Zorgorganisatie VariantZorg verhoogt kwaliteit ZZP-pool met nieuw flexplatform
Zoetermeer, 20 december 2021- VariantZorg maakt sinds kort gebruikt van het flexplatform Elanza Connect. Volgens beide partijen is de kwaliteit van de zzp-pool binnen de organisatie verhoogd en verloopt het hele proces efficiënter.
Elanza Connect ondersteunt VariantZorg om het complexe plannings- en administratieve proces efficiënter te laten verlopen. VariantZorg heeft ongeveer 600 zorgverleners in dienst. Daarnaast zijn er inmiddels ruim 200 zzp’ers aan VariantZorg verbonden via het platform Elanza Connect. Gezamenlijk ondersteunen de zorgprofessionals meer dan 90 teams die werkzaam zijn bij cliënten thuis of in een woonvorm. Het werkgebied bevindt zich tussen Alphen aan den Rijn, Gouda, Krimpenerwaard, Utrecht-West, Zoetermeer en Rotterdam.
Handmatig
Marieke Bakker, relatiemanager bij VariantZorg, legt uit hoe de implementatie van Elanza Connect helpt bij het planningsproces: “Met slechts een handeling kunnen wij openstaande diensten uitzetten naar de hele zzp-pool zonder het via mailtjes en belletjes los naar zorgverleners door te zetten. Als zorgverleners op de openstaande diensten reageren, wordt dit meteen teruggekoppeld naar het plansysteem. Op deze manier is het een stuk efficiënter dan alles automatisch te doen. Door de koppeling met het plansysteem kloppen de facturen altijd 1 op 1. We kunnen ongeveer 80% van de handmatige werkzaamheden vervangen door Elanza Connect.”
Elanza Connect: Het geheim achter de verbeterde kwaliteit en planning bij VariantZorg
Volgens Bakker is de kwaliteit van de flexibele schil sterk verhoogd: “Omdat wij als organisatie regie hebben op deze flexibele schil, bepalen wij wat de vereisten zijn.”
Elanza streeft ernaar het complexe personeelsvraagstuk in de zorg op een duurzame manier op te lossen. Hiervoor ondersteunt Elanza zorgorganisaties met het optimaal inrichten van hun flexibele schil. Vanaf het flexibel inzetten van vaste medewerkers, tot het opbouwen van een eigen zzp-pool of betere coördinatie in de samenwerking met intermediairs. Vanuit deze missie heeft Elanza in samenwerking met diverse zorgorganisaties het onafhankelijke flexplatform Elanza Connect ontwikkeld.
Het platform biedt controle op de kwaliteit van flexibel inzetbare zorgverleners, automatiseert tijdrovende planningsprocessen door een koppeling met het planningssysteem van de organisatie, en zorgt voor een facturatie van externen die aansluit op gerealiseerde uren. Zo verbetert het de planning en kwaliteit van externe inhuur, en zorgt het voor een verlaging van de PNIL kosten.
Met 1 druk op de knop zetten planners openstaande diensten uit naar een flexibele schil naar keuze (eigen interne flexpool, eigen zzp-pool, intermediairs of een regio-pool). Elanza Connect zorgt voor communicatie richting de meest geschikte zorgverlener in de flexschil.
Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.