Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    • 10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’
    • 10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’
    • World Parkinson Day: Ernst Daniël Smid sprak over leven met Parkinson
    • MediKIT lanceert pilot automatische postverwerking huisartsen
    • Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow
    • Woning verkopen in Ede: wat u moet weten
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025

      10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’

      17/04/2025
    • Nieuws

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Enliven lanceert inclusieprogramma na succesvolle pilot bij Microsoft Nederland

      25/03/2025

      Drukwerkdeal genomineerd voor B2B Award van Shopping Awards

      25/03/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Nieuws»Ronald Giphart schrijft biografie horecaondernemer Ad Schaap

    Ronald Giphart schrijft biografie horecaondernemer Ad Schaap

    0
    By Redactie Weesmeer on 14/12/2021 Nieuws
    DeBeren boek voorkant

    Ronald Giphart schrijft biografie horeca ondernemer Ad Schaap

    Wat in 1984 begon met een eetcafé aan de Noordsingel in Rotterdam, is uitgegroeid tot een succesvolle en misschien wel de snelst groeiende horecaformule van Nederland. Met ruim 75 vestigingen in heel Nederland, tikt de teller voor restaurantketen De Beren nog altijd door én lonkt inmiddels ook het buitenland. Redenen genoeg voor auteur Ronald Giphart om deze bijzondere prestatie én bijbehorend bewogen levensverhaal van eigenaar Ad Schaap vast te leggen in een biografie. Tijdens de onthulling van de nieuwe huisstijl van De Beren, overhandigde de schrijver het eerste exemplaar aan Ad Schaap. “We staan aan het begin van een nieuwe periode voor De Beren, met een nieuwe uitstraling die past bij onze plannen voor de toekomst. Dit boek is een mooie weergave van de uitdagende weg hiernaartoe,” vertelt Schaap.

    Een horecamerk met een sterke persoonlijkheid         

    Een bewogen levens- en ondernemersverhaal. Het persoonlijke verhaal van Ad Schaap, van afwasser tot supermarkteigenaar en uiteindelijk eigenaar van een groot horecamerk met sterke persoonlijkheid. Niemand minder dan Ronald Giphart wist het verhaal op een eigen, gevatte en humoristische wijze vast te leggen in deze nieuwe lekker lezende biografie. Giphart debuteerde in 1992 met de roman Ik ook van jou, een instant klassieker in de Nederlandse literatuur. Daarna volgden onder meer de romans Giph, Phileine zegt sorry, Ik omhels je met duizend armen en Troost. In 2021 verscheen zijn novelle Applaus: liefde in tijden van corona, bedoeld als ode aan de zorg en steun in de rug van lokale boekhandels.

    Nieuw logo

    Horecaketen De Beren nadert een nieuwe fase. Na de enorme binnenlandse groei en de doorvoering van de professionalisering van de organisatie is de presentatie van een nieuwe visuele identiteit een onvermijdelijke volgende stap. Opvallend? De beer zoals we hem kennen verdwijnt in zijn geheel uit het beeldmerk. Ook maakt de kleur geel plaats voor meer eigentijds petrol en messing. Marketing Manager Marjolein Mens legt uit: “Het was tijd om onze huisstijl net zo eigentijds te krijgen als de vestigingen op dit moment zijn. Focus ligt nu op kwaliteit, en dat mag het logo ook uitstralen. Een andere belangrijke ontwikkeling die een rol heeft gespeeld bij de transformatie is onze naderende uitbreiding naar het buitenland waar snel meer informatie over volgt”.

    Snel groeiende horecaformule

    De Beren startte in 1984 met de opening van een restaurant op de Noordsingel in Rotterdam. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een horecaformule met ruim 75 vestigingen in heel Nederland. Sinds 2001 is hier de bezorgformule aan toegevoegd welke is uitgegroeid tot bijna dertig bezorgrestaurants.

    DE BEREN EVENT | Fotografie : Thijs Huizer
    DE BEREN EVENT | Fotografie : Thijs Huizer

    Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Comments are closed.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • 10 praktische tips tegen werkstress
      • Vertaalsector schrijft geschiedenis met convenant voor gezonde toekomstbestendige samenwerking
      • Gaston Schul breidt uit naar Verenigd Koninkrijk en kan MKB beter ondersteunen bij Brexit
      • Els Korsten van koeienfotograaf tot ‘Beste trouwfotograaf Benelux’
      • Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok