Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?
    • Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”
    • ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar
    • Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”
    • Nathalie Hogendoorn: “De waarde van je netwerk, is de waarde van je bedrijf”
    • Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”
    • Joyce Michielsen start als nieuwe PA voor Maak Jouw Impact
    • Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Ontwikkeling
      1. Persoonlijke ontwikkeling
      2. Leiderschap
      3. Spotlight: Interview
      4. Persoonlijke verhalen
      5. Time management
      6. View All

      Het Imposter Syndroom saboteert je! (test het hier)

      20/11/2021

      Succes met e-commerce’ van DGOC genomineerd voor Computable Awards

      15/06/2021

      Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Mariaschool in Den Hoorn wint Jokerprijs voor vergroten welzijn scholieren

      28/10/2020

      Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

      10/03/2023

      Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

      03/03/2023

      Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

      17/02/2023

      Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 

      10/02/2023

      Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

      10/03/2023

      Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

      03/03/2023

      Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

      17/02/2023

      Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 

      10/02/2023

      Compendium Geneeskunde lanceert eerste fysieke doktersglossy

      05/08/2021

      Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Desley Boxtart schenkt cheques namens Business Open Ockenburgh aan goede doelen

      24/09/2020

      Hoe je met deze simpele stap je werk privé balans verbetert

      20/08/2020

      September is het nieuwe Januari!

      15/09/2015

      Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

      10/03/2023

      Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

      03/03/2023

      Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

      17/02/2023

      Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 

      10/02/2023
    • Maatschappelijk
      1. Gezondheid
      2. Duurzaamheid
      3. Inclusie
      4. Participatie
      5. View All

      Gratis webinar: Breng je hormonen in balans, mama

      07/02/2023

      Gratis webinar: Zorg met liefde voor je hart

      01/02/2023

      Gratis webinar: verbeter je brein door breinfitness

      08/11/2022

      Trainingen van Lean2Succes nu beschikbaar met STAP-budget

      20/08/2022

      Onprove en Gullimex lanceren digitaal sturingsmechanisme foodsector

      17/03/2022

      Beurs World of eMobility wil duurzaam e-klimaat versnellen

      09/03/2022

      Onderzoek Hely: wijkhub verduurzaamt tot 1.000 huishoudens met elektrische deelmobiliteit

      27/12/2021

      Vastgoedontwikkelaar Rockfield bouwt met Hely aan zeven mobiliteitshubs

      05/11/2021

      Innovatiestrateeg Leonie van Mierlo (Fronteer) schrijft boek over de kracht van (gender)diversiteit en inclusief leiderschap

      06/03/2021

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Daniëlle Terpstra houdt als enige de deuren van haar dagopvang open

      27/05/2020

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022

      GetJobsDone geselecteerd voor ‘25 onder 25’ van MT/Sprout

      22/06/2021

      Onderwijsspecialist Inge Hummel genomineerd voor The Experience Award

      24/09/2020

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

      22/03/2023

      Oorfonds start eerste crowdfunding campagne voor onderzoek naar plotsdoofheid

      04/11/2022

      “Werknemers hebben nieuwe verwachtingen over hun relatie met werkgevers”

      05/07/2022

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022
    • Financieel

      Helft ondernemers heeft liquiditeitsproblemen en wil verduurzamen

      27/10/2022

      Versnelde tariefstijging van gemiddeld 10,3 procent voor zzp’ers en gedetacheerden in 2022

      27/07/2022

      Jacqueline Zuidweg nieuwe voorzitter Raad van Toezicht van Stichting MKB Financiering (SMF)

      25/07/2022

      Qredits geeft economie en maatschappij flinke impuls

      11/07/2022

      32% groei, non-bancair financieren krijgt vleugels

      05/07/2022
    • Zichtbaarheid
      1. Marketing
      2. PR
      3. Social media
      4. View All

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Red Panda Academy levert 400 afstudeerders growth hacking

      08/03/2022

      Gemeente Rotterdam kiest Friends For Brands en Roos & van de Werk als preferred supplier communicatie

      03/02/2022

      Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      19/04/2022

      Free publicity: 4 vragen om te beantwoorden voordat je een PR-bureau belt.

