Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    • 10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’
    • 10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’
    • World Parkinson Day: Ernst Daniël Smid sprak over leven met Parkinson
    • MediKIT lanceert pilot automatische postverwerking huisartsen
    • Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025

      10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’

      17/04/2025
    • Nieuws

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Enliven lanceert inclusieprogramma na succesvolle pilot bij Microsoft Nederland

      25/03/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Ontwikkeling»DelanoPR vergroot media-aandacht voor We Love Communities

    DelanoPR vergroot media-aandacht voor We Love Communities

    0
    By Redactie Weesmeer on 11/08/2021 Ontwikkeling
    Jennifer Delano en Maartje Blijleven. PRGoeroes vergroot media-aandacht voor We Love Communities
    MAARTJ1 scaled

    DelanoPR vergroot media-aandacht voor We Love Communities

    Bedrijven zoeken sinds de lockdown naar nieuwe manieren om relaties te bouwen en onderhouden met klanten en prospects. “Een online community is hiervoor een goed alternatief”, stelt Maartje Blijleven, oprichter van We Love Communities en de Online Community Summit. “Een online community is authentiek en aansprekend. Ik verwacht dan ook dat de vraag naar het opbouwen van community’s verder doorzet.”

    De helft van de Nederlandse ondernemers (50,4 procent) ziet Facebook als dé plek om hun community op te zetten en te laten groeien. Dit blijkt uit de Community Monitor van Blijlevens bedrijf We Love Communities. De Community Monitor is een onderzoek onder 4000 ondernemers die werken met community’s in hun bedrijven. Instagram (16,7 procent) en LinkedIn (12,2 procent) maken de top drie compleet. Bedrijven gebruiken ook andere vormen van community’s. Zo bouwt 9,6 procent van de ondernemers hun community niet via sociale media, maar op hun eigen website of een communityplatform.

    Lees ook: Maartje Blijleven lanceert eerste opleiding commerciële communitymanager

    Community’s helpen met bedrijven bouwen

    Ook internationaal onderzoek wijst uit dat community’s belangrijk zijn voor bedrijven. Zo blijkt uit cijfers van Harvard Business Review dat bijna 80 procent van de oprichters van start-ups het opbouwen van een community van gebruikers belangrijk vindt voor hun bedrijf. 28 procent van de ondervraagden noemt community’s zelfs ‘cruciaal’ voor hun succes. Ook topmerken zoals Apple, Microsoft en Amazon investeren flink in digitale en in-person community engagement in hun verschillende productportfolio’s, concludeert hetzelfde onderzoek.

    Free publicity over community’s

    Blijleven heeft in het verlengde van haar onderzoek ook de Online Community Summit opgezet. PR-bureau DelanoPR werkte aan de publiciteit rond de monitor, het online event en het verder uitbouwen van de bekendheid van het bedrijf. Dit online event heeft door inspanningen van DelanoPR veel free publicity gegenereerd voor dé onbetwiste community queen van de Benelux. Nieuws rondom het event en de monitor verscheen in Emerce, Customer Talk, Computable, Amsterdams Dagblad, Dagblad Utrecht, de krant van Werkendam en diverse andere media. Blijleven heeft ook interviews gegeven bij het RTL-programma Koffietijd, Vrouw.Nieuws.nl, Adformatie en De Ondernemer.

    “Voorheen regelde ik mijn media-optredens zelf, maar sinds mijn bedrijf We Love Communities snel groeit, helpt Jennifer me daarbij. En met succes”, zegt Blijleven over de samenwerking met DelanoPR. “Ik ben vooral onder de indruk van haar talent en doorzettingsvermogen om net zo lang te bellen en benaderen totdat ze een publicatie geregeld heeft. Ze wil echt het beste voor haar klanten en voelt zich verantwoordelijk voor het eindresultaat.”

    Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025

      10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’

      17/04/2025

      Comments are closed.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • Start-up in digitalisering Atomeus opent kantoor in Utrecht
      • Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”
      • Strategische samenwerking Feestfabriek en Superstruct
      • Onderneemster Stephanie Osunwokeh-van Buitenen helpt ondernemers aan een succesvolle onderneming én een gelukkig leven
      • Floor van de Pavert opent tweede lingeriewinkel SuperBra

      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok