Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    • 10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’
    • 10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’
    • World Parkinson Day: Ernst Daniël Smid sprak over leven met Parkinson
    • MediKIT lanceert pilot automatische postverwerking huisartsen
    • Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow
    • Woning verkopen in Ede: wat u moet weten
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025

      10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’

      17/04/2025
    • Nieuws

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Enliven lanceert inclusieprogramma na succesvolle pilot bij Microsoft Nederland

      25/03/2025

      Drukwerkdeal genomineerd voor B2B Award van Shopping Awards

      25/03/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Zichtbaarheid»Marketing»Marketing: stop met het ‘moeten’

    Marketing: stop met het ‘moeten’

    0
    By Redactie Weesmeer on 22/03/2021 Marketing, Zichtbaarheid
    Lifting elephant struggle
    Lifting elephant struggle

    Marketing: stop met het ‘moeten’

    De meeste ondernemers weten dat marketing een belangrijke bijdrage kan leveren aan het succes van je onderneming. Ik zie ook dat veel bedrijven juist worstelen met hun marketing. Het wordt gezien als iets wat lastig is.

    Misschien herken je dit zelf ook wel? Door zichtbaar te worden steek je je hoofd boven het maaiveld en dat kan spannend zijn (feedback, meningen, etc).

    Daarbij zijn er vele mogelijkheden. Waar moet je beginnen? En als je begint loop je al snel tegen vragen aan als ‘wie zijn wij eigenlijk’, ‘waar willen wij met ons bedrijf naar toe’, ‘waar willen wij over 5 jaar staan’. De ene vraag roept de volgende vraag op. Et voila, je bent verdwaald.

    Het gevolg

    Marketing voelt ongemakkelijk. De meeste bedrijven komen nog wel in actie. Jullie zitten op LinkedIn, sturen meerdere nieuwsbrieven per jaar (dat was ooit het plan), hebben een website, misschien sturen jullie een attentie aan het einde van het jaar of plaatsen een advertentie in een vakblad. Als resultaat vervolgens uitblijft helpt dat natuurlijk niet.

    Waarom is marketing moeilijk?

    Een belangrijke reden: marketing roept vaak het woord ‘moeten’ bij mensen op. Instagram is hot dus we ‘moeten’ daar iets mee doen. Video content is het helemaal dus daar ‘moeten’ wij ook iets mee doen. We hebben een weggever nodig op onze website, want wij moeten mailadressen verzamelen.

    Moeten moeten moeten… en daar gaat het mis. Dit moeten leidt ook tot soms ronduit ongemakkelijke content en acties. Er is, vind ik persoonlijk, weinig ongemakkelijker dan video’s op LinkedIn voorbij te zien komen van ondernemers die daar niet geschikt voor zijn. Slecht gefilmd, onduidelijk verhaal, kleding die niet goed overkomt op video, een niet representatieve setting of de ondernemers/werknemers zijn zelf (nog)niet geschikt voor video. Kan je dit trainen? Ja, maar doe dat dan ook. Vergeet niet dat wat je op een video uitstraalt iets moet toevoegen aan je merk, niet afbreken. 

    Waarom doen ondernemers dit dan toch?

    Ik vind dat er te veel nadruk wordt gelegd op ondernemen buiten je comfortzone. Alsof dit de heilige graal tot succes is. Als kind heb je ook stap voor stap leren lopen en ben je niet gelijk begonnen met fietsen toch? Met marketing werkt het vaak beter om eerste iets te zoeken wat bij je past. Dat kan soms al ongemakkelijk voelen. Zodra je dit eigen hebt gemaakt, je het vol kan houden (erg belangrijk voor resultaat), je er goed in bent, kunnen we kijken naar echt buiten je comfortzone treden.

    Buiten je comfortzone treden vraagt om een goede voorbereiding en een goed plan. Het moet waarde toevoegen en passen binnen je strategie. Kennis opsnuiven, expert inschakelen, oefenen en gaan. Als je dan een leermoment hebt (die komen altijd) val je niet zo hard omdat de basis goed staat.

    Ben je na het lezen van deze blog blij dat je van het ‘moeten’ af kan stappen? Laten we dan eens kijken wat de middelen zijn waarmee jij jouw doel gaat behalen. dennis@bureauhardes.nl

    Lees ook:

    • Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant
    • Marketing voor franchisers: alle partijen op één lijn, hoe doe je dat?
    • Golden Walkman: belevingsmarketing voor ondernemers met ambitie

    Dennis Hardes is eigenaar van Bureau Hardes | Marketing & Communicatie. Dennis maakt bedrijven zichtbaar d.m.v. marketing, design, workshops en masterclasses. www.bureauhardes.nl

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      Mino van Nassau over zijn passie voor comedy en ondernemerschap: ‘Ik kan me niet voorstellen iets anders te doen dan dit’

      17/01/2025

      Social Handprint geeft Stichting EcoWare 1,5 miljoen sociale impact

      29/07/2024

      Mike Smid: “De meeste ondernemers overschatten zichzelf”

      24/07/2024

      Comments are closed.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • 10 praktische tips tegen werkstress
      • Vertaalsector schrijft geschiedenis met convenant voor gezonde toekomstbestendige samenwerking
      • Gaston Schul breidt uit naar Verenigd Koninkrijk en kan MKB beter ondersteunen bij Brexit
      • Els Korsten van koeienfotograaf tot ‘Beste trouwfotograaf Benelux’
      • Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?