Facebooklinkedinrss

Eigenschappen van goed leiderschap

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Eigenschappen van goed leiderschap – Goed leiderschap oftewel een goede baas zijn is herkenbaar aan verschillende eigenschappen. Als ondernemer wil je natuurlijk dat het werk gedaan wordt, maar werken met werknemers heeft een hele andere aanpak nodig. Hier zijn wat tekenen dat je op de goede weg bent.

De boel aan de gang zetten. En beetje stimulatie van personeel kan zorgen dat mensen in één keer voor je gaan lopen. Leer hun gebruiksaanwijzing, motiveer ze, stel ze gerust en er kunnen mooie dingen ontstaan.

Zet de grote lijnen uit. Je hebt geen tijd om op micromanagement te gaan bekritiseren, je zorgt dat de grote lijnen worden gezien en er naartoe worden gewerkt.

Herken talent. Iedereen heeft unieke eigenschappen. Deze herken je en stuur je specifiek aan. Het is duidelijk wat je aan ze hebt én dat is hen ook duidelijk.

Schuld afschuiven ken je niet. Je neemt verantwoordelijkheid.

Vriendelijk en aanspreekbaar. Het helpt echt op lastige kwesties te bespreken én problemen op te lossen.

Communiceren lukt. Dit maakt vergaderen kort.

Communiceren doe je. Zodra mensen dingen verzwijgen en niet uitspreken beginnen de problemen. Wél communiceren voorkomt een hoop.

Ere wie ere toekomst. Je bedankt degene die het verdient. Al is het maar een mailtje of telefoontje, je beloont en motiveert.

Je luistert. En daarmee motiveer je personeel ook bij te dragen.

Je weet het niet. Daarvoor heb je personeel – zij moeten het weten!

Je weet wat er gaande is. Hierdoor bouw je een band op met de mensen op het werk.

Je weet wanneer er te zijn én wanneer te coachen.

Jij blijft buiten de roddels.

Je blijft cool tijdens crisissituaties. Het goede voorbeeld doet volgen.

Share.

About Author

Jennifer Delano

Jennifer Delano is een bevlogen vooruitschopper en absoluut de meest spraakmakende pr-specialist van Nederland. Motor achter het bureau. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Jennifer organiseert zichtbaarheid door (social)media-aandacht. Creëert nieuws en bedenkt pr- en guerrillamarketing-acties. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om in te zetten.

Comments are closed.