Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • 10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’
    • Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    • 10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’
    • 10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’
    • World Parkinson Day: Ernst Daniël Smid sprak over leven met Parkinson
    • MediKIT lanceert pilot automatische postverwerking huisartsen
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’

      05/06/2025

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025
    • Nieuws

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Enliven lanceert inclusieprogramma na succesvolle pilot bij Microsoft Nederland

      25/03/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Hoe je voorkomt dat je binnen vijf minuten jouw goede onlinereputatie kwijtraakt

    Hoe je voorkomt dat je binnen vijf minuten jouw goede onlinereputatie kwijtraakt

    0
    By Redactie Weesmeer on 09/10/2019 Artikelen, Nieuws

    Hoe je voorkomt dat je binnen vijf minuten jouw goede onlinereputatie kwijtraakt

    Dirkjan Hupkes True story companyOndernemer Dirkjan Hupkes helpt met zijn bedrijf True Story Company ondernemers om hun zorgvuldig opgebouwde onlinereputatie overeind te houden. Dat kan hard nodig zijn wanneer ze te maken krijgen met slechte (fake) reviews, hackers of pesters. We stelden hem allerlei vragen.

    Wie ben je en waar kom je vandaan?

    Ik ben Dirkjan Hupkes en ik woon in Alphen aan den Rijn. Ik ben 47 jaar en woon samen met Shangita en onze twee katten Buddy en Bikkel.

    Wat zijn je hobby’s/interesses?

    Ik heb een vrij brede interesse, maar heb een passie voor sport (hardlopen, fitness en voetbal). Daarnaast kun je me altijd wakker makken voor koffie (flat white met havermelk bij Barista Cafe) en een goed glas rode wijn.

    Waar kennen mensen jou nog meer van?

    Behalve van True Story Company ben ik ook bekend als Your Social Media Buddy. Daarnaast ben ik lid van BNI, help ik Wijntje aan het Pleintje met hun social media en ben ik voorzitter van de sponsorcommissie van de atletiekvereniging AAV’36.

    Met Your Social Media Buddy help ik de start-up Meds2Go met hun social media tijdens de lancering van hun eerste product. En ik help Anna’s Makelaardij om op Instagram een keer niet met standaardberichten over huizen te komen, maar er echt een verhaal van te maken.

    Hoe heet jouw bedrijf en wat doet jouw bedrijf?

    Mijn bedrijf heet True Story Company en ik help ondernemers om hun zorgvuldig opgebouwde onlinereputatie overeind te houden als ze te maken krijgen met slechte (fake) reviews, hackers of pesters.

    Hoelang bestaat je bedrijf al?

    True Story Company bestaat sinds 16 juli 2019. Met Your Social Media Buddy was ik al sinds 1 februari 2017 actief als ondernemer.

    Waarom ben je ondernemer geworden en waarom juist in deze branche?

    Ik heb meer dan twintig jaar aan reputatie- en risicomanagement gedaan bij ING en Nationale-Nederlanden. In die twintig jaar heb ik verschillende reputatiecrises meegemaakt. Van de woekerpolis tot het om staatssteun moeten vragen in 2008, de daarop volgende herstructurering van ING en boetes die ING en NN kregen omdat ze zaken niet op orde hadden.

    Behalve ING en NN heb ik ook de wereld om ons heen zien veranderen. Vroeger moest je serieus je best doen om echt serieuze reputatieschade op te lopen en kon je nog weleens wegkomen met ‘geen commentaar’. Tegenwoordig moet je veel sneller reageren op nieuws rondom je bedrijf vanwege social media. En alle nuance verdwijnt ook als sneeuw voor de zon als een probleem door de pers wordt opgepikt. Dan ga je zomaar viral op een manier die je niet wilt.

    Toen ik besloot voor mezelf te beginnen, wilde ik de opgedane kennis gebruiken om andere ondernemers te helpen. In eerste instantie hielp ik ondernemers met het opbouwen van een merk op social media. En die kennis gebruik ik nu met True Story Company om ondernemers te helpen om te zorgen dat hun reputatie niet naar de maan gaat als ze negatief op social media in het nieuws komen.

    Wie zijn jouw klanten?

    Mijn eerste klant is de Economic Development Board Alphen aan den Rijn. Dat is een onafhankelijk adviesorgaan dat de gemeente adviseert over hoe ze de economie kunnen stimuleren. Die kwamen negatief in het nieuws omdat ze subsidies zouden verkwisten met vriendjespolitiek. Ik help ze met het bepalen van wat ze moeten zeggen als gemeenteraadsleden of de pers negatieve berichten over EDBA naar buiten brengen. Daarnaast zorg ik samen met de directeur dat ze veel vaker positief in de media komen, zodat hun reputatie straks een stootje kan hebben.

    Mijn ideale klanten zijn bedrijven met meer dan twintig man personeel die geld verdienen doordat ze een goede onlinereputatie hebben. Je kunt dan denken aan webshops, die bijna compleet afhankelijk zijn van wat hun klanten online over ze roepen. Maar ook voor andere bedrijven die veel geld in hun onlinevindbaarheid hebben gestoken of die succesvol zijn met socialmedia-advertenties is hun onlinereputatie belangrijk. Die willen niet dat al dat geld voor niets is geïnvesteerd en zullen dus hun reputatie willen bewaken.

    Waarom kiezen mensen voor jouw bedrijf?

    Bedrijven kiezen vooral voor True Story Company, omdat ze weten dat ze risico’s lopen met hun onlinereputatie, maar niet weten hoe ze zich op problemen kunnen voorbereiden. Ze willen hun onlinereputatie dus proactief kunnen managen en niet aan paniekvoetbal hoeven doen als ze negatief in beeld komen op social media. Daarnaast kiezen ze voor mij, omdat ik het heel belangrijk vind om goed op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen in de wereld van internet, social media en innovatie.

    Wat zijn je verdere ambities?

    Omdat ik reizen en internationaal werken bij ING en NN altijd erg leuk vond, wil ik over een jaar of vijf graag een internationale klantenkring bedienen. Daarom probeer ik True Story Company ook zo op te zetten dat ik mijn klanten op elk gewenst moment vanaf elke locatie kan helpen. Ik wil dat het voor mijn klanten niet uitmaakt waar ik ben. Dat betekent ook dat ik Engels als voertaal gebruik.

    Wat is jouw manier om te groeien als ondernemer en met jouw bedrijf?

    Mijn manier van groeien is met name zorgen dat ik weet wat er in de wereld speelt en daarvan leer. Dus ik lees heel veel over social media, economie en ondernemen. En ik luister vaak naar podcasts over onderwerpen als psychologie en menselijk gedrag. Daardoor kun je veel makkelijker inspelen op de omstandigheden en dingen in een groter plaatje plaatsen.

    Daarnaast vind ik het belangrijk om goed naar True Story Company te blijven kijken, met een verbeterbril op, en om goed naar klanten te blijven luisteren wat ze zouden verbeteren. Op die manier kunnen je klanten je helpen om te groeien.

    Meer informatie: www.truestorycompany.nl

    Je las een artikel van WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’

      05/06/2025

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Leave A Reply

      Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’

      05/06/2025

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok