Raoul Rahimbaks: “Als je een goed, solide en gemotiveerd team hebt, verhoogt dat jouw kans van slagen fenomenaal”
Één van de grootste assets in een organisatie is (daar kom ik steeds meer achter) het core team. Als je een goed, solide en gemotiveerd team hebt, verhoogt dat jouw kans van slagen fenomenaal. Mijn naam is Raoul Rahimbaks, CEO van Atomeus.
Wat zijn je hobby’s/interesses?
Ik houd van sporten en ondernemen. Bij beide is doorzettingsvermogen, inspelen op uitdagingen en een positieve mindset nodig om steeds beter te worden.
Waar kennen mensen jou nog meer van?
In december 2021 ben ik aangesteld als docent technologische ontwikkelingen bij Nive, dat is in het nieuws geweest. Daarnaast ben ik als adviseur bij verschillende organisaties en start-ups betrokken. Ook is mijn naam, als CEO van Atomeus, in de afgelopen tijd regelmatig genoemd in combinatie met nieuw verworven klanten als Broekhuis en Accountantskantoor Londen en Van Holland. En recent vanwege mijn benoeming tot COO van de Fitch Group. Atomeus is namelijk onderdeel geworden van Fitch Group, actief in data analytics en digital finance. Gezamenlijk kunnen we AI en Smart Software Robots bij bedrijven een positieve push geven en zo bijdragen aan structurele verbeteringen bij onze klanten.
Hoe heet jouw bedrijf en wat doet jouw bedrijf?
Atomeus faciliteert organisaties in hun digitaliseringsjourney. Dit doen wij door onze DDI methode (Onderzoek (Discovery), aanpak, advies presenteren, implementeren (Delivery) en een succesvolle digitaliseringsslag (Improve) ), waarbij wij niet alleen in staat zijn te adviseren op verschillende niveaus maar ook in staat zijn de volledige implementatie en beheer te faciliteren. We zetten een ecosysteem op waarmee de resultaten van bedrijven verbeteren. Deze organisaties blijven we bijstaan om te meten en het leerproces te faciliteren.
Hoe lang bestaat je bedrijf al?
Atomeus bestaat inmiddels 3 jaar en groeit snel. Onze focus ligt bij internationale organisaties met 250+ fte en €100 mio+ omzet en we merken dat onze aanpak deze organisaties aanspreekt. We mogen inmiddels mooie merken als Renault, Alcredis, Broekhuis en Accountantskantoor Londen en van Holland tot onze klanten rekenen. In oktober hebben we ons kantoor in Utrecht geopend en we zijn blijvend op zoek naar nieuwe medewerkers om onze (nieuwe) klanten goed te blijven helpen.
Waarom ben je ondernemