Cees Verbree: “Neem als specialist de leiding als het over jouw expertise gaat”
Neem als specialist de leiding als het over jouw expertise gaat. Wanneer je jouw klant steeds keuzes geeft dan wordt hij steeds meer onzeker over of jij wel de juiste partij bent om hem te helpen. Mijn naam is Cees Verbree.
Wat zijn je hobby’s/interesses?
Gezin, ondernemerschap, strategie, coaching, mensen helpen met hun ontwikkeling, commercie, sport, koken, geschiedenis.
Waar kennen mensen jou nog meer van?
Ik ben 25 jaar voetbal-hoofdtrainer geweest bij diverse clubs in Zuid-Holland. Al meer dan 12 jaar begeleid ik diverse businessgroepen en zie daardoor ruim 100 ondernemers per week. Actief op Social Media kanalen met kennisbijdragen over commercie en ondernemerschap. Op regelmatige basis spreker op business events met diverse masterclasses over commerciële strategie en ondernemerschap.
Hoe heet jouw bedrijf en wat doet jouw bedrijf?
Met mijn compagnon Barry Kouer ondersteunen wij met Honescon Praktijgericht Ondernemen en Honescon Commercieel Advies, MKB bedrijven, MKB ondernemers, startende ondernemers en potentiële ondernemers die willen starten als ondernemer, met strategisch commercieel en ondernemerschapsadvies, training, coaching en implementatie van een hun praktijkgericht plan van aanpak naar effectief en efficiënt ondernemerschap. Daarnaast met twee andere vennoten de OndernemersAdviesRaad opgericht. Een gestructureerd strategisch overlegorgaan voor ervaren en ambitieuze MKB ondernemers met minimaal 5 medewerkers. Die in een betrouwbare setting elkaar helpen antwoorden te vinden op ondernemersvragen die zij hebben waardoor zij nog succesvoller zijn in hun ondernemerschap.
Hoe lang bestaat je bedrijf al?
Honescon begon in januari 2012 als een eenmanszaak om als ondernemer te kunnen factureren voor freelance opdrachten. Vanaf mei 2014 full time aan de slag als ondernemer en vanaf januari 2016 omgezet naar een VOF om samen op gelijkwaardige basis aan de slag met mijn huidige compagnon Barry Kouer.
Waarom ben je ondernemer geworden en waarom juist in deze branche?
Vanuit de gedachte dat er nog steeds veel ondernemers onnodig failliet gaan door gebrek aan commerciële en strategische ondernemerschap kennis. En wij met onze ruime incasso en insolventie ervaring, veel bedrijven die technisch failliet waren succesvol hebben doorgestart met onze commerciële ervaring en kennis over ondernemerschap. Hierdoor weten wij wat er nodig is om ondernemers te laten groeien in hun ondernemerschap en hebben inmiddels ruim 100 ZZP’ers en bedrijven hiermee substantieel succesvol geholpen.
Wie zijn jouw klanten?
Wij helpen vrijwel alle MKB ondernemers maar onze favoriete klanten zijn MKB ondernemers die hoog gemotiveerd zijn om een succes te maken van hun bedrijf.
Waarom kiezen mensen voor jouw bedrijf?
Omdat wij ambitieuze zelfstandig ondernemers helpen bij het verbeteren van hun ondernemersvaardigheden en het ontwikkelen van goed doordacht succesvol ondernemerschap. Dit doen we door hen te adviseren en te begeleiden bij alle aspecten van het zelfstandig ondernemerschap. En door hen direct toepasbare kennis aan te bieden. Zo stellen wij hen op integere wijze in staat om zelfstandig, gestructureerd én blijvend succesvol te ondernemen, zodat zij hun ondernemersambities waar kunnen maken.
Wat zijn je verdere ambities?
Samen met mijn compagnon steeds beter te worden in onze dienstverlening door nog veel ondernemers te leren hoe zij samen met hun medewerkers succesvol kunnen werken aan de realisatie van hun gezamenlijke ambities en doelen op zowel privé als zakelijk vlak
Wat is jouw manier om te groeien als ondernemer en met jouw bedrijf?
Door continu in gesprek te zijn met ondernemers en hen te vragen wat zij nodig hebben om succesvol te kunnen ondernemen en daar maatwerk oplossingen voor te bedenken. Daarnaast mijn zakelijk netwerk en tevreden klanten te informeren hoe en te vragen of zij ons als ware ambassadeurs in contact kunnen brengen met onze favoriete klanten.
Wat is jouw leiderschapsadvies voor mede-ondernemers?
Neem als specialist de leiding als het over jouw expertise gaat. Wanneer je jouw klant steeds keuzes geeft dan wordt hij steeds meer onzeker over of jij wel de juiste partij bent om hem te helpen. En die onzekerheid zorgt er uiteindelijk voor dat de klant afscheid van je neemt. Je overtuigt immers niet door te overtuigen maar door overtuigd te zijn van je eigen toegevoegde waarde en dit uit te stralen in jouw advies en handelen.
MEER WETEN OVER: Cees Verbree
ONTDEK HET HIER: www.praktijkgerichtondernemen.nl
Dit artikel wordt je aangeboden door WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.