Ctalents en ContactCare helpen oproepkrachten van lingerieretailer SuperBra de lockdown door
SuperBra heeft met hulp van Ctalents en ContactCare een oplossing gevonden om oproepkrachten tijdens de lockdown aan het werk te houden en hun inkomen veilig te stellen.
De oproepkrachten van lingerieretailbedrijf SuperBra kunnen door de lockdown niet doorwerken in de winkels. Maar dankzij de hulp van detacheringsbureaus Ctalents en ContactCare hoeven de oproepkrachten niet te vrezen voor hun inkomen. Anderhalve dag na de persconferentie kregen de oproepkrachten het verlossende woord dat zij tijdens de lockdown kunnen blijven doorwerken als ze dat willen en zo hun normale salaris uitbetaald kunnen krijgen.
SuperBra directeur Floor van de Pavert vertelt: “Ik ken Sandra Ballij en Jasper Meerding, de ondernemers achter Ctalents en ContactCare, via het ondernemersleerprogramma EO Accelerator. Ik ben ontzettend dankbaar dat zij zo snel een mogelijkheid konden creëren voor mijn meiden om door te werken. In de vorige lockdown heb ik mijn oproepkrachten nog deels kunnen laten doorwerken, maar SuperBra krijgt nauwelijks overheidssteun dus onze reserves zijn nu echt op. Ik ben blij dat dankzij deze hulp uit mijn netwerk mijn meiden zich geen zorgen hoeven te maken over hun inkomen.”
De vijf oproepkrachten die hier gebruik van maken zijn in het normale leven ‘SuperBrafitters’ in de winkels in Rotterdam en Utrecht.
Dankzij de snelle actie van de detacheringsbureaus kunnen de winkelmedewerkers tijdens de lockdown aan de slag op kantoor in Amersfoort. Ze kunnen ook vanuit huis werken, waar ze zich bezighouden met administratieve en klantenservice werkzaamheden.
Over SuperBra
SuperBra is een snelgroeiende lingeriewinkelketen met twee fysieke winkels en een webshop. De SuperBrawinkels in Rotterdam en Utrecht hebben altijd meer dan 100 BHmaten op voorraad. De tweede SuperBrawinkel opende een week voor de eerste lockdown. Het bedrijf valt bijna geheel buiten de steunregelingen voor ondernemers. Dit komt doordat er een nieuwe vestiging geopend is en door de snelle groei in het jaar voorafgaand aan de pandemie. SuperBra eigenaar Floor van de Pavert werd in 2020 genomineerd voor de prijs “Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar”. Dit jaar werd ze gekozen tot Beste Ondernemer van Utrecht van 2021.
Over ContactCare
ContactCare is een allround dienstverlener op het gebied van klantcontact. Naast outsourcing verzorgt ContactCare getraind klantcontactpersoneel op locatie, consultancy en opleidingstrajecten voor externe klanten.
Over Ctalents
Ctalents verbindt werkzoekenden met een auditieve of visuele beperking aan organisaties die werken aan inclusie. Het is de missie van Ctalents om de hoge werkloosheidcijfers bij deze doelgroep duurzaam te verlagen naar 20%. Dankzij de inmiddels bewezen succesformule is 90% van de mensen na een jaar nog steeds succesvol aan het werk!
Ctalents.nl. Als inclusie gewoon moet werken.
Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.