Onderzoek: ‘Groei kleine bedrijven stokt door tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis’
75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat. Tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis zijn de voornaamste redenen waardoor hun groei stokt, zo blijkt uit onderzoek van We Love Communities onder 1.297 kleine ondernemers.
Geschrokken
“Ik ben geschrokken van het feit dat zoveel kleine bedrijven niet tevreden zijn over hun bedrijfsresultaat”, zegt digitalcommunityexpert Maartje Blijleven van We love communities. Om ondernemers te helpen deze stagnatie te doorbreken en wel groei te realiseren, organiseert ze van 6 tot 9 september de gratis challenge ‘Boost je online community’.
Nieuwe inzichten in ondernemerschap
Het onderzoek van We Love Communicaties leidt tot nieuwe inzichten in ondernemerschap. De belangrijkste onderzoeksresultaten:
- 75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat, 54 procent geeft het resultaat van hun bedrijf zelfs een onvoldoende als rapportcijfer.
- Een derde van het aantal respondenten zegt de juiste marketingkennis te missen om hun bedrijf te laten groeien. Tijdgebrek om de kennis op te doen is de onderliggende reden.
- De respondenten geven aan dat ze een community willen opzetten om betere zichtbaarheid te realiseren en meer klanten en omzet te behalen.
- Een derde van de ondervraagde ondernemers heeft een community en haalt daar 11 procent van haar klanten uit.
- 60 procent van de ondervraagde ondernemers wil leren hoe ze een community kunnen op- en uitbouwen.
Verandering doet groeien
Maartje Blijleven, founder van We Love Communities, is geschrokken van het feit dat bij veel ondernemers vooral de kennis ontbreekt om zichtbaar te zijn binnen hun doelgroep en een band met (potentiële) klanten op te bouwen. Dat geldt ook voor het feit dat deze ondernemers aangeven geen tijd hebben om deze kennis op te bouwen. “Zo kunnen zij niet groeien in hun ondernemerschap en met hun bedrijf. Dat is echt een gemiste kans. Daarin wil ik nu verandering brengen”, aldus de digitalcommunityexpert.
Lees ook: Maartje Blijleven lanceert eerste opleiding Commerciële communitymanager
Challenge ‘Boost je online community’
Blijven organiseert van 6 t/m 9 september de challenge ‘Boost je online community’. Hiermee wil ze het tij keren voor de ondernemers en hun business een boost geven. Dit is een challenge voor ondernemers die willen kunnen vertrouwen op meer zichtbaarheid en een continue stroom van nieuwe klanten. Een optimale kans om in korte tijd veel kennis op te doen die hen helpt bij het realiseren van hun doelen. Deelname is gratis. Meer info en inschrijven kan via: www.welovecommunities.nl/boost.
Over Maartje Blijleven
Maartje Blijleven is keynotespreker, #1 Managementboek bestsellerauteur en heeft in de afgelopen twintig jaar haar sporen verdiend als digitalcommunityexpert voor bedrijven als Endemol, KLM, Facebook en honderden kleine ondernemers. Met haar bedrijf We Love communities helpt ze ondernemers hun business een boost te geven.
Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.