Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • 10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’
    • Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    • 10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’
    • 10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’
    • World Parkinson Day: Ernst Daniël Smid sprak over leven met Parkinson
    • MediKIT lanceert pilot automatische postverwerking huisartsen
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’

      05/06/2025

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025
    • Nieuws

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Enliven lanceert inclusieprogramma na succesvolle pilot bij Microsoft Nederland

      25/03/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Zichtbaarheid»Marketing»Onderzoek: ‘Groei kleine bedrijven stokt door tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis’

    Onderzoek: ‘Groei kleine bedrijven stokt door tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis’

    0
    By Redactie Weesmeer on 07/09/2021 Marketing, Nieuws
    We love communities Boost Je Online Community Challenge voor kleine bedrijven. Maartje Blijleven
    We love communities Boost Je Online Community Challenge bericht 2

    Onderzoek: ‘Groei kleine bedrijven stokt door tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis’

    75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat. Tijdgebrek en onvoldoende marketingkennis zijn de voornaamste redenen waardoor hun groei stokt, zo blijkt uit onderzoek van We Love Communities onder 1.297 kleine ondernemers.

    Geschrokken

    “Ik ben geschrokken van het feit dat zoveel kleine bedrijven niet tevreden zijn over hun bedrijfsresultaat”, zegt digitalcommunityexpert Maartje Blijleven van We love communities. Om ondernemers te helpen deze stagnatie te doorbreken en wel groei te realiseren, organiseert ze van 6 tot 9 september de gratis challenge ‘Boost je online community’.

    Nieuwe inzichten in ondernemerschap

    Het onderzoek van We Love Communicaties leidt tot nieuwe inzichten in ondernemerschap. De belangrijkste onderzoeksresultaten:

    • 75 procent van de kleine bedrijven is niet tevreden over hun bedrijfsresultaat, 54 procent geeft het resultaat van hun bedrijf zelfs een onvoldoende als rapportcijfer.
    • Een derde van het aantal respondenten zegt de juiste marketingkennis te missen om hun bedrijf te laten groeien. Tijdgebrek om de kennis op te doen is de onderliggende reden.
    • De respondenten geven aan dat ze een community willen opzetten om betere zichtbaarheid te realiseren en meer klanten en omzet te behalen.
    • Een derde van de ondervraagde ondernemers heeft een community en haalt daar 11 procent van haar klanten uit.
    • 60 procent van de ondervraagde ondernemers wil leren hoe ze een community kunnen op- en uitbouwen.

    Verandering doet groeien

    Maartje Blijleven, founder van We Love Communities, is geschrokken van het feit dat bij veel ondernemers vooral de kennis ontbreekt om zichtbaar te zijn binnen hun doelgroep en een band met (potentiële) klanten op te bouwen. Dat geldt ook voor het feit dat deze ondernemers aangeven geen tijd hebben om deze kennis op te bouwen. “Zo kunnen zij niet groeien in hun ondernemerschap en met hun bedrijf. Dat is echt een gemiste kans. Daarin wil ik nu verandering brengen”, aldus de digitalcommunityexpert.

    Lees ook: Maartje Blijleven lanceert eerste opleiding Commerciële communitymanager

    Challenge ‘Boost je online community’

    Blijven organiseert van 6 t/m 9 september de challenge ‘Boost je online community’. Hiermee wil ze het tij keren voor de ondernemers en hun business een boost geven. Dit is een challenge voor ondernemers die willen kunnen vertrouwen op meer zichtbaarheid en een continue stroom van nieuwe klanten. Een optimale kans om in korte tijd veel kennis op te doen die hen helpt bij het realiseren van hun doelen. Deelname is gratis. Meer info en inschrijven kan via: www.welovecommunities.nl/boost.

    Over Maartje Blijleven

    Maartje Blijleven is keynotespreker, #1 Managementboek bestsellerauteur en heeft in de afgelopen twintig jaar haar sporen verdiend als digitalcommunityexpert voor bedrijven als Endemol, KLM, Facebook en honderden kleine ondernemers. Met haar bedrijf We Love communities helpt ze ondernemers hun business een boost te geven.

    Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Comments are closed.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’

      05/06/2025

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok