Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    • 10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’
    • 10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’
    • World Parkinson Day: Ernst Daniël Smid sprak over leven met Parkinson
    • MediKIT lanceert pilot automatische postverwerking huisartsen
    • Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow
    • Woning verkopen in Ede: wat u moet weten
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025

      10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’

      17/04/2025
    • Nieuws

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Enliven lanceert inclusieprogramma na succesvolle pilot bij Microsoft Nederland

      25/03/2025

      Drukwerkdeal genomineerd voor B2B Award van Shopping Awards

      25/03/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Sander Klos: “Ik begin nu pas lekker warm te draaien”

    Sander Klos: “Ik begin nu pas lekker warm te draaien”

    0
    By Redactie Weesmeer on 12/05/2024 Artikelen, Spotlight: Interview
    Sander Klos Januari Business Accelerator

    Sander Klos: “Ik begin nu pas lekker warm te draaien”

    Deze keer spreken we met groeigoeroe Sander Klos (60). Hij vertelt over zijn bedrijf, zijn ambities en zijn interesses.

    Hoe heet jouw bedrijf en wat doet jouw bedrijf?

    Mijn bedrijf heet Business Accelerator BV. Wij helpen ondernemers, met een omzet vanaf een half miljoen euro, hun bedrijf niet alleen te laten groeien, maar ook op te schalen. Wij bieden onder meer gratis tweedaagse bootcamps aan, waarin ondernemers een frisse kijk op hun business en op hun toekomst krijgen. Ze doen hier nieuwe inspiratie op. Al 1500 bedrijven hebben deelgenomen aan die bootcamps.

    Hoelang bestaat je bedrijf al?

    Ik ben conceptueel al vanaf 2014 met Business Accelerator bezig, maar in 2018 is de BV opgericht. Mijn holding is al in 1994 ontstaan. Die bestaat dus nu al 30 jaar.

    Waarom ben je ondernemer geworden?

    Ik gedij het meeste in een omgeving die door mijzelf wordt ingericht. Het klinkt grappig, maar mijn eerste banen beschouwde ik als een soort stage. Ik heb toen in korte tijd een aantal banen versleten. Ik dacht iedere keer: ze snappen bij dit bedrijf niet wat er moet gebeuren. Ik heb daarom in 1993 een eigen bedrijf opgericht om mijn ideeën kwijt te kunnen.

    Wie zijn jouw klanten?

    Dat zijn ondernemers met een omzet die varieert tussen de 1 en de 50 miljoen euro. Er zijn verschillende deelnemers die in de bandbreedte tussen de 20 en 40 miljoen euro zitten. Bedrijven met een dergelijke omvang hebben nog een megagrote kans om te groeien. Ze hebben hun potentieel nog niet aangeboord. Dat potentieel is een soort hond, die ligt te slapen op de grond. Veel ondernemers richten zich naar buiten voor kansen, maar de kansen liggen aan je voeten. En dit geldt voor grote en kleine bedrijven.

    Waarom kiezen mensen voor jouw bedrijf?

    Ze vinden het prettig dat ze tijdens mijn trainingen heldere en praktisch toepasbare interventies krijgen. Ze kunnen hiermee heel goed uit de voeten. Ze krijgen geen flauwekul te horen.

    Er doen heel veel technische mensen aan ons trainingsprogramma mee. Zij zeggen: het is voor de eerste keer dat ik iemand een beetje sensibel hoor praten over marketing. Ik ben een informaticus, dus je krijgt geen kletspraat van mij. Het is gewoon heel concreet en dat vinden ondernemers prettig. Zij zeggen vaak: eindelijk hoor ik eens een concreet verhaal waar ik direct mee aan de slag kan.

    Waar kennen mensen jou nog meer van?

    Mensen kennen mij van eerdere bedrijven die ik heb gehad. Bijvoorbeeld een bedrijf als Backbase, een softwareproducent. Laatst stond er in het FD een uitgebreide analyse over Backbase. Dit bedrijf begint serieus groot te worden. Ik had dit van 2004 tot 2008 onder mijn hoede. Daarna werd ik algemeen directeur bij de bekende restaurantrecensiesite IENS.nl. Dat is later in 2015 overgenomen door TripAdvisor.

    Wat zijn je verdere ambities?

    Nou, die ambitie is eigenlijk heel groot. We doen het onwijs goed, met zoveel deelnemers aan onze bootcamps en trainingsprogramma’s. Maar ik begin nu pas lekker warm te draaien.

    Als onze methode universeel is (en dat denk ik) en als je met een app zou kunnen meten waar je als bedrijf staat en wat je groeistrategie kan zijn, dan kun je gewoon global. Multi-language. In een universele omgeving kunnen bedrijven zo erachter komen wat hun slapende potentieel is. We zijn nu bezig om met behulp van AI alle trainingsvideo’s na te synchroniseren. Dan kun je vervolgens in de app kiezen voor bijvoorbeeld een Portugese of een Chinese versie.

    Wat is jouw leiderschapsadvies voor medeondernemers?

    Richt je op de kracht die je bedrijf in zich heeft. Je hoeft het er alleen nog maar uit te halen. Richt je niet op externe, vluchtige kansen, maar richt je op datgene, waar je de volledige controle over hebt. Er zijn veel ondernemers die zeggen dat ze zich op het buitenland willen richten. Maar daar heb je nauwelijks controle over. In je interne organisatie zit juist altijd je kracht.

    Wat zijn je hobby’s/interesses?

    Ik heb een aantal uitdagende hobby’s: zeezeilen, duiken, motorrijden en skiën. Allemaal challenges. Ik wil mezelf tot het maximale uitdagen. Een soort van grip krijgen op een ongestructureerde situatie. Ik vind het ontzettend gaaf om mensen te zien shinen. Dat ze verder gaan, dan wat ze zelf voor mogelijk hebben gehouden. Daar kan ik heel erg blij van worden.

    Meer weten over ScaleUp Bootcamp

    Ontdek het hier: www.scaleupbootcamp.eu

    Je las een artikel van WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025

      10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’

      17/04/2025

      Comments are closed.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      • 10 praktische tips tegen werkstress
      • Vertaalsector schrijft geschiedenis met convenant voor gezonde toekomstbestendige samenwerking
      • Gaston Schul breidt uit naar Verenigd Koninkrijk en kan MKB beter ondersteunen bij Brexit
      • Els Korsten van koeienfotograaf tot ‘Beste trouwfotograaf Benelux’
      • Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok