Het euforisch gevoel bij een gewonnen total make-over
Imagoadviseur Lorenzo Homoet helpt mensen beter te communiceren met kleur, kleding en stijl. In dit artikel bespreekt hij het euforisch gevoel bij een gewonnen total make-over.
Jarenlang heb je meegedaan met de lotto, bingo of staatsloterij. Je steunt de goede doelen, maar je hoopt toch een keer een prijs te winnen. En dan zie je op het scherm dat in jouw plaats en in jouw postcode de prijs is gevallen. Het euforisch gevoel is uiteraard al om. Dit euforisch gevoel mocht ik van heel dichtbij meemaken toen vier kandidaten waren uitgekozen door de BeautyBank voor een Total make-over.
Lees ook: Het imago met een luchtje – imagoadviseur Lorenzo Homoet over uiterlijke verzorging
Gekozen voor een make-over
Er wordt een challenge uitgeschreven. Kandidaten die een schouderklopje goed kunnen gebruiken op zoek zijn naar werk en kleding nodig hebben bij het sollicitatiegesprek, mogen een motivatiebrief aan een panel richten. Schrijnende verhalen, verhalen waarbij je gezondheid het laat afweten, stigma’s die je totale functioneren in de weg staan, kortom situaties die eenieder kan overkomen.
En dan krijg je het bericht dat je brief is uitgekozen. Je wordt gebeld en jij krijgt de make-over. Het euforisch gevoel is onbeschrijfelijk. De BeautyBank, die graag mensen weer wil laten stralen die misschien persoonlijke tegenslagen hebben meegemaakt en weer een nieuwe kans verdienen, werkt samen met ondernemers die dit nobel initiatief graag willen ondersteunen. In een kort tijdsbestek zijn de Beautybank, DressforSucces, Image by Colours, Sarah-Jane’s Hairstyling en Borrel Aalsmeer in beeld. De genoemde ondernemers en de vier kandidaten
gaan deze mooie transformatiereis aan.
Op weg naar een succesvolle carrière
Als imagoadviseur mag ik met het professioneel team van ondernemers deze vier kandidaten begeleiden. Even ben je alle zorgen vergeten. De nieuwe kleding en de herinnering dat jouw brief is uitgekozen uit vele anderen én de dag zelf dat de make-over plaatsvindt, geven een geweldige boost. Dit euforische gevoel werkt door wanneer foto’s en ervaringen worden gedeeld op social media aan familie en vrienden. Ook hier heb je een goed doel gesteund. Je mag vier kandidaten een belevenis meegeven op weg naar een succesvolle carrière.
Meer informatie: https://imagebycolours.nl/
Bronnen: www.beautybank.nl, www.borrelaalsmeer.nl, www.dfs-amsterdam.nl, sarahjanes.nl
Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.