Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    • 10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’
    • 10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’
    • World Parkinson Day: Ernst Daniël Smid sprak over leven met Parkinson
    • MediKIT lanceert pilot automatische postverwerking huisartsen
    • Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow
    • Woning verkopen in Ede: wat u moet weten
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025

      10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’

      17/04/2025
    • Nieuws

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Enliven lanceert inclusieprogramma na succesvolle pilot bij Microsoft Nederland

      25/03/2025

      Drukwerkdeal genomineerd voor B2B Award van Shopping Awards

      25/03/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Ontwikkeling»Persoonlijke ontwikkeling»Gezondere levensstijl? Tijd voor een nieuw zakelijk imago

    Gezondere levensstijl? Tijd voor een nieuw zakelijk imago

    0
    By Lorenzo Homoet on 21/09/2015 Persoonlijke ontwikkeling
    Je eigen merk Zakelijk imago

    Gezondere levensstijl? Tijd voor een nieuw zakelijk imago

    Imagoadviseur Lorenzo Homoet vertelt hoe hij een ondernemer helpt zijn zakelijk imago te verbeteren nadat hij 3o kilo is afgevallen.

    Een niet-kloppend zakelijk imago

    Tijdens een groot netwerkontbijt mag een ondernemer een pitch doen. De voorgaande pitches blijven me bij. Bij deze ondernemer is er iets opmerkelijks aan de hand: terwijl hij zijn pitch presenteert, word ik afgeleid door zijn uiterlijke presentatie. Zijn verschijning past niet bij het product dat hij met veel omhaal van woorden probeert duidelijk te maken bij de groep ondernemers. Een te groot pak, bergschoenen onder het pak en een ongestreken overhemd zorgen voor een niet kloppend beeld, zelfs een onverzorgd beeld.

    Lees ook: Hoe ziet jouw moodboard eruit?

    Bijna aan het eind van de presentatie wijst hij naar de imagoconsultant die achter in de zaal zit en zegt: “Ik heb veel over u gehoord en wil graag na afloop van deze bijeenkomst met u in gesprek”.

    30 kilo afgevallen

    U begrijpt het al: we hebben te maken met een case uit eigen werk; een waargebeurd verhaal. We raken aan de praat en maken al vrij snel een vervolgafspraak.

    Bij het tweede gesprek kan ik iets dieper in gaan op de inhoud: wie is de klant, wat zit erachter, is de klant zich bewust van zijn of haar non-verbale communicatie? Nu heeft vrijwel iedereen een vooroordeel dat positief, neutraal of negatief is. Toen ik informeerde naar zijn uiterlijke presentatie op die bewuste netwerkontbijt wist hij me te vertellen dat hij inmiddels 30 kilo lichter was geworden in een paar maanden tijd.

    “Oude ik”

    Met dit gegeven wist ik dat deze man nog in zijn “oude ik” zat en dat de beloning van een gezondere levensstijl ook beloond moest worden met een passend kledingadvies en een kledingstijl die juist in het voordeel van deze ondernemer ging werken.

    Het nieuwe imago vasthouden, is best moeilijk als je dit nooit gewend bent geweest. Gedragswetenschappers melden dat het aanleren van een nieuwe gewoonte, mits je er iedere dag mee bezig bent, ongeveer drie weken vraagt. Na deze drie weken hoef je er niet meer bij na te denken en is het inderdaad een goede gewoonte geworden. Maar dan moet je er gedurende deze drie weken er wel iedere dag mee bezig zijn, geen enkele dag uitgezonderd.

    Transformatie

    Het streven naar een tijdsbestek van drie maanden is reëler te noemen. Het weerstaan van verleidingen, het terugvallen in oude gewoontes, we kennen het allemaal. Een team van deskundigen dat je tijdens je imagoreis naar een nieuwe uitstraling de tips en de trics geeft, zorgt voor een blijvend resultaat. Ik hoop dat deze ondernemer tijdens zijn imagoreis zijn bestemming heeft gevonden en zijn nieuwe imago door zijn gezondere levensstijl heeft weten vast te houden.

    Meer informatie: https://imagebycolours.nl/

    Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Lorenzo Homoet
    • Website

    Related Posts

    Mino van Nassau over zijn passie voor comedy en ondernemerschap: ‘Ik kan me niet voorstellen iets anders te doen dan dit’

    17/01/2025

    ‘Bij Gigaleads werken heel ambitieuze mensen, die het uiterste uit zichzelf willen halen’

    17/10/2024

    Mike Smid: “De meeste ondernemers overschatten zichzelf”

    24/07/2024

    Leave A Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    • LinkedIn
    • Facebook
    • Twitter
    • 10 praktische tips tegen werkstress
    • Vertaalsector schrijft geschiedenis met convenant voor gezonde toekomstbestendige samenwerking
    • Gaston Schul breidt uit naar Verenigd Koninkrijk en kan MKB beter ondersteunen bij Brexit
    • Els Korsten van koeienfotograaf tot ‘Beste trouwfotograaf Benelux’
    • Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

    About

    Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

    Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

    Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

    Recent posts

    FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

    14/05/2025

    10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

    28/04/2025

    10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

    24/04/2025
    Categorieën
    Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
    • Privacy
    • Visie
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?
    We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok