Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Motivo trekt als volledig team in bij Enrise
    • Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld
    • Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers
    • Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug
    • Sandra Zuiker: “Mijn passie is mensen helpen hun werkgeluk terug te vinden”
    • Nieuw platform wil zichtbaarheid van vrouwen in technologiesector vergroten
    • Stress bij werknemers door ‘nare klanten’
    • Business Shakers: eerste platform voor praktische vraagstukken van ondernemers
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Ontwikkeling
      1. Persoonlijke ontwikkeling
      2. Leiderschap
      3. Spotlight: Interview
      4. Persoonlijke verhalen
      5. Time management
      6. View All

      Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

      11/09/2023

      Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug

      11/09/2023

      Sandra Zuiker: “Mijn passie is mensen helpen hun werkgeluk terug te vinden”

      31/08/2023

      Onderzoek: 6 procent Nederlanders maakte ooit gebruik van businesscoach

      27/06/2023

      Jan-Joost Kroon: “Ik werk graag met ambitieuze mensen” 

      16/06/2023

      Angela López: “In deze snelle wereld is het belangrijk om voorop te lopen”

      26/05/2023

      Erik van Ginkel: “Wees consequent, maar niet altijd”

      12/05/2023

      Marian Bekkers: “Retail is altijd mijn passie geweest”

      08/05/2023

      Jan-Joost Kroon: “Ik werk graag met ambitieuze mensen” 

      16/06/2023

      Angela López: “In deze snelle wereld is het belangrijk om voorop te lopen”

      26/05/2023

      Erik van Ginkel: “Wees consequent, maar niet altijd”

      12/05/2023

      Marian Bekkers: “Retail is altijd mijn passie geweest”

      08/05/2023

      Compendium Geneeskunde lanceert eerste fysieke doktersglossy

      05/08/2021

      Socialmediatrainer bekent: Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Desley Boxtart schenkt cheques namens Business Open Ockenburgh aan goede doelen

      24/09/2020

      Hoe je met deze simpele stap je werk-privébalans verbetert

      20/08/2020

      September is het nieuwe januari (en plannen maken is zinloos)

      15/09/2015

      Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

      11/09/2023

      Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug

      11/09/2023

      Sandra Zuiker: “Mijn passie is mensen helpen hun werkgeluk terug te vinden”

      31/08/2023

      Onderzoek: 6 procent Nederlanders maakte ooit gebruik van businesscoach

      27/06/2023
    • Maatschappelijk
      1. Gezondheid
      2. Duurzaamheid
      3. Inclusie
      4. Participatie
      5. View All

      Burn-Out Brandweer wil stress en burn-out doven

      13/06/2023

      Easly: enige aanbieder online coronatesten voor reizigers

      31/03/2023

      Gratis webinar: Breng je hormonen in balans, mama

      07/02/2023

      Gratis webinar: Zorg met liefde voor je hart

      01/02/2023

      Handelsplatform van Rotterdamse scale-up Distro Energy gelanceerd

      27/06/2023

      Distro Energy en Platform Zero gaan samenwerken

      23/05/2023

      Duurzaamheid: een verantwoordelijkheid van ons allemaal

      14/03/2023

      Onprove en Gullimex lanceren digitaal sturingsmechanisme foodsector

      17/03/2022

      Onderzoek: Nederland bungelt onderaan bij genderdiversiteit techsector

      27/06/2023

      Innovatiestrateeg Leonie van Mierlo (Fronteer) schrijft boek over de kracht van (gender)diversiteit en inclusief leiderschap

      06/03/2021

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Daniëlle Terpstra houdt als enige de deuren van haar dagopvang open

      27/05/2020

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022

      GetJobsDone geselecteerd voor ‘25 onder 25’ van MT/Sprout

      22/06/2021

      Onderwijsspecialist Inge Hummel genomineerd voor The Experience Award

      24/09/2020

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Onderzoek: Nederland bungelt onderaan bij genderdiversiteit techsector

      27/06/2023

      Autismeweek in teken van diversiteit: hoe uniek ben jij?

      22/03/2023

      Oorfonds start eerste crowdfunding campagne voor onderzoek naar plotsdoofheid

      04/11/2022

      “Werknemers hebben nieuwe verwachtingen over hun relatie met werkgevers”

      05/07/2022
    • Financieel

      Tienduizenden door corona gedupeerde ondernemers in ontkenningsfase over naderende belastinginning

      11/04/2023

      Groot aantal start-ups in regio Utrecht in 2022

      31/03/2023

      Helft ondernemers heeft liquiditeitsproblemen en wil verduurzamen

      27/10/2022

      Versnelde tariefstijging van gemiddeld 10,3 procent voor zzp’ers en gedetacheerden in 2022

      27/07/2022

      Jacqueline Zuidweg nieuwe voorzitter Raad van Toezicht van Stichting MKB Financiering (SMF)

      25/07/2022
    • Zichtbaarheid
      1. Marketing
      2. PR
      3. Social media
      4. View All

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Red Panda Academy levert 400 afstudeerders growth hacking

      08/03/2022

      Gemeente Rotterdam kiest Friends For Brands en Roos & van de Werk als preferred supplier communicatie

      03/02/2022

      Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      19/04/2022

      Free publicity: 4 vragen om te beantwoorden voordat je een PR-bureau belt

      26/03/2021

      Eerste masterclass met de combinatie growth hacking en free publicity

      03/08/2020

      Jennifer Delano nieuwe voorzitter ondernemersnetwerk BNI De Pelikaan

      17/02/2020

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022
    • Nieuws

      Motivo trekt als volledig team in bij Enrise

      25/09/2023

      Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld

      11/09/2023

      Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

      11/09/2023

      Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug

      11/09/2023

      Stress bij werknemers door ‘nare klanten’

      17/07/2023
    • Boeken
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Ontwikkeling»Persoonlijke ontwikkeling»Socialmediatrainer bekent: Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

    Socialmediatrainer bekent: Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

    0
    By Redactie Weesmeer on 04/01/2021 Persoonlijke ontwikkeling, Persoonlijke verhalen
    Fiona Kloosterman is een socialmediatrainer die de challenge aanging om 90 dagen lang zonder social media te leven. Na 90 dagen deelt ze de learnings van een leven zonder social media.

    Socialmediatrainer bekent: Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

    Als het de eerste keer hoort dan klinkt het misschien een beetje raar – een socialmediatrainer die met alle social media stopt. Is dat niet een beetje hetzelfde als een vegetarische slager of een tandarts met slechte tanden?

    Als socialmediatrainer was ik natuurlijk zelf ook constant bezig met LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest en TikTok. Apps waarmee je voortdurend met andere mensen in gesprek bent, kijken waar iedereen in jouw netwerk mee bezig is. En toch ineens heb ik besloten om er drie maanden mee te stoppen. Alle apps in één keer van telefoon afgegooid. Het enige socialmediaplatform wat nog wel op mijn telefoon bleef staan was YouTube.

    ‘The Social Dilemma’ – en mijn eigen dilemma

    De reden dat ik uiteindelijk tijdelijk stopte met het gebruik van social media was vanwege de Netflix documentaire The Social Dilemma – niet zozeer omdat er iets baanbrekends wordt gedeeld, maar meer omdat het duidelijk maakt hoe socialmediabedrijven algoritmes inzetten om hun gebruikers steeds vaker terug te laten keren.

    Voor mij was dat extra motivatie om te zien of ik zelf zonder social media kan. Ben ik in staat om te zeggen “ik doe hier niet meer aan mee en laat me niet beïnvloeden”? Een soort van sociaal experiment, maar dan voor mezelf.

    Zo gezegd – zo gedaan

    En dat heb ik dus gedaan, alle apps verwijderd – niets plaatsen en niets lezen. Het enige wat ik af en toe deed was inloggen op de browser om zo persoonlijke berichten te lezen. En wat bleek uiteindelijk? Ik was verslaafd aan social media!

    Ik merkte gewoon dat ik het idee kreeg dat ik informatie misliep, dat ik misschien wel opdrachten zou mislopen door niet meer actief te zijn op social media. Ik merkte gewoon dat ik de neiging had om mijn telefoon te pakken en toch snel de apps opnieuw te installeren.

    Orde van de dag

    Maar uiteindelijk merkte ik wel dat de ‘craving’ naar social media minder was. Ik ging juist terug naar de ‘oude’ media zoals we die vroeger tot ons namen. Ik keek bijvoorbeeld weer naar het journaal en las de krant. Uiteindelijk bleek dat mijn eerdere gevoelens van ‘mislopen’ (de traditionele fear of missing out) toch niet gegrond was. Het was niet zo dat ik ineens alles misliep, in tegendeel zelfs.

    Uiteindelijk heb ik voor mijzelf een aantal learnings gekregen uit het feit dat ik stopte met het gebruik van social media. Wat ik zeker wel heb gemerkt is dat mijn hele wereld niet vergaat als ik stop met het gebruik van social media, en dat zorgt weer voor meer ruimte voor andere dingen in mijn leven.

    Fiona Kloosterman is een socialmediatrainer die de challenge aanging om 90 dagen lang zonder social media te leven. Na 90 dagen deelt ze de learnings van een leven zonder social media.

    Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

    Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

    Related Posts

    Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld

    11/09/2023

    Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

    11/09/2023

    Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug

    11/09/2023

    Comments are closed.

    • LinkedIn
    • Facebook
    • Twitter
    • Motivo trekt als volledig team in bij Enrise
    • Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld
    • Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers
    • Anouk Welters geeft mensen regie over hun leven terug
    • Sandra Zuiker: “Mijn passie is mensen helpen hun werkgeluk terug te vinden”

    About

    Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

    Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

    Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

    Recent posts

    Motivo trekt als volledig team in bij Enrise

    25/09/2023

    Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld

    11/09/2023

    Roy Tuenter helpt vastgelopen twintigers en dertigers

    11/09/2023
    Categorieën
    Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
    • Privacy
    • Visie
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?