Nee zeggen loont

WeesMeer boeken banner 01

Nee zeggen loont

Jennifer Delano

Dump de klant waarvoor je niet wilt werken

Iedereen die voor opdrachtgevers werkt, kent ze: klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn in wat ze willen, eindeloos blijven praten en het maar niet tot een opdracht komt, of omdat ze de facturen niet betalen.

De anekdotes over dit soort klanten zijn hilarisch, maar de zakelijke kant is minder leuk; zo’n 55 procent van de (MKB-)bedrijven krijgt met oplichting te maken, en veel zzp’ers gaan voor duizenden of tienduizenden euro’s het schip in. Zorgen dat jou dit niet overkomt, is essentieel voor je onderneming.

Met humor én een serieuze ondertoon beschrijft Jennifer Delano in haar boek Nee zeggen loont de zeven ergste soorten klanten. Met herkenbare verhalen uit de praktijk en, belangrijker nog, een duidelijk overzicht van de hoeveelheid tijd, energie en geld die jij kunt besparen door deze klanten (eerder) de deur te wijzen. Haar doel: jou leren deze klanten te herkennen, te voorkomen dat je voor hen aan de slag gaat, en hen zo snel mogelijk, op een professionele manier, uit je klantenbestand te verwijderen. Zodat je je tijd en energie kunt inzetten voor de klanten die wel blij worden van jou én waar jij je enthousiast voor inzet, met plezier en verzekerd van je inkomen.

 

Reviews:

‘Vragen wat je waard bent, is lastig. Supergoed dat Jennifer dit thema bespreekbaar maakt met haar boek.’ – Martijn Pennekamp, ZZP Expert/ikwordzzper.nl/Het Ondernemerscollectief.

‘Nadenken over waar droomklanten aan voldoen en wie droomklanten zijn, zou een vast onderdeel moeten zijn van je strategie.’ – Wessel Berkman, oprichter De Commerciële Revolutie en docent University Nyenrode.

 

Over de auteur:

Portret Jennifer Delano PRGoeroesJennifer Delano is meer dan de helft van haar leven ondernemer. Toen ze zeventien was, begon ze met freelancen en vier jaar later besloot ze haar eigen pr-bureau op te zetten. Sindsdien werkt ze als free publicity expert op dagelijkse basis aan het bekend maken van haar klanten. Door schade en schande heeft ze geleerd voor wie ze wil werken, hoe ze wil werken en voor welke klanten ze het meeste kan betekenen.

Lees meer in het interview met Jennifer: https://www.managementboek.nl/magazine/preview/20110/nee-zeggen-loont–dump-die-klant-voor-wie-je-niet-wilt-werken

Jennifer Delano nee zeggen loont

Nee zeggen loont

Prijs (boek)
Jennifer Delano
Van Duuren Management
€ 24,99