Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld
    • Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers
    • Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug
    • Sandra Zuiker: “Mijn passie is mensen helpen hun werkgeluk terug te vinden”
    • Nieuw platform wil zichtbaarheid van vrouwen in technologiesector vergroten
    • Stress bij werknemers door ‘nare klanten’
    • Business Shakers: eerste platform voor praktische vraagstukken van ondernemers
    • Onderzoek: 6 procent Nederlanders maakte ooit gebruik van businesscoach
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Ontwikkeling
      1. Persoonlijke ontwikkeling
      2. Leiderschap
      3. Spotlight: Interview
      4. Persoonlijke verhalen
      5. Time management
      6. View All

      Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

      11/09/2023

      Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug

      11/09/2023

      Sandra Zuiker: “Mijn passie is mensen helpen hun werkgeluk terug te vinden”

      31/08/2023

      Onderzoek: 6 procent Nederlanders maakte ooit gebruik van businesscoach

      27/06/2023

      Jan-Joost Kroon: “Ik werk graag met ambitieuze mensen” 

      16/06/2023

      Angela López: “In deze snelle wereld is het belangrijk om voorop te lopen”

      26/05/2023

      Erik van Ginkel: “Wees consequent, maar niet altijd”

      12/05/2023

      Marian Bekkers: “Retail is altijd mijn passie geweest”

      08/05/2023

      Jan-Joost Kroon: “Ik werk graag met ambitieuze mensen” 

      16/06/2023

      Angela López: “In deze snelle wereld is het belangrijk om voorop te lopen”

      26/05/2023

      Erik van Ginkel: “Wees consequent, maar niet altijd”

      12/05/2023

      Marian Bekkers: “Retail is altijd mijn passie geweest”

      08/05/2023

      Compendium Geneeskunde lanceert eerste fysieke doktersglossy

      05/08/2021

      Socialmediatrainer bekent: Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Desley Boxtart schenkt cheques namens Business Open Ockenburgh aan goede doelen

      24/09/2020

      Hoe je met deze simpele stap je werk-privébalans verbetert

      20/08/2020

      September is het nieuwe januari (en plannen maken is zinloos)

      15/09/2015

      Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

      11/09/2023

      Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug

      11/09/2023

      Sandra Zuiker: “Mijn passie is mensen helpen hun werkgeluk terug te vinden”

      31/08/2023

      Onderzoek: 6 procent Nederlanders maakte ooit gebruik van businesscoach

      27/06/2023
    • Maatschappelijk
      1. Gezondheid
      2. Duurzaamheid
      3. Inclusie
      4. Participatie
      5. View All

      Burn-Out Brandweer wil stress en burn-out doven

      13/06/2023

      Easly: enige aanbieder online coronatesten voor reizigers

      31/03/2023

      Gratis webinar: Breng je hormonen in balans, mama

      07/02/2023

      Gratis webinar: Zorg met liefde voor je hart

      01/02/2023

      Handelsplatform van Rotterdamse scale-up Distro Energy gelanceerd

      27/06/2023

      Distro Energy en Platform Zero gaan samenwerken

      23/05/2023

      Duurzaamheid: een verantwoordelijkheid van ons allemaal

      14/03/2023

      Onprove en Gullimex lanceren digitaal sturingsmechanisme foodsector

      17/03/2022

      Onderzoek: Nederland bungelt onderaan bij genderdiversiteit techsector

      27/06/2023

      Innovatiestrateeg Leonie van Mierlo (Fronteer) schrijft boek over de kracht van (gender)diversiteit en inclusief leiderschap

      06/03/2021

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Daniëlle Terpstra houdt als enige de deuren van haar dagopvang open

      27/05/2020

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022

      GetJobsDone geselecteerd voor ‘25 onder 25’ van MT/Sprout

      22/06/2021

      Onderwijsspecialist Inge Hummel genomineerd voor The Experience Award

      24/09/2020

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Onderzoek: Nederland bungelt onderaan bij genderdiversiteit techsector

      27/06/2023

      Autismeweek in teken van diversiteit: hoe uniek ben jij?

      22/03/2023

      Oorfonds start eerste crowdfunding campagne voor onderzoek naar plotsdoofheid

      04/11/2022

      “Werknemers hebben nieuwe verwachtingen over hun relatie met werkgevers”

      05/07/2022
    • Financieel

      Tienduizenden door corona gedupeerde ondernemers in ontkenningsfase over naderende belastinginning

      11/04/2023

      Groot aantal start-ups in regio Utrecht in 2022

      31/03/2023

      Helft ondernemers heeft liquiditeitsproblemen en wil verduurzamen

      27/10/2022

      Versnelde tariefstijging van gemiddeld 10,3 procent voor zzp’ers en gedetacheerden in 2022

      27/07/2022

      Jacqueline Zuidweg nieuwe voorzitter Raad van Toezicht van Stichting MKB Financiering (SMF)

      25/07/2022
    • Zichtbaarheid
      1. Marketing
      2. PR
      3. Social media
      4. View All

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Red Panda Academy levert 400 afstudeerders growth hacking

      08/03/2022

      Gemeente Rotterdam kiest Friends For Brands en Roos & van de Werk als preferred supplier communicatie

      03/02/2022

      Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      19/04/2022

      Free publicity: 4 vragen om te beantwoorden voordat je een PR-bureau belt

      26/03/2021

      Eerste masterclass met de combinatie growth hacking en free publicity

      03/08/2020

      Jennifer Delano nieuwe voorzitter ondernemersnetwerk BNI De Pelikaan

      17/02/2020

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022
    • Nieuws

      Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld

      11/09/2023

      Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

      11/09/2023

      Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug

      11/09/2023

      Stress bij werknemers door ‘nare klanten’

      17/07/2023

      Business Shakers: eerste platform voor praktische vraagstukken van ondernemers

      27/06/2023
    • Boeken
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Zichtbaarheid»Marketing»Golden Walkman: belevingsmarketing voor ondernemers met ambitie

    Golden Walkman: belevingsmarketing voor ondernemers met ambitie

    0
    By Redactie Weesmeer on 30/07/2019 Marketing, Nieuws
    GOLDEN WALKMAN Golden Walkman is een samenwerking tussen Herman Poort en Dennis Hardes. Met twintig jaar ervaring op zak hebben ze veel gezien, gedaan en geleerd. 
    GOLDEN header 01

    Golden Walkman: belevingsmarketing voor ondernemers met ambitie

    Golden Walkman is een samenwerking tussen Herman Poort en Dennis Hardes. Met twintig jaar ervaring op zak hebben ze veel gezien, gedaan en geleerd. 

    Wie zijn jullie en waar kom jullie vandaan?

    Dennis Hardes: Ik ben opgegroeid in Hoofddorp onder de rook van Amsterdam. Van kinds af aan wist ik al dat ik later iets creatiefs ging doen. Mijn fantasie was als vierjarige groot en dat is niet veranderd. Ik ben nog net zo nieuwsgierig als toen en dat is mijn grote drijfveer. Ik wil alles weten, want dan kan ik echt iets voor je betekenen. 

    Herman Poort: Opgegroeid in een boerendorp vlak bij Leiden ontstond al snel de hang naar avontuur. Aangezien er weinig te beleven viel, moest je eigen avonturen creëren en daar word je vanzelf creatief van. Na gestudeerd te hebben aan de Willem de Kooning academie in Rotterdam ben ik direct voor mezelf begonnen met mijn eerste bureau en sindsdien zijn de avonturen alleen maar groter geworden.

    Hoe is jullie samenwerking tot stand gekomen?

    We kennen elkaar sinds 2010 via de Elephant Parade. Herman was een van de medeoprichters en mijn toenmalige bedrijf hielp hen met het design van o.a. kunstboeken. Toen we elkaar anderhalf jaar geleden weer tegenkwamen bij een businesstraining klikte het meteen. We zijn samen een groot project gaan doen voor Olympia Nederland en dat was heel prettig samenwerken. Sindsdien werken we samen.

    Waarom de naam Golden Walkman?

    We hebben een nieuwe manier van marketing ontdekt die volledig draait om beleving. Veel marketing is vluchtig. 1 like, 1 share, 1 verkoop. Niks mis mee want traditionele marketing werkt en dit zetten we uiteraard in. Maar het is mogelijk om de aandacht langer vast te houden.

    Waar het in traditionele marketing vaak draait om iets van waarde weggeven (korting, winactie, spaaractie, et cetera) richting wij ons op beleving. Iets wat zo leuk is dat het écht een herinnering wordt.

    Zo is het ons gelukt om twee weken lang de aandacht van PON vast te houden met wat de marketingmanager van SEAT noemde ‘het gaafste wat ik heb meegemaakt’. De actie draaide om een gouden walkman. In twee weken tijd hebben we een serie pakketten gestuurd die allemaal met elkaar verbonden zijn. De pakketten waren groot, gaaf, goud, online, offline …, maar de fysieke waarde was zo goed als 0. Het ging puur om beleving, spanning en het creëren van een blijvende herinnering. Uiteindelijk hebben ze na twee weken ons gebeld omdat ze helemaal gek werden van nieuwsgierigheid. 

    Voor wie werken jullie?

    Golden Walkman wordt ingezet door zowel mkb-bedrijven als grotere nationale en internationale bedrijven. De overeenkomst tussen deze bedrijven is altijd: ambitie. Al onze klanten zijn, net als wij zelf, hongerig naar de volgende stap en willen groeien.

    Vertel eens over jullie werkwijze

    Wij zetten onze kennis en ervaring in om ervoor te zorgen dat elke ondernemer in staat is zijn ambities achterna te gaan. Welk doel heb jij gesteld voor jouw onderneming? Golden Walkman bepaalt samen met jou welke stappen er moeten worden gezet en welke middelen moeten worden ingezet om jouw ondernemersdoel te realiseren.

    Zijn jouw doelstellingen al scherp? Dan ligt de focus op de te nemen marketingacties. Zit je als ondernemer nog in een strategische fase, dan kun je Golden Walkman inschakelen om de doelstellingen helder te maken. Wij kunnen in elke fase van het proces instappen.

    Om de juiste marketingstrategie te bepalen, maken we niet alleen gebruik van succesvolle marketingmodellen, maar koppelen we daaraan diverse extra’s, waardoor elk marketing- en communicatieplan maatwerk wordt. Jouw onderneming is niet standaard, de acties die erbij horen om de ambities waar te maken, dus ook niet. 

    Hebben jullie altijd dezelfde rol?

    Nee, want ieder bedrijf heeft een andere behoefte. Ons doel is om (soms) complexe uitdagingen op een effectieve manier op te lossen en daar doen we voor wat nodig is. Enkele voorbeelden:

    De zakelijke doelstellingen zijn bepaald. De volgende stap is het vaststellen van de marketingstrategie. Wat heeft jouw onderneming nodig om het doel te bereiken?

    Elke bedrijf heeft goud in haar organisatie, maar om het maximale rendement te behalen, is een optimale synergie, sfeer en motivatie tussen het personeel cruciaal. Hoe kun je dit bevorderen?

    De juiste mensen op de juiste plek. Wie verzorgt de socialmedia-uitingen? Wie maakt het design? En sluiten deze uitingen op elkaar aan? Golden Walkman kan het team aansturen en er zo voor zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.

    Je weet dat er meer inzit, maar waarom komt het er dan niet uit? Golden Walkman kijkt met jou waar de knelpunten binnen de organisatie zitten

    De onderneming brengt een nieuw product of dienst op de markt. Hoe ga je dit succesvol naar buiten brengen?

    Hebben jullie de gouden marketing tip voor bedrijven?

    Dat is een lastige vraag, maar als we dicht bij onszelf blijven: wees eerlijk, besteed tijd aan je merk en kom in actie. Kijk goed wat je zelf kan en zorg voor hulp bij wat je zelf niet goed kan (wees eerlijk), zorg voor scherpe en realistische doelstellingen (besteed tijd aan je merk) en ga je doelstellingen behalen (kom in actie).

    Heb je hulp nodig bij het bereiken van je ambitie? Golden Walkman gaat graag het gesprek met je aan om te bepalen waar jullie grootste groeikansen liggen.

    www.goldenwalkman.nl

    Lees ook:

    Herman Poort

    • Marketeer Herman Poort zorgt voor een echte connectie met een merk d.m.v. beleving

    Dennis Hardes

    • Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant
    • Marketing: stop met het ‘moeten’
    • Marketing voor franchisers: alle partijen op één lijn, hoe doe je dat?

    Je las een artikel van WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

    Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

    Related Posts

    Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld

    11/09/2023

    Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

    11/09/2023

    Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug

    11/09/2023

    Comments are closed.

    • LinkedIn
    • Facebook
    • Twitter
    • Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld
    • Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers
    • Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug
    • Sandra Zuiker: “Mijn passie is mensen helpen hun werkgeluk terug te vinden”
    • Nieuw platform wil zichtbaarheid van vrouwen in technologiesector vergroten

    About

    Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

    Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

    Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

    Recent posts

    Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld

    11/09/2023

    Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

    11/09/2023

    Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug

    11/09/2023
    Categorieën
    Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
    • Privacy
    • Visie
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?