Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    • 10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’
    • 10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’
    • World Parkinson Day: Ernst Daniël Smid sprak over leven met Parkinson
    • MediKIT lanceert pilot automatische postverwerking huisartsen
    • Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025

      10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’

      17/04/2025
    • Nieuws

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Enliven lanceert inclusieprogramma na succesvolle pilot bij Microsoft Nederland

      25/03/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Stress bij werknemers door ‘nare klanten’

    Stress bij werknemers door ‘nare klanten’

    0
    By Redactie Weesmeer on 17/07/2023 Artikelen, Nieuws
    Jennifer Delano Nee zeggen loont. Hoe ga je om met nare klanten?

    Stress bij werknemers door ‘nare klanten’

    Jennifer Delano, auteur van het boek Nee zeggen loont, deelt haar tips om nare klanten beter te herkennen en er effectief mee om te gaan.

    Het werkplezier in je bedrijf komt onder druk te staan, als werknemers geconfronteerd worden met klanten die ze liever kwijt dan rijk zijn. Bijvoorbeeld oplichters, klanten die over grenzen heen gaan, of klanten die telkens wat anders willen. Dit zorgt bij je werknemers voor stress en voor veel minder werkplezier.

    7 soorten nare klanten

    Je kunt ‘klanten-die-je-niet-wilt-hebben’ in zeven verschillende types gieten. De Dwaler, Rupsje-nooit-genoeg of de Dombo, om er een paar te noemen. Een Dwaler wil vaak tóch wat anders, een Rupsje-nooit-genoeg wil telkens meer en een Dombo kan geen keuzes maken. Zeer frustrerend om voor hen te werken.

    Deze zeven soorten klanten die je beter kwijt dan rijk kunt zijn, ben ik als eigenaar van een PR-bureau ook al meerdere malen tegengekomen. Sommigen kostten me heel veel tijd, omdat de opdracht maar niet concreet werd.

    Voor anderen ging ik ijverig aan de slag, maar kon ik vervolgens maandenlang tevergeefs op de betaling wachten. Aan het einde van de rit kostte het me dan behalve geld ook een hoop tijd en zelfs rechts en links wat levensgeluk.

    Niet-matchende klanten

    Ook veel andere ondernemers hebben met ‘ongewenste klanten’ te maken. Zo sprak ik met growth expert Sharon van Sprang, die niet-matchende klanten regelmatig tegenkomt. “Ik heb nu inderdaad een klant waarvan ik hoop dat hij straks de laatste maand van het traject in gaat. Ik vind het namelijk veel te lang duren met deze klant. Hij wil van alles op de hoogte gehouden worden, het is een echte micromanager. Als een klant dit niet kan loslaten, dan ben ik de uitvoerder en niet de groeidirigent die ik graag wil zijn,” zegt Sharon.

    Tip van Sharon: “Heb je een echt vervelende klant die energie vreet, ga dan het gesprek aan, blijf bij jezelf en als het dan niet beter wordt, geef de opdracht terug.”

    De oplossing is om nare klanten beter te leren herkennen. Afscheid nemen van dit soort klanten – of nog beter: nooit voor ze gaan werken – is essentieel voor iedere onderneming. Dus ook die van jou.

    Jennifer Delano is eigenaar van PR-bureau PRGoeroes

    Over ongewenste klanten heeft Jennifer onlangs een boek geschreven: Nee zeggen loont. Het boek is uitgebracht door Van Duuren Management en is onder meer bij Managementboek te koop.

    Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      Comments are closed.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok