Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Gratis ‘Boost Your Webshop Challenge’ van 23-27 mei
    • Goeie Mie Gin haalt investering op bij Dragons’ Den
    • 1,45 Miljoen werknemers verzekerd voor 2e periode reparatie WW/WGA
    • Fred Matser: “Onze hoop is nu wel dat de ander overtuigd raakt.”
    • Wiltec voor de negende keer op rij uitgeroepen tot Best Managed Company!
    • Nederland hybride werkland: 1 op de 3 Nederlanders weigert fulltime kantoorbaan
    • Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers
    • Eerste editie Freedom & Integration Festival op 14 mei in Amsterdam
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Ontwikkeling
      1. Persoonlijke ontwikkeling
      2. Leiderschap
      3. Spotlight: Interview
      4. Persoonlijke verhalen
      5. Time management
      6. View All

      Het Imposter Syndroom saboteert je! (test het hier)

      20/11/2021

      Succes met e-commerce’ van DGOC genomineerd voor Computable Awards

      15/06/2021

      Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Mariaschool in Den Hoorn wint Jokerprijs voor vergroten welzijn scholieren

      28/10/2020

      Fred Matser: “Onze hoop is nu wel dat de ander overtuigd raakt.”

      17/05/2022

      Raoul Rahimbaks: “Als je een goed, solide en gemotiveerd team hebt, verhoogt dat jouw kans van slagen fenominaal.”

      09/05/2022

      Jordi Bron: “Wees kritisch, sta open voor feedback en omring je met A-players”

      28/04/2022

      Marie-José Gilsing: “Er zijn geen grenzen behalve degene die je aan jezelf oplegt”

      20/04/2022

      Fred Matser: “Onze hoop is nu wel dat de ander overtuigd raakt.”

      17/05/2022

      Raoul Rahimbaks: “Als je een goed, solide en gemotiveerd team hebt, verhoogt dat jouw kans van slagen fenominaal.”

      09/05/2022

      Jordi Bron: “Wees kritisch, sta open voor feedback en omring je met A-players”

      28/04/2022

      Marie-José Gilsing: “Er zijn geen grenzen behalve degene die je aan jezelf oplegt”

      20/04/2022

      Compendium Geneeskunde lanceert eerste fysieke doktersglossy

      05/08/2021

      Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Desley Boxtart schenkt cheques namens Business Open Ockenburgh aan goede doelen

      24/09/2020

      Hoe je met deze simpele stap je werk privé balans verbetert

      20/08/2020

      September is het nieuwe Januari!

      15/09/2015

      Fred Matser: “Onze hoop is nu wel dat de ander overtuigd raakt.”

      17/05/2022

      Raoul Rahimbaks: “Als je een goed, solide en gemotiveerd team hebt, verhoogt dat jouw kans van slagen fenominaal.”

      09/05/2022

      Premox Life Saver voor medische zuurstof zoekt investeerders en partners

      28/04/2022

      Jordi Bron: “Wees kritisch, sta open voor feedback en omring je met A-players”

      28/04/2022
    • Maatschappelijk
      1. Gezondheid
      2. Duurzaamheid
      3. Inclusie
      4. Participatie
      5. View All

      Hooghoudt lanceert twee ultra premium gelagerde jenevers

      01/03/2022

      Long Covid zorgt voor explosie aan WGA-instroom

      16/02/2022

      Digitale therapie vermindert slapeloosheid en postpartum depressie bij zwangere vrouwen

      03/02/2022

      Nieuw platform De Zorgkeuze helpt bij juiste zorgmatch

      31/01/2022

      Onprove en Gullimex lanceren digitaal sturingsmechanisme foodsector

      17/03/2022

      Beurs World of eMobility wil duurzaam e-klimaat versnellen

      09/03/2022

      Onderzoek Hely: wijkhub verduurzaamt tot 1.000 huishoudens met elektrische deelmobiliteit

      27/12/2021

      Vastgoedontwikkelaar Rockfield bouwt met Hely aan zeven mobiliteitshubs

      05/11/2021

      Innovatiestrateeg Leonie van Mierlo (Fronteer) schrijft boek over de kracht van (gender)diversiteit en inclusief leiderschap

      06/03/2021

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Daniëlle Terpstra houdt als enige de deuren van haar dagopvang open

      27/05/2020

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022

      GetJobsDone geselecteerd voor ‘25 onder 25’ van MT/Sprout

      22/06/2021

      Onderwijsspecialist Inge Hummel genomineerd voor The Experience Award

      24/09/2020

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022

      Equals streeft naar 36 procent vrouwen in tech in 2025

      07/03/2022

      Nieuw platform De Zorgkeuze helpt bij juiste zorgmatch

      31/01/2022

      Lisa Staal roept nieuwe (liefdevolle) Seksuele Revolutie uit

      27/01/2022
    • Financieel

      2021 beste investeringsjaar ooit voor de gedurfde belegger

      01/03/2022

      De Volksbank en Qredits maken financieringen sneller toegankelijk voor (startende) ondernemers