      26/03/2021

      Eerste masterclass met de combinatie growth hacking & free publicity

      03/08/2020

      Jennifer Delano nieuwe voorzitter ondernemersnetwerk BNI De Pelikaan

      17/02/2020

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022
    • Nieuws

      Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

      22/03/2023

      ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar

      07/03/2023

      Joyce Michielsen start als nieuwe PA voor Maak Jouw Impact

      15/02/2023

      Fectar haalt 2,45 miljoen binnen met meest recente investeringsronde

      03/02/2023

      Prof. drs. Syben Tijmstra en drs. Peter Felen geven drie masterclasses voor toekomstbestendigere Nederlandse farmacie

      31/01/2023
    • Boeken
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Hoe je voorkomt dat je binnen vijf minuten jouw goede onlinereputatie kwijtraakt

    Hoe je voorkomt dat je binnen vijf minuten jouw goede onlinereputatie kwijtraakt

    0
    By Redactie Weesmeer on 09/10/2019 Artikelen, Nieuws

    Dirkjan Hupkes True story companyIemand die weet wat je moet doen als het op social media spannend begint te worden. Wat ga je doen als bedrijf wanneer je kritiek krijgt online? Ondernemer Dirkjan Hupkes helpt met zijn bedrijf True Story Company ondernemers om hun zorgvuldig opgebouwde onlinereputatie overeind te houden. Dat kan hard nodig zijn wanneer ze te maken krijgen met slechte (fake) reviews, hackers of pesters. We stelden hem allerlei vragen.

    Wie ben je en waar kom je vandaan?

    Ik ben Dirkjan Hupkes en ik woon in Alphen aan den Rijn. Ik ben 47 jaar en woon samen met Shangita en onze twee katten Buddy en Bikkel.

    Wat zijn je hobby’s/interesses?

    Ik heb een vrij brede interesse, maar heb een passie voor sport (hardlopen, fitness en voetbal). Daarnaast kun je me altijd wakker makken voor koffie (flat white met havermelk bij Barista Cafe) en een goed glas rode wijn.

    Waar kennen mensen jou nog meer van?

    Behalve van True Story Company ben ik ook bekend als Your Social Media Buddy. Daarnaast ben ik lid van BNI, help ik Wijntje aan het Pleintje met hun social media en ben ik voorzitter van de sponsorcommissie van de atletiekvereniging AAV’36.

    Met Your Social Media Buddy help ik de start-up Meds2Go met hun social media tijdens de lancering van hun eerste product. En ik help Anna’s Makelaardij om op Instagram een keer niet met standaardberichten over huizen te komen, maar er echt een verhaal van te maken.

    Hoe heet jouw bedrijf en wat doet jouw bedrijf?

    Mijn bedrijf heet True Story Company en ik help ondernemers om hun zorgvuldig opgebouwde onlinereputatie overeind te houden als ze te maken krijgen met slechte (fake) reviews, hackers of pesters.

    Hoe lang bestaat je bedrijf al?

    True Story Company bestaat sinds 16 juli 2019. Met Your Social Media Buddy was ik al sinds 1 februari 2017 actief als ondernemer.

    Waarom ben je ondernemer geworden en waarom juist in deze branche?

    Ik heb meer dan twintig jaar aan reputatie- en risicomanagement gedaan bij ING en Nationale-Nederlanden. In die twintig jaar heb ik verschillende reputatiecrises meegemaakt. Van de woekerpolis tot het om staatssteun moeten vragen in 2008, de daarop volgende herstructurering van ING en boetes die ING en NN kregen omdat ze zaken niet op orde hadden. Behalve ING en NN heb ik ook de wereld om ons heen zien veranderen. Vroeger moest je serieus je best doen om echt serieuze reputatieschade op te lopen en kon je nog weleens wegkomen met ‘geen commentaar’. Tegenwoordig moet je veel sneller reageren op nieuws rondom je bedrijf vanwege social media. En alle nuance verdwijnt ook als sneeuw voor de zon als een probleem door de pers wordt opgepikt. Dan ga je zomaar viral op een manier die je niet wilt.

    Toen ik besloot voor mezelf te beginnen, wilde ik de opgedane kennis gebruiken om andere ondernemers te helpen. In eerste instantie hielp ik ondernemers met het opbouwen van een merk op social media. En die kennis gebruik ik nu met True Story Company om ondernemers te helpen om te zorgen dat hun reputatie niet naar de maan gaat als ze negatief op social media in het nieuws komen.

    Wie zijn jouw klanten?

    Mijn eerste klant is de Economic Development Board Alphen aan den Rijn. Dat is een onafhankelijk adviesorgaan dat de gemeente adviseert over hoe ze de economie kunnen stimuleren. Die kwamen negatief in het nieuws omdat ze subsidies zouden verkwisten met vriendjespolitiek. Ik help ze met het bepalen van wat ze moeten zeggen als gemeenteraadsleden of de pers negatieve berichten over EDBA naar buiten brengen. Daarnaast zorg ik samen met de directeur dat ze veel vaker positief in de media komen, zodat hun reputatie straks een stootje kan hebben.

    Mijn ideale klanten zijn bedrijven met meer dan twintig man personeel die geld verdienen doordat ze een goede onlinereputatie hebben. Je kunt dan denken aan webshops, die bijna compleet afhankelijk zijn van wat hun klanten online over ze roepen. Maar ook voor andere bedrijven die veel geld in hun onlinevindbaarheid hebben gestoken of die succesvol zijn met socialmedia-advertenties is hun onlinereputatie belangrijk. Die willen niet dat al dat geld voor niets is geïnvesteerd en zullen dus hun reputatie willen bewaken.

    Waarom kiezen mensen voor jouw bedrijf?

    Bedrijven kiezen vooral voor True Story Company, omdat ze weten dat ze risico’s lopen met hun onlinereputatie, maar niet weten hoe ze zich op problemen kunnen voorbereiden. Ze willen hun onlinereputatie dus proactief kunnen managen en niet aan paniekvoetbal hoeven doen als ze negatief in beeld komen op social media. Daarnaast kiezen ze voor mij, omdat ik het heel belangrijk vind om goed op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen in de wereld van internet, social media en innovatie.

    Wat zijn je verdere ambities?

    Omdat ik reizen en internationaal werken bij ING en NN altijd erg leuk vond, wil ik over een jaar of vijf graag een internationale klantenkring bedienen. Daarom probeer ik True Story Company ook zo op te zetten dat ik mijn klanten op elk gewenst moment vanaf elke locatie kan helpen. Ik wil dat het voor mijn klanten niet uitmaakt waar ik ben. Dat betekent ook dat ik Engels als voertaal gebruik.

    Wat is jouw manier om te groeien als ondernemer en met jouw bedrijf?

    Mijn manier van groeien is met name zorgen dat ik weet wat er in de wereld speelt en daarvan leer. Dus ik lees heel veel over social media, economie en ondernemen. En ik luister vaak naar podcasts over onderwerpen als psychologie en menselijk gedrag. Daardoor kun je veel makkelijker inspelen op de omstandigheden en dingen in een groter plaatje plaatsen.

    Daarnaast vind ik het belangrijk om goed naar True Story Company te blijven kijken, met een verbeterbril op, en om goed naar klanten te blijven luisteren wat zij zouden verbeteren. Op die manier kunnen je klanten je helpen om te groeien.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

    Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

    Related Posts

    Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

    22/03/2023

    Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

    10/03/2023

    ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar

    07/03/2023

    Leave A Reply

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    • LinkedIn
    • Facebook
    • Twitter
    • Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”
    • ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar
    • Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”
    • Nathalie Hogendoorn: “De waarde van je netwerk, is de waarde van je bedrijf”
    • Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

    About

    Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

    Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

    Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

    Recent posts

    Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

    22/03/2023

    Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

    10/03/2023

    ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar

    07/03/2023
    Categorieën
    Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
    • Privacy
    • Visie
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?