Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Hilversumse bloemist Hessing ruilt Fleurop in voor FloraNL
    • 10 vragen aan Sumit Gupta: ‘Ga achter je dromen aan. Wees de koper, niet de verkoper’
    • MT500: Breman bekroond tot beste installatiebedrijf
    • Jouw betrouwbare ICT-partner in Barneveld voor mkb
    • ‘Geld is geen taboe meer. Het is tijd dat vrouwen het heft in eigen handen nemen’
    • Sumit Gupta: ‘Geen uurtarieven meer, maar lange allianties en belangen in bedrijven’
    • Drukwerkdeal vernieuwt machinepark: minder inkt & energieverbruik, meer snelheid & kwaliteit
    • 10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Sumit Gupta: ‘Ga achter je dromen aan. Wees de koper, niet de verkoper’

      04/07/2025

      ‘Geld is geen taboe meer. Het is tijd dat vrouwen het heft in eigen handen nemen’

      26/06/2025

      Drukwerkdeal vernieuwt machinepark: minder inkt & energieverbruik, meer snelheid & kwaliteit

      12/06/2025
    • Nieuws

      Hilversumse bloemist Hessing ruilt Fleurop in voor FloraNL

      10/07/2025

      MT500: Breman bekroond tot beste installatiebedrijf

      02/07/2025

      ‘Geld is geen taboe meer. Het is tijd dat vrouwen het heft in eigen handen nemen’

      26/06/2025

      Sumit Gupta: ‘Geen uurtarieven meer, maar lange allianties en belangen in bedrijven’

      25/06/2025

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Nieuws»Facebook met afstand meest populaire platform om community te bouwen

    Facebook met afstand meest populaire platform om community te bouwen

    0
    By Redactie Weesmeer on 09/04/2021 Nieuws
    2021 04 07 onderzoek we communities cirkeldiagram. Onderzoek We love communities: Facebook met afstand meest populaire platform om community te bouwen Ruim de helft van de Nederlandse ondernemers (50,4 procent) ziet Facebook als dé plek om hun community op te zetten en verder te laten groeien. Instagram (16,7 procent) en LinkedIn (12,2 procent) maken de top drie compleet. Dit blijkt uit de eerste editie van de Community Monitor van We love communities onder 3000 ondernemers.
    2021 04 07 onderzoek we communities cirkeldiagram

    Onderzoek We love communities: Facebook met afstand meest populaire platform om community te bouwen

    Ruim de helft van de Nederlandse ondernemers (50,4 procent) ziet Facebook als dé plek om hun community op te zetten en verder te laten groeien. Instagram (16,7 procent) en LinkedIn (12,2 procent) maken de top drie compleet. Dit blijkt uit de eerste editie van de Community Monitor van We love communities onder 3000 ondernemers.

    Bedrijven gebruiken ook andere vormen van community’s. Zo bouwt 9,6 procent van de ondernemers hun community niet via sociale media, maar op hun eigen website of community platform. De nieuwe app Clubhouse wordt al door 5,9 procent genoemd als beste plek voor communities van ondernemers.

    Pinterest, Twitter en Whatsapp

    De drie platforms die het minste worden genoemd in de Community Monitor zijn Pinterest, Twitter en Whatsapp. Alle drie worden ze door minder dan 1 procent van de ondervraagden genoemd. Andere platforms die weinig worden genoemd, zijn YouTube (1,8 procent) en opbouw van een community door middel van een maillijst (1,6 procent).

    Clubhouse

    Maartje Blijleven, bestsellerauteur, digitalcommunityexpert en initiatiefnemer van de Community Monitor, vindt het opvallend hoe snel Clubhouse groeit. “Dat zoveel ondernemers het nu al zien als dé plek om hun community op te bouwen, verbaast mij echter niet”, zegt Blijleven. “Mensen hebben in deze tijd behoefte aan echte en oprechte gesprekken, dat kan goed via Clubhouse.”

    28 procent start-ups vindt community cruciaal voor succes

    Uit onderzoek van Harvard Business Review blijkt ook dat bijna 80 procent van de oprichters van start-ups vindt dat het opbouwen van een community van gebruikers belangrijk is voor hun bedrijf. Daarbij beschrijft 28 procent communities als cruciaal voor hun succes.

    Ook topmerken zoals Apple, Microsoft en Amazon hebben allemaal flink geïnvesteerd in digitale en in-person community engagement in hun verschillende product portfolio’s concludeert hetzelfde onderzoek.

    Communities zijn een trend

    Bedrijven zijn vanwege de lockdown op zoek gegaan naar andere manieren om relaties te bouwen en onderhouden en nieuwe klanten aan te trekken. Blijleven: “Een online community is een goed alternatief voor offline netwerken. Mensen zijn nu gewend geraakt aan online werken en samenkomen. Via een online community kan dat op een authentieke en aansprekende manier. Daarom verwacht ik dat deze trend in 2021 doorzet.”

    Lees ook: Maartje Blijleven lanceert eerste opleiding Commerciële communitymanager

    +++

    Over Community Monitor

    De Community Monitor is geïnitieerd door digitalcommunityexpert Maartje Blijleven. Naast #1 bestsellerauteur van ‘We love communities’ is ze één van de eerste Nederlandse ondernemers op Clubhouse. De resultaten in dit persbericht komen uit de Community Monitor, een onderzoek van We love communities onder 3000 ondernemers die werken met communities in hun bedrijven.

    Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      Hilversumse bloemist Hessing ruilt Fleurop in voor FloraNL

      10/07/2025

      MT500: Breman bekroond tot beste installatiebedrijf

      02/07/2025

      ‘Geld is geen taboe meer. Het is tijd dat vrouwen het heft in eigen handen nemen’

      26/06/2025

      Comments are closed.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      Hilversumse bloemist Hessing ruilt Fleurop in voor FloraNL

      10/07/2025

      10 vragen aan Sumit Gupta: ‘Ga achter je dromen aan. Wees de koper, niet de verkoper’

      04/07/2025

      MT500: Breman bekroond tot beste installatiebedrijf

      02/07/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.