      18/02/2022

      Raoul Rahimbaks benoemd tot COO van Fitch Group

      21/01/2022

      Atomeus onderdeel geworden van Fitch Group

      14/01/2022

      Klantgerichte Finance-afdeling heeft veel invloed binnen organisaties

      15/12/2021
    • Zichtbaarheid
      1. Marketing
      2. PR
      3. Social media
      4. View All

      Red Panda Academy levert 400 afstudeerders growth hacking

      08/03/2022

      Gemeente Rotterdam kiest Friends For Brands en Roos & van de Werk als preferred supplier communicatie

      03/02/2022

      Gemeente Rotterdam start online campagne ‘Iedereen Verlicht’

      03/12/2021

      Padel Mate kiest Eureka Creates voor mediacampagne

      25/11/2021

      Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      19/04/2022

      Free publicity: 4 vragen om te beantwoorden voordat je een PR-bureau belt.

      26/03/2021

      Eerste masterclass met de combinatie growth hacking & free publicity

      03/08/2020

      Jennifer Delano nieuwe voorzitter ondernemersnetwerk BNI De Pelikaan

      17/02/2020

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022

      Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      19/04/2022

      Lancering community ‘Eventerz’ voor wederopbouw evenementenbranche

      06/04/2022

      Red Panda Academy levert 400 afstudeerders growth hacking

      08/03/2022
    • Nieuws

      Gratis ‘Boost Your Webshop Challenge’ van 23-27 mei

      23/05/2022

      Goeie Mie Gin haalt investering op bij Dragons’ Den

      20/05/2022

      1,45 Miljoen werknemers verzekerd voor 2e periode reparatie WW/WGA

      18/05/2022

      Wiltec voor de negende keer op rij uitgeroepen tot Best Managed Company!

      12/05/2022

      Nederland hybride werkland: 1 op de 3 Nederlanders weigert fulltime kantoorbaan

      10/05/2022
    • Boeken
    Wees Meer
    You are at:Home»Nieuws»Drie manieren waarop digitalisering onafhankelijke retail transformeert

    Drie manieren waarop digitalisering onafhankelijke retail transformeert

    0
    By Redactie Weesmeer on 22/12/2021 Nieuws
    Women, owener of small business packing product in boxes, preparing it for delivery.

    Volledige lockdowns en vroegere sluitingstijden, boze consumenten vanwege mondkapjesplicht en QR-code – onafhankelijke retailers worden tijdens de coronacrisis nog steeds zwaar op de proef gesteld. Innoveren was van essentie. Ze moesten snel slimme manieren bedenken om het hoofd boven water te houden. Het was onder meer het begin van een grootschalige digitale transformatie die ook in 2022 zal aanhouden. Waar moet de onafhankelijke winkelbranche nog meer rekening mee houden?

    Terwijl winkelketens het al decennialang langzaam aan het verliezen zijn van big box retailers en online spelers, wisten onafhankelijke retailers zich te onderscheiden met gespecialiseerde producten en diensten en een focus op hun lokale gemeenschappen. Totdat de pandemie kwam en de uitdagingen zich opstapelden, die het een stuk lastiger maakten om op de traditionele manier te blijven verkopen. Veel onafhankelijke retailers schakelden over op online verkoop om zo de broodnodige inkomsten te blijven genereren.

    Nu vinden de meeste onafhankelijke retailers zichzelf geen online bedrijf. Een groot deel verkoopt hun producten en diensten dan wel online, maar daarnaast behouden ze hun focus op hun fysieke winkels. Onafhankelijke retailers zijn doorgaans emotioneel verbonden met het idee van een fysieke winkel en voelen zich sociaal verantwoordelijk, met diep wortels in hun lokale gemeenschap. Het zijn ook steeds vaker mensen die vanuit hun idealen en passies een onderneming zijn gestart; voormalige werknemers die het roer hebben omgegooid om hun eigen dromen na te jagen.

    Maar ondanks dat ze zichzelf geen online bedrijf vinden, heeft onafhankelijke retail dit jaar noodgedwongen een online component gekregen. Of ze nu bepaalde producten online verkopen, inkoopprocessen of hun betalingsmethodes hebben veranderd, er is ergens gedigitaliseerd. Die digitale component zal blijven en zal zorgen voor veranderingen, waar iedere onafhankelijke retailer kennis van zou moeten nemen:

    1. Digitale platforms – geen concurrentie maar concurrentievoordeel

    Voorraadbeheer is altijd al een uitdaging geweest, maar het werd lastiger tijdens corona. Door lockdowns en kortere openingstijden bleven onafhankelijke retailers met voorraden zitten die ze niet konden verkopen of retourneren. En dat terwijl hun grotere concurrenten het zich konden veroorloven voorraden maandenlang aan te houden en zaken af te wachten. Onafhankelijke retailers vinden steeds meer hun weg richting digitale platforms om meer controle te krijgen over hun supply chains en zo concurrerend te blijven. De inkoop via digitale platforms biedt vaak gunstige leveringsvoorwaarden, zoals kleinere minimum ordergroottes tegen eerlijkere prijzen dan die je in de traditionele groothandel ziet. Steeds meer onafhankelijke retailers maken gebruik van deze inkoopmethode – en met succes.

    1. Een nieuwe generatie retailers

    Ook de arbeidsmarkt is veranderd door de pandemie. Veel mensen besloten hun eigen bedrijf te beginnen. Sommigen lanceerden een nieuw merk vanuit huis, anderen openden hun eigen winkel. Maar in plaats van te investeren en vervolgens twee jaar te moeten wachten om break-even te spelen en winst te gaan maken, werken deze nieuwe  ondernemers nu slimmer om vooruit te komen. Ze begrijpen hoe technologie de noodzaak van kapitaalintensieve investeringen kan wegnemen, net zoals cloud-technologie dat voor kleine bedrijven heeft gedaan. Deze ondernemers zijn niet alleen voorzichtig met investeringen tijdens de eerste fase van hun onderneming, maar zijn ook slim en wendbaar genoeg om zich rap aan te passen aan nieuwe kansen. Daarom vinden ze manieren om investeringen laag te houden, zodat ze de producten kunnen aanbieden waar hun klanten om vragen, zonder zich in de schulden te steken. Dit doen ze bijvoorbeeld ook door alleen winkels te openen waar en wanneer de vraag van klanten het grootst is. Deze nieuwe generatie van retailers zal de diversiteit, veerkracht én dynamiek van de onafhankelijke retail branche een flinke boost geven.

    1. Creatief omgaan met ruimte

    De komende tijd zullen we ook meer onafhankelijke retailers zien die innovatieve manieren bedenken om hun winkelruimtes te gebruiken. Denk hierbij aan ruimtes die als showrooms worden ingericht in plaats van opslagruimtes, of plekken in de winkel waar klanten een andere unieke en positieve winkelervaring kunnen beleven. Winkelruimtes gebruiken voor verkoop, niet voor opslag – dát wordt de trend volgend jaar. Niet alleen om winkels aantrekkelijker te maken, maar ook om iedere vierkante meter optimaal te benutten.

    Het is duidelijk dat onafhankelijke retail fors is getransformeerd. In de nabije toekomst zullen meer en meer onafhankelijke retailers kunnen profiteren van de schaalvoordelen die voorheen enkel waren voorbehouden aan de grote bedrijven. Hiermee worden ze ook weerbaarder tegen onvoorziene veranderingen op de markt, of het nu gaat om concurrentie, recessie of pandemie. Digitalisering is niet alleen een manier waarop grote marktspelers nóg groter worden. Met de juiste inzet kan het een meer diverse winkelstraat creëren met meer keuze en duurzame praktijken waarvan huidige consumenten én hun kinderen nog vele jaren van kunnen genieten.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

    Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

    Related Posts

    Gratis ‘Boost Your Webshop Challenge’ van 23-27 mei

    23/05/2022

    Goeie Mie Gin haalt investering op bij Dragons’ Den

    20/05/2022

    1,45 Miljoen werknemers verzekerd voor 2e periode reparatie WW/WGA

    18/05/2022

    Comments are closed.

    • Facebook
    • Twitter
    • Goeie Mie Gin haalt investering op bij Dragons’ Den
    • 1,45 Miljoen werknemers verzekerd voor 2e periode reparatie WW/WGA
    • Fred Matser: “Onze hoop is nu wel dat de ander overtuigd raakt.”
    • Wiltec voor de negende keer op rij uitgeroepen tot Best Managed Company!
    • Nederland hybride werkland: 1 op de 3 Nederlanders weigert fulltime kantoorbaan

    About

    Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

    Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

    Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

    Recent posts

    Gratis ‘Boost Your Webshop Challenge’ van 23-27 mei

    23/05/2022

    Goeie Mie Gin haalt investering op bij Dragons’ Den

    20/05/2022

    1,45 Miljoen werknemers verzekerd voor 2e periode reparatie WW/WGA

    18/05/2022
    Categorieën
    Copyright © 2022 | www.WeesMeer.nl
    • Privacy
    • Visie
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?