedontwikkelaar Rockfield bouwt met Hely aan zeven mobiliteitshubs

      05/11/2021

      Innovatiestrateeg Leonie van Mierlo (Fronteer) schrijft boek over de kracht van (gender)diversiteit en inclusief leiderschap

      06/03/2021

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Daniëlle Terpstra houdt als enige de deuren van haar dagopvang open

      27/05/2020

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022

      GetJobsDone geselecteerd voor ‘25 onder 25’ van MT/Sprout

      22/06/2021

      Onderwijsspecialist Inge Hummel genomineerd voor The Experience Award

      24/09/2020

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

      22/03/2023

      Oorfonds start eerste crowdfunding campagne voor onderzoek naar plotsdoofheid

      04/11/2022

      “Werknemers hebben nieuwe verwachtingen over hun relatie met werkgevers”

      05/07/2022

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022
    • Financieel

      Helft ondernemers heeft liquiditeitsproblemen en wil verduurzamen

      27/10/2022

      Versnelde tariefstijging van gemiddeld 10,3 procent voor zzp’ers en gedetacheerden in 2022

      27/07/2022

      Jacqueline Zuidweg nieuwe voorzitter Raad van Toezicht van Stichting MKB Financiering (SMF)

      25/07/2022

      Qredits geeft economie en maatschappij flinke impuls

      11/07/2022

      32% groei, non-bancair financieren krijgt vleugels

      05/07/2022
    • Zichtbaarheid
      1. Marketing
      2. PR
      3. Social media
      4. View All

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Red Panda Academy levert 400 afstudeerders growth hacking

      08/03/2022

      Gemeente Rotterdam kiest Friends For Brands en Roos & van de Werk als preferred supplier communicatie

      03/02/2022

      Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      19/04/2022

      Free publicity: 4 vragen om te beantwoorden voordat je een PR-bureau belt.

      26/03/2021

      Eerste masterclass met de combinatie growth hacking & free publicity

      03/08/2020

      Jennifer Delano nieuwe voorzitter ondernemersnetwerk BNI De Pelikaan

      17/02/2020

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022
    • Nieuws

      Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

      22/03/2023

      ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar

      07/03/2023

      Joyce Michielsen start als nieuwe PA voor Maak Jouw Impact

      15/02/2023

      Fectar haalt 2,45 miljoen binnen met meest recente investeringsronde

      03/02/2023

      Prof. drs. Syben Tijmstra en drs. Peter Felen geven drie masterclasses voor toekomstbestendigere Nederlandse farmacie

      31/01/2023
    • Boeken
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Zichtbaarheid»Marketing»Golden Walkman: belevingsmarketing voor ondernemers met ambitie

    Golden Walkman: belevingsmarketing voor ondernemers met ambitie

    0
    By Redactie Weesmeer on 30/07/2019 Marketing, Nieuws
    GOLDEN header 01
    GOLDEN header 01

    Golden Walkman is een samenwerking tussen Herman Poort en Dennis Hardes. Met twintig jaar ervaring op zak hebben zij veel gezien, gedaan en geleerd. 

    Wie zijn jullie en waar kom jullie vandaan?
    Dennis Hardes: ik ben opgegroeid in Hoofddorp onder de rook van Amsterdam. Van kinds af aan wist ik al dat ik later iets creatiefs ging doen. Mijn fantasie was als 4 jarige groot en dat is niet veranderd. Ben nog net zo nieuwsgierig als toen en dat is mijn grote drijfveer. Ik wil alles weten, want dan kan ik echt iets voor je betekenen. 

    Herman Poort: Opgegroeid in een boerendorp vlak bij Leiden ontstond al snel de hang naar avontuur. Aangezien er weinig te beleven viel, moest je eigen avonturen creëren en daar wordt je vanzelf creatief van. Na gestudeerd te hebben aan de Willem de Kooning academie in Rotterdam ben ik direct voor mezelf begonnen met mijn eerste bureau en sindsdien zijn de avonturen alleen maar groter geworden.

    Hoe is jullie samenwerking tot stand gekomen?
    Wij kennen elkaar sinds 2010 via de Elephant Parade. Herman was een van de medeoprichters en mijn toenmalige bedrijf hielp hen met het design van o.a. kunstboeken. Toen we elkaar 1,5 jaar geleden weer tegenkwamen bij een businesstraining klikte het meteen. We zijn samen een groot project gaan doen voor Olympia Nederland en dat was heel prettig samenwerken. Sindsdien werken we samen.

    Waarom de naam Golden Walkman?
    Wij hebben een nieuwe manier van marketing ontdekt die volledig draait om beleving. Veel marketing is vluchtig. 1 like, 1 share, 1 verkoop. Niks mis mee want traditionele marketing werkt en dit zetten wij uiteraard in. Maar het is mogelijk om de aandacht langer vast te houden. Waar het in traditionele marketing vaak draait om iets van waarde weggeven (korting, winactie, spaaractie, etcetera) richting wij ons op beleving. Iets dat zo leuk is dat het écht een herinnering wordt. Zo is het ons gelukt om 2 weken lang de aandacht van PON vast te houden met wat de marketingmanager van SEAT noemde ‘het gaafste wat ik heb meegemaakt’. De actie draaide om een gouden walkman. In twee weken tijd hebben we een serie pakketten gestuurd die allemaal met elkaar verbonden zijn. De pakketten waren groot, gaaf, goud, online, offline… maar de fysieke waarde was zo goed als 0. Het ging puur om beleving, spanning en het creëren van een blijvende herinnering. Uiteindelijk hebben ze na 2 weken ons gebeld omdat ze helemaal gek werden van nieuwsgierigheid. 

    Voor wie werken jullie?
    Golden Walkman wordt ingezet door zowel mkb-bedrijven als grotere nationale en internationale bedrijven. De overeenkomst tussen deze bedrijven is altijd: ambitie. Al onze klanten zijn, net als wij zelf, hongerig naar de volgende stap en willen groeien.

    Vertel eens over jullie werkwijze
    Wij zetten onze kennis en ervaring in om ervoor te zorgen dat elke ondernemer in staat is zijn ambities achterna te gaan. Welk doel heb jij gesteld voor jouw onderneming? Golden Walkman bepaalt samen met jou welke stappen er moeten worden gezet en welke middelen moeten worden ingezet om jouw ondernemersdoel te realiseren.

    Zijn jouw doelstellingen al scherp? Dan ligt de focus op de te nemen marketingacties. Zit je als ondernemer nog in een strategische fase, dan kun je Golden Walkman inschakelen om de doelstellingen helder te maken. Wij kunnen in elke fase van het proces instappen.

    Om de juiste marketingstrategie te bepalen, maken we niet alleen gebruik van succesvolle marketingmodellen, maar koppelen we daaraan diverse extra’s, waardoor elk marketing- en communicatieplan maatwerk wordt. Jouw onderneming is niet standaard, de acties die erbij horen om de ambities waar te maken, dus ook niet. 

    Hebben jullie altijd dezelfde rol?
    Nee, want ieder bedrijf heeft een andere behoefte. Ons doel is om (soms) complexe uitdagingen op een effectieve manier op te lossen en daar doen we voor wat nodig is. Enkele voorbeelden:

    De zakelijke doelstellingen zijn bepaald. De volgende stap is het vaststellen van de marketingstrategie. Wat heeft jouw onderneming nodig om het doel te bereiken?

    Elke bedrijf heeft goud in haar organisatie, maar om het maximale rendement te behalen, is een optimale synergie, sfeer en motivatie tussen het personeel cruciaal. Hoe kun je dit bevorderen?

    De juiste mensen op de juiste plek. Wie verzorgt de social media-uitingen? Wie maakt het design? En sluiten deze uitingen op elkaar aan? Golden Walkman kan het team aansturen en er zo voor zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.

    Je weet dat er meer inzit, maar waarom komt het er dan niet uit? Golden Walkman kijkt met jou waar de knelpunten binnen de organisatie zitten

    De onderneming brengt een nieuw product of dienst op de markt. Hoe ga je dit succesvol naar buiten brengen?

    Hebben jullie de gouden marketing tip voor bedrijven?
    Dat is een lastige vraag, maar als we dicht bij onszelf blijven: wees eerlijk, besteed tijd aan je merk en kom in actie. Kijk goed wat je zelf kan en zorg voor hulp bij wat je zelf niet goed kan (wees eerlijk), zorg voor scherpe en realistische doelstellingen (besteed tijd aan je merk) en ga je doelstellingen behalen (kom in actie).

    Heb je hulp nodig bij het bereiken van je ambitie? Golden Walkman gaat graag het gesprek met je aan om te bepalen waar jullie grootste groeikansen liggen.

    www.goldenwalkman.nl

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

    Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

    Related Posts

    Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

    22/03/2023

    ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar

    07/03/2023

    Joyce Michielsen start als nieuwe PA voor Maak Jouw Impact

    15/02/2023

    Comments are closed.

    • LinkedIn
    • Facebook
    • Twitter
    • Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”
    • ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar
    • Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”
    • Nathalie Hogendoorn: “De waarde van je netwerk, is de waarde van je bedrijf”
    • Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

    About

    Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

    Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

    Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

    Recent posts

    Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

    22/03/2023

    Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

    10/03/2023

    ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar

    07/03/2023
    Categorieën
    Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
    • Privacy
    • Visie
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?