Facebooklinkedinrss

Samenwerking OGER en stichting Dress for Success ondersteunt werkzoekenden in gemeente Amsterdam

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

‘Zelfvertrouwen vergroten is ons belangrijkste doel’

Amsterdam, maandag 7 september 2020 – Stichting Dress for Success en OGER Corporate Fashion Statements (OCFS) bieden samen werkzoekenden support in moeilijke tijden van het coronavirus. Dress for Success ondersteunt in deze de gemeente Amsterdam en het UWV met als doel de doorstroom van WW-gerechtigden naar de bijstand te minimaliseren.

Wie zelfverzekerd de arbeidsmarkt betreedt, maakt meer kans. Dit is nog relevanter nu er als gevolg van het coronavirus minder banen en juist meer werkzoekenden zijn. Daarom willen de gemeente Amsterdam en het UWV het zelfvertrouwen van werkzoekenden vergroten. “Wij hebben stichting Dress for Success ingezet om werkzoekenden te voorzien van passende kleding en gratis advies voor sollicitatiegesprekken,” vertelt Danielle Veljkovic, projectleider bij de gemeente Amsterdam. “Het doel: een goede eerste indruk maken tijdens sollicitatiegesprekken en hun kansen op de arbeidsmarkt vergroten.”

Positieve boost

Corina Koekenbier, manager Dress for Success: “Wij zorgen ervoor dat werkzoekenden meer zelfvertrouwen krijgen op het gebied van persoonlijke presentatie. De kledingadviseurs van deze wereldwijde non-profitorganisatie kleden deze mensen in een geschikte outfit voor de richting waarin men gaat solliciteren. Werkzoekenden groeien letterlijk een paar centimeter doordat ze de betere versie van zichzelf in de spiegel zien. Kleding doet mentaal iets met de mens; je houding verandert en het geeft je een positieve boost. Gemiddeld 70% van de klanten vindt na een bezoek aan Dress for Success daadwerkelijk werk.”

Corina Koekenbier

 Corina Koekenbier

OGER doneert luxe kleding

Een partij luxe outfits van OGER Corporate Fashion Statements (OCFS), de bedrijfskledingtak van modezaak OGER, maakt het af. OCFS doneert een royale €250.000 aan kleding aan Dress for Success die hier duizenden werkzoekenden mee kan helpen. Patrick Lusink, Managing Director OCFS: “Onze voorgaande collecties en voorraad mogen nu plaats maken voor de nieuwe OGER Corporate Couture collecties. Daarom doneren we de kleding aan stichting Dress for Success zodat hun medewerkers werkzoekenden kunnen helpen die zelf niet de middelen hebben om passende kleding te kopen. Iedereen heeft het moeilijk in deze coronatijd. Wij ook. Maar juist in deze tijd moet je oog voor elkaar blijven hebben.“ Het gaat om herencolberts, damescolberts en herenpantalons in een modern, slanker gesneden model en mooie, rechte kokerrokken in drie verschillende kleuren: zwart, antraciet en navy blauw. Dit alles in een fijne mengkwaliteit van wol. De kleding wordt verdeeld over de vestigingen van Dress for Success. In Nederland zijn negen vestigingen: in onder andere Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden en Eindhoven.

Zie hier de video van OGER en Dress for Success in actie:

https://www.youtube.com/watch?v=hL3eeQuydvM

Over Dress for Success

Stichting Dress for Success is een vrijwilligersorganisatie die werkzoekenden voorziet van representatieve kleding en praktische ondersteuning om succesvol te kunnen solliciteren en zo de kans op werk te vergroten. Op deze manier helpen ze mensen op hun weg naar economische onafhankelijkheid. Ook mensen die een eigen bedrijf starten of in aanmerking willen komen voor een stage- of opleidingsplek of willen participeren in de maatschappij kunnen terecht bij Dress for Success. www.dressforsuccess.nl

Over OGER

OGER is dé maatpakkenspecialist van Nederland en de meest exclusieve multi-brand retailer in de Benelux. Inmiddels is OGER zelf ook een bekend modemerk geworden met eigen collecties, gemaakt voornamelijk in Italië. OGER is opgericht in 1990 door de broers Rob, Martin en Oger Lusink met winkels in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Haarlem en Antwerpen. De nieuwe generatie in het familiebedrijf, met aan het roer Martijn Lusink (CEO), Sander Lusink (Brand-Director), Yvette Karel-Lusink (CFO) en Patrick Lusink (Managing Director OCFS), laten een frisse wind door het bedrijf waaien. De twee OGER Donna damescorners in de stores van Amsterdam en Rotterdam zijn hier voorbeelden van, evenals het succes van Atelier Munro by OGER in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Antwerpen. www.oger.nl

Patrick Lusink

Patrick Lusink

Share.

About Author

Dennis Hardes

Dennis Hardes is mede-eigenaar van Golden Walkman Marketing & Communicatie en mede-oprichter van WeesMeer. Dennis is zeer slechthorend en ervaart in zijn eigen ondernemerschap dat dit veel meer vraagt dan alleen zakelijke skills. Creativiteit is de drager van alles wat hij doet in zijn werk, maar ook in zijn manier van het vinden van oplossingen.

Comments are closed.