Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Jouw betrouwbare ICT-partner in Barneveld voor mkb
    • ‘Geld is geen taboe meer. Het is tijd dat vrouwen het heft in eigen handen nemen’
    • Sumit Gupta: ‘Geen uurtarieven meer, maar lange allianties en belangen in bedrijven’
    • Drukwerkdeal vernieuwt machinepark: minder inkt & energieverbruik, meer snelheid & kwaliteit
    • 10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’
    • Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      ‘Geld is geen taboe meer. Het is tijd dat vrouwen het heft in eigen handen nemen’

      26/06/2025

      Drukwerkdeal vernieuwt machinepark: minder inkt & energieverbruik, meer snelheid & kwaliteit

      12/06/2025

      10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’

      05/06/2025
    • Nieuws

      ‘Geld is geen taboe meer. Het is tijd dat vrouwen het heft in eigen handen nemen’

      26/06/2025

      Sumit Gupta: ‘Geen uurtarieven meer, maar lange allianties en belangen in bedrijven’

      25/06/2025

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Maatschappelijk»Inclusie»Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

    Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

    0
    By Redactie Weesmeer on 16/06/2020 Inclusie, Participatie, Verzuimpreventie
    Sam Mirson | Een groot deel van de flexwerkers is op zoek naar meer flexibiliteit. In een onderzoek van Quinyx zegt liefst 61 procent van de ondervraagden meer flexibiliteit te willen bij het plannen van diensten. Ze zien dit als de factor die hun werkgeluk het meest zou verbeteren.

    Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

    Een groot deel van de flexwerkers is op zoek naar meer flexibiliteit. In een onderzoek van Quinyx zegt liefst 61 procent van de ondervraagden meer flexibiliteit te willen bij het plannen van diensten. Ze zien dit als de factor die hun werkgeluk het meest zou verbeteren. Dat ze dit belangrijk vinden, blijkt wel uit het feit dat 34 procent van de flexwerkers hun baan heeft opgezegd omdat de werk-privé verhouding uit balans was.

    Quinyx interviewde 600 flexwerkers

    Quinyx biedt workforcemanagementsoftware voor bedrijven met oproepkrachten of personeel in wisseldiensten en doet jaarlijks onderzoek naar de positie van deze groep. Het onderzoek is dit jaar gedaan vlak voor de coronacrisis. In maart 2020 zijn 600 werknemers in Nederland, die zich identificeren als een ‘bureauloze’ werknemer, ook wel flexwerkers genoemd, bevraagd over onderwerpen als planning, ziekteverlof, lonen en communicatie. Om te begrijpen of het coronavirus hun werkervaring, prioriteiten en zorgen tijdens de pandemie zijn veranderd, is een tweede enquête gehouden in april en mei 2020.

    Communicatiekloof

    Op basis van het onderzoek constateert Quinyx dat er een communicatiekloof is tussen werkgevers en hun flexwerkers. Van deze groep wordt verwacht dat ze ‘oproepbaar’ zijn voor updates en behoeften van werkgevers. Vrijwel alle respondenten (92 procent) geven dan ook aan dat ze ook na kantooruren contact hebben met een werkgever of leidinggevende. Zo’n 69 procent wordt in privétijd gecontacteerd via sms, whatsapp of wordt gebeld. 17 procent ontvangt mail na werktijd. Maar weinig bedrijven voorzien, volgens het onderzoek, dikwijls niet in de middelen die flexwerkers nodig hebben om persoonlijke en zakelijke communicatie te scheiden. Slechts 6 procent heeft een speciale app voor de communicatie met werk.

    Communiceren bij thuiswerken

    Quinyx constateerde al bij eerder onderzoek dat zo’n 80 procent van de bedrijven geen goede oplossingen heeft om effectief en consistent te communiceren met personeel voor wie thuiswerken onmogelijk is. Veel bedrijven werken met privé-e-mail of Whatsapp en dat is volgens Quinyx om uiteenlopende redenen ongewenst. Deze situatie is ook zorgelijk in het licht van de huidige coronacrisis en gezien de wens van het bedrijfsleven en medewerkers om in de toekomst meer te gaan richten op thuiswerken.

    Onderzoeksresultaten

    De resultaten laten overigens zien dat Nederlandse flexwerkers over het algemeen tevreden zijn met hun baan. Ook voelen ze zich gewaardeerd door hun werkgevers en managers. Onder hen leeft echter wel de behoefte om hun werk-privébalans te verbeteren en meer controle te hebben over de manier waarop ze hun diensten organiseren.

    Enkele resultaten uit het onderzoek van Quinyx:

    • 51 procent kan het zich financieel niet veroorloven zich ziek te melden of tijd vrij te nemen
    • 28 procent van de ondervraagden heeft liever een flexibel rooster dan meer geld
    • 61 procent wil graag zijn eigen werkschema bepalen
    • 26 procent voelt zich gestraft door de werkgever of manager bij het niet overnemen van een dienst
    • 69 procent van de werknemers zegt dat ze van plan zijn de komende één tot drie jaar bij hun huidige baan te blijven (tegenover 56 procent vóór de coronacrisis).

    Over Quinyx

    Quinyx is opgericht in 2005 en biedt bedrijven een cloud gebaseerd workforcemanagementsoftware. Het bedrijf heeft een app ontwikkeld die zorgt voor planning, personeelsbezetting, tijdsregistratie, communicatie en taakbeheer ineen. Quinyx wordt gedreven door de missie om het werkleven van miljoenen mensen te verbeteren door efficiënter beheer en eerlijkere dienstroosters. Meer dan 500.000 actieve gebruikers maken al gebruik van Quinyx-diensten, waaronder bedrijven als Burger King, Decathlon, Rituals Cosmetics, London City Airport, Hanos en Bloomon. Meer informatie: https://www.quinyx.com/nl/

    Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      Social Handprint geeft Stichting EcoWare 1,5 miljoen sociale impact

      29/07/2024

      Mike Smid: “De meeste ondernemers overschatten zichzelf”

      24/07/2024

      Alex Kartsel: “Je visie en doelen zijn de drijvende kracht achter je bedrijfssucces”

      22/06/2024

      Comments are closed.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      Jouw betrouwbare ICT-partner in Barneveld voor mkb

      27/06/2025

      ‘Geld is geen taboe meer. Het is tijd dat vrouwen het heft in eigen handen nemen’

      26/06/2025

      Sumit Gupta: ‘Geen uurtarieven meer, maar lange allianties en belangen in bedrijven’

      25/06/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok