Groei naar thuisborrelpakketten opgevangen door Charles.nl
Sinds het vele thuiswerken als gevolg van het coronavirus is het aantal virtuele borrels sterk toegenomen. Daarmee heeft ook de verkoop van thuisborrelpakketten een enorme vlucht genomen, weet eigenaar Stefan Heeger van Charles.nl, leverancier van cadeau- en borrelpakketten.
Charles.nl verwacht dat deze trend doorzet in de rest van het jaar aangezien veel bedrijven zullen vasthouden aan de regels van het thuiswerken. “Ook tijdens de traditionele sinterklaas- en kerstborrels zullen ze waarschijnlijk een passend thema cadeaupakket naar hun medewerkers willen sturen”, aldus Heeger.
Vraag naar borrelpakketten
Na onderzoek in 2018 bleek dat er in België een professionele markt is in het online bestellen van delicatessenpakketten als geschenk. Zo kwamen ondernemers Stefan Heeger en Bart-Jan van Til op het idee om het verzenden van cadeaupakketten op de Nederlandse markt te brengen onder de naam Charles.nl. Ze maakten hiervoor de vertaalslag naar de Nederlandse borrelcultuur en startten met het aanbieden van borrelpakketten met herkenbare producten zoals bier, wijn en nootjes.
Verzenden uit eigen naam
Bedrijven en particulieren kunnen de cadeaupakketten of thuisborrelpakketten vanuit hun eigen naam versturen naar elk adres in Europa. Zo oogt het alsof de afzender zelf de pakketten heeft ingepakt en verstuurd. Charles.nl onderscheidt zich hierin van andere aanbieders. De cadeaupakketten kunnen worden aangevuld met een persoonlijke, in huisstijl vormgegeven kaart.
Particulieren
Overigens lijken ook particulieren in de huidige ‘coronatijd’ steeds meer bekend te worden met het fenomeen cadeaupakketten. Heeger en Van Til zien dat hun diensten steeds vaker worden gebruikt als felicitatie of als alternatief voor een (verjaardags)bezoek.
Over Charles.nl
Charles.nl is marktleider op het gebied van cadeau- en borrelpakketten. Bedrijven en particulieren kunnen de pakketten met herkenbare borrelproducten zoals bier, wijn en nootjes online bestellen en laten bezorgen op elk adres in Europa. Klanten kunnen de pakketten optioneel vanuit eigen naam laten verzenden. Daardoor oogt het alsof de pakketten zelf zijn ingepakt en verstuurd. De cadeaupakketten kunnen worden aangevuld met een persoonlijke, in huisstijl vormgegeven kaart.
Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.