Sporthy: eerste wereldwijde socialmediaplatform voor sportwedstrijden en workouts
Amsterdamse onderneemster Kanessa Muluneh lanceert Sporthy, een nieuw wereldwijd socialmediaplatform voor het delen van sportwedstrijden en workouts. Sporthy is het eerste online sportcenter ter wereld met als doel het bereik en de inkomsten van sportteams en sportinstructeurs te vergroten.
Muluneh is onderneemster in hart en nieren. Ze runt een plussize kledinglijn en bracht American Football voor vrouwen naar Nederland. Tijdens de lockdowns zag ze veel sportinstructeurs gratis online lesgeven om zo hun klanten thuis te laten sporten. “Een mooi initiatief, maar hun bereik was beperkt en de instructeurs verdienden er niets mee”, zegt Muluneh. Dit bracht haar op het idee voor een sportplatform waarmee sport over de hele wereld kan worden gedeeld, ook nu er geen lockdown meer is. “Met Sporthy creëren we meer aandacht voor sport en vergroten we het bereik én de inkomsten van sportteams en sportinstructeurs. Het is het eerste social media sportplatform ter wereld!”
Lees ook: Samenwerking Sporthy en QFL zorgt voor livestream American football dames
Lancering Sporthy
Via Sporthy kun je vanaf 21 juni wedstrijden en sportvideo’s delen en bekijken. Onder meer zullen de wedstrijden van American Football vrouwen worden gestreamd, maar ook andere teams en lokale sportinstructeurs kunnen er tegen betaling hun content delen.
Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.