Jarenlang heb je meegedaan met de lotto, bingo of staatsloterij. Je steunt de goede doelen maar je hoopt toch een keer een prijs te winnen. En dan zie je op het scherm dat in jouw plaats en in jouw postcode de prijs is gevallen. Het euforisch gevoel is uiteraard al om. Dit euforisch gevoel mocht ik van heel dichtbij meemaken toen vier kandidaten waren uitgekozen door de BeautyBank voor een Total make over.
Er wordt een challenge uitgeschreven. Kandidaten die een schouderklopje goed kunnen gebruiken op zoek zijn naar werk en kleding nodig hebben bij het sollicitatie-gesprek, mogen een motivatiebrief aan een panel richten. Schrijnende verhalen, verhalen waarbij je gezondheid het laat afweten, stigma’s die jouw totale functioneren in de weg staan, kortom situaties die een ieder kan overkomen.
En dan krijg je het bericht dat jouw brief is uitgekozen, je wordt gebeld en jij krijgt de make over. Het euforisch gevoel is onbeschrijfelijk. De BeautyBank, die graag mensen weer wil laten stralen die misschien persoonlijke tegenslagen hebben meegemaakt en weer een nieuwe kans verdienen, werkt samen met ondernemers die dit nobel initiatief graag willen ondersteunen. In een kort tijdsbestek zijn de Beautybank, DressforSucces, Image by Colours, Sarah-Jane’s Hairstyling en Borrel Aalsmeer in beeld. De genoemde ondernemers en de vier kandidaten
gaan deze mooie transformatie reis aan.
Als imagoadviseur mag ik met het professioneel team van ondernemers deze vier kandidaten begeleiden. Even ben je alle zorgen vergeten. De nieuwe kleding en de herinnering dat jouw brief is uitgekozen uit vele anderen én de dag zelf dat de make over plaats vindt, geven een geweldige boost. Dit euforisch gevoel werkt door wanneer foto’s en ervaringen worden gedeeld op Social Media aan familie en vrienden. Ook hier heb je een goed doel gesteund. Je mag vier kandidaten een belevenis meegeven op weg naar een succesvolle carrière.
Vriendelijke groet, Lorenzo Homoet
Bron: www.beautybank.nl, www.borrelaalsmeer.nl, www.dfs-amsterdam.nl, sarahjanes.nl