Start-up JIBSER lanceert methode om transparantie te brengen in recruitmentwereld
Uit internationaal onderzoek blijkt dat 61% van de organisaties aangeeft dat zijn talentacquisities ondermaats zijn. Bedrijven kiezen er daardoor vaak voor om recruitment uit te besteden, waarmee ze hun grip op hun doelstellingen en proces verliezen. JIBSER biedt die bedrijven met een innovatieve werkwijze een transparante oplossing voor deze problemen.
Oprichters Shahin Habbah en Anne Troelstra van JIBSER hebben op 5 september 2023 een datagedreven werkwijze gelanceerd die de transparantie gaat brengen in de recruitmentwereld. “We spreken dagelijks bedrijfseigenaren en hr-managers die zich ergeren aan het feit dat de recruitmentmarkt duur en volkomen ondoorzichtig is. Het vinden van het juiste talent wordt steeds uitdagender en is met de huidige methodes nauwelijks meer te voorspellen”, aldus Habbah. Troelstra vult aan: “We werken methodisch en voorspelbaar tegen een veel lagere vaste investering per maand, zonder torenhoge recruitmentfees.”
Voorspelbaar instroom van kwalitatief talent zonder recruitmentbureaus
Talentacquisities zijn ondermaats, zo bleek uit internationaal onderzoek naar de hr-managers en bedrijfseigenaren die verantwoordelijk zijn voor recruitment in hun bedrijven. JIBSER wil hen helpen en de huidige recruitmentsector opschudden met transparantie en tijdsbesparing. Met behulp van een nieuwe methodiek zorgen ze, zonder recruitmentbureaus, voor een voorspelbare instroom van kwalitatief talent. Dit gebeurt via een solide methode, doelgroepdata en technologie en met als doel voorspelbaarheid te creëren van de instroom van kandidaten.
Recruiting in de toekomst
Met de gelanceerde methodiek van JIBSER wordt het bereik van elke recruitmentcampagne gemaximaliseerd op basis van doelgroepdata, automatisch uitgevoerde technologieën en zelflerende algoritmen. Bedrijfseigenaren en hr-managers kunnen hiermee datagedreven werken en veel tijd besparen. De investering is echter vele malen lager. Dit komt doordat een vergoeding wordt berekend voor de campagne zelf, ongeacht hoeveel mensen worden aangenomen. De visie van JIBSER op de toekomst is dat bedrijven hun grip terugkrijgen door hun traditionele manier van werven te transformeren naar een transparante en voorspelbare manier van werven. Dit bereiken ze door datagedreven strategieën in te zetten via een scala aan op maat geselecteerde online (social)mediakanalen.
Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.