Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Boek Ellen Botman succesvol gelanceerd
    • Ellen van Hemert (Drukwerkdeal): ‘We zijn veel te bescheiden over duurzaamheid’
    • Prijzen winnen bij speciale jubileumactie Drukwerkdeal
    • Tien vragen aan Ellen Botman (Happy Brain Clinics): ‘Je hoeft bij ons niet te praten over je gevoel’
    • Groeiend ziekteverzuim in de zorg: kijk verder dan de zieke medewerker
    • In 6 stappen een online event organiseren dat écht werkt
    • Acht vragen aan Rik te Buck (TAB): ‘Durf als ondernemer te veranderen’
    • Drukwerkdeal komt samen met Pleun’s Regenboogijsjes in actie
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      Ellen van Hemert (Drukwerkdeal): ‘We zijn veel te bescheiden over duurzaamheid’

      09/09/2025

      Tien vragen aan Ellen Botman (Happy Brain Clinics): ‘Je hoeft bij ons niet te praten over je gevoel’

      03/09/2025

      In 6 stappen een online event organiseren dat écht werkt

      27/08/2025
    • Nieuws

      Boek Ellen Botman succesvol gelanceerd

      10/09/2025

      Prijzen winnen bij speciale jubileumactie Drukwerkdeal

      04/09/2025

      Groeiend ziekteverzuim in de zorg: kijk verder dan de zieke medewerker

      28/08/2025

      Drukwerkdeal komt samen met Pleun’s Regenboogijsjes in actie

      21/08/2025

      Aangetekend Mailen: een veilig alternatief voor fysieke bezorging aangetekende brieven

      15/07/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Duurzaamheid»Festivalfinancebedrijf doet als eerste plastic muntjes geheel in de ban

    Festivalfinancebedrijf doet als eerste plastic muntjes geheel in de ban

    0
    By Redactie Weesmeer on 15/06/2021 Duurzaamheid, Financieel, Maatschappelijk
    Festivalfinancebedrijf Moneycomb stopt als eerste in de evenementenbranche met het aanbieden van plastic muntjes als betaalmiddel. Het Nederlandse bedrijf levert enkel nog digitale betaaloplossingen omwille van efficiëntie, duurzaamheid en hygiëne. Zo vervalt weliswaar zo’n 20 procent van hun omzet, maar het bedrijf vindt plastic munten ‘echt niet meer van deze tijd.’
    MC MenQ01

    Festivalfinancebedrijf doet als eerste plastic muntjes geheel in de ban

    Festivalfinancebedrijf Moneycomb stopt als eerste in de evenementenbranche met het aanbieden van plastic muntjes als betaalmiddel. Het Nederlandse bedrijf levert enkel nog digitale betaaloplossingen omwille van efficiëntie, duurzaamheid en hygiëne. Zo vervalt weliswaar zo’n 20 procent van hun omzet, maar het bedrijf vindt plastic munten “echt niet meer van deze tijd.” Moneycomb trapt dit korte evenementenseizoen af met het EK Hockey. Afgelopen zondag was de laatste dag van dit nationale event, dat geheel cashless draaide en waar de vrouwen en mannen van het Nederlandse team Europees kampioen werden.

    Moneycomb ondersteunt festivals en evenementen al enkele jaren als financiële partner met de betalingen van onder andere consumpties. Van lokale evenementen tot de TT-Assen, Het Amsterdams Verbond en De Libelle Zomerweek.

    Efficiëntie

    Veel evenementen werken echter nog met plastic muntjes. Onderzoek naar evenementen met en zonder muntjes toont duidelijk de voordelen van digitaal betalen. Zo blijkt dat mensen die bijvoorbeeld contactloos betalen vaker bestellen en tot later in het evenement blijven bestellen. Michael van Elswijk, een van de partners van Moneycomb: “Consumenten betalen voor wat ze eten en drinken én komen dus nooit meer thuis met ongebruikte muntjes. Het systeem is daardoor heel transparant en eerlijk voor zowel onze klanten als de consumenten. Geen munten heeft ook nog als voordeel dat de kosten voor de eventorganisator naar beneden kunnen, doordat er minder hardware, transport en personeel nodig is. Er is betere controle op voorraad versus de werkelijke verkoop.”

    Duurzaamheid

    Moneycomb neemt de beslissing om te stoppen met plastic muntjes ook omwille van duurzaamheid. “Grote festivals bestellen per evenement tot wel 1,5 miljoen plastic muntjes. Elke keer weer”, zegt Guido van den Berk, ook partner van Moneycomb. “Wij willen graag bijdragen aan een betere toekomst. Na een wereldwijde pandemie, doorgaan met nog steeds de ouderwetse plastic munten voelt echt als een stap achteruit en niet meer van deze tijd.”

    Hygiëne van plastic muntjes

    Hygiëne is ook een reden voor de keuze voor contactloos betalen. Uit onderzoek van de Universiteit van Arizona blijkt namelijk dat bacteriën tot wel 48 uur overleven op toetsenborden en computermuizen (zoals op Keychron toetsenborden), waar meer bacteriën zitten dan op een gemiddelde wc-bril thuis. “Elke dag houden we urenlang onze mobiele telefoon vast. Tijdens evenementen houden bezoekers vervolgens weer de muntjes vast waarmee ze betalen”, legt Van den Berk uit. “Door de keuze voor enkel contactloos betalen, willen we dus ook bijdragen aan de veiligheid en gezondheid van bezoekers.”

    Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      Ellen van Hemert (Drukwerkdeal): ‘We zijn veel te bescheiden over duurzaamheid’

      09/09/2025

      ‘Geld is geen taboe meer. Het is tijd dat vrouwen het heft in eigen handen nemen’

      26/06/2025

      Drukwerkdeal vernieuwt machinepark: minder inkt & energieverbruik, meer snelheid & kwaliteit

      12/06/2025

      Comments are closed.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      Boek Ellen Botman succesvol gelanceerd

      10/09/2025

      Ellen van Hemert (Drukwerkdeal): ‘We zijn veel te bescheiden over duurzaamheid’

      09/09/2025

      Prijzen winnen bij speciale jubileumactie Drukwerkdeal

      04/09/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.