Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Boek Ellen Botman succesvol gelanceerd
    • Ellen van Hemert (Drukwerkdeal): ‘We zijn veel te bescheiden over duurzaamheid’
    • Prijzen winnen bij speciale jubileumactie Drukwerkdeal
    • Tien vragen aan Ellen Botman (Happy Brain Clinics): ‘Je hoeft bij ons niet te praten over je gevoel’
    • Groeiend ziekteverzuim in de zorg: kijk verder dan de zieke medewerker
    • In 6 stappen een online event organiseren dat écht werkt
    • Acht vragen aan Rik te Buck (TAB): ‘Durf als ondernemer te veranderen’
    • Drukwerkdeal komt samen met Pleun’s Regenboogijsjes in actie
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      Ellen van Hemert (Drukwerkdeal): ‘We zijn veel te bescheiden over duurzaamheid’

      09/09/2025

      Tien vragen aan Ellen Botman (Happy Brain Clinics): ‘Je hoeft bij ons niet te praten over je gevoel’

      03/09/2025

      In 6 stappen een online event organiseren dat écht werkt

      27/08/2025
    • Nieuws

      Boek Ellen Botman succesvol gelanceerd

      10/09/2025

      Prijzen winnen bij speciale jubileumactie Drukwerkdeal

      04/09/2025

      Groeiend ziekteverzuim in de zorg: kijk verder dan de zieke medewerker

      28/08/2025

      Drukwerkdeal komt samen met Pleun’s Regenboogijsjes in actie

      21/08/2025

      Aangetekend Mailen: een veilig alternatief voor fysieke bezorging aangetekende brieven

      15/07/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Maatschappelijk»Participatie»Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

    Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

    0
    By Redactie Weesmeer on 03/05/2022 Participatie
    Slechthorend en ondernemer: 4 tips voor ontspannen communicatie met je klant. Afgebeeld staan vijf mensen in overleg aan een ronde tafel.
    WeesMeer Artikel Slechthorend 01

    Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

    Slechthorend en ondernemer. | Er zijn ongeveer 1,5 miljoen slechthorende mensen in Nederland. Ruim een half miljoen daarvan ondervindt hier dagelijks hinder van en is voor de communicatie afhankelijk van hoortoestellen.

    Het is een misvatting dat de groep slechthorenden alleen uit ouderen bestaat. Nederland kent veel ondernemers, waaronder slechthorende ondernemers. Ben je slechthorend en zelfstandig ondernemer? Dan hebben we een aantal tips om de communicatie met jouw klanten te vereenvoudigen.

    Slechthorend en ondernemer: 4 tips voor ontspannen communicatie met je klant

    1. Zet in de e-mailhandtekening achter je mobiele telefoonnummer: (ik ben slechthorend, graag whatsapp of sms). Hiermee geef je duidelijk aan hoe de klant met jou kan communiceren en waarom. Goede informatie over de mogelijke communicatielijnen is ontzettend belangrijk voor een krachtige eerste indruk.
    2. Stel je pro-actief op wanneer je de (nieuwe) klant persoonlijk ontmoet. Realiseer je dat veel mensen niet weten wat het betekent om slechthorend te zijn. Leg het kort uit en geef aan wat je nodig hebt. Het is prima om de tafelsetting te bepalen, zodat jij optimaal kunt horen, of om de locatie te kiezen waarvan jij weet dat de akoestiek er goed is. Wil je de regie toch overlaten aan de klant? Vraag dan goed door, zodat je weet wat de setting is, en jij je daarop kunt voorbereiden.
    3. Gebruik hulpmiddelen. Naast je hoortoestellen zijn er nog veel meer mogelijkheden: externe microfoons, complete vergadersets, ondersteunende apps die gesproken woord omzetten in tekst, etcetera. Maak ook gebruik van schrijftolken. Een schrijftolk geeft live ondertiteling waardoor jij het gesprek, zelfs in een groep, goed kunt volgen. Dat geeft rust.
    4. Wees eerlijk. Er zijn situaties die je niet kunt managen: een last minute wijziging van de locatie, waardoor je opeens op een drukke plek komt te zitten, of je hebt de pech dat er in de ruimte naast de gekozen locatie wordt geklust. Dan kun je je gesprekspartner niet optimaal verstaan en heb je twee keuzes: je ‘gokt’ het gesprek – wat vaak niet goed uitpakt, of je legt uit wat er aan de hand is en maakt een nieuwe afspraak.

    Lees ook:

    • Marketing voor franchisers: alle partijen op één lijn, hoe doe je dat?
    • Marketing: stop met het ‘moeten’
    • Golden Walkman: belevingsmarketing voor ondernemers met ambitie
    • Is ondernemen een uitdaging of juist lekker uitdagend?

     


    Dennis Hardes is eigenaar van Bureau Hardes | Marketing & Communicatie en kunstenaar www.bureauhardes.nl  – www.dennishardes.nl

    Wil je zijn persoonlijke blog lezen over hoe het is om een cochleair implantaat te hebben/krijgen? www.cochleairimplantaat.com

    Dit artikel wordt je aangeboden door WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      Mino van Nassau over zijn passie voor comedy en ondernemerschap: ‘Ik kan me niet voorstellen iets anders te doen dan dit’

      17/01/2025

      Mike Smid: “De meeste ondernemers overschatten zichzelf”

      24/07/2024

      Lukas Bronsvoort: “Ons onderscheidend vermogen zit in onze toegankelijkheid”

      31/05/2024

      Leave A Reply

      Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      Boek Ellen Botman succesvol gelanceerd

      10/09/2025

      Ellen van Hemert (Drukwerkdeal): ‘We zijn veel te bescheiden over duurzaamheid’

      09/09/2025

      Prijzen winnen bij speciale jubileumactie Drukwerkdeal

      04/09/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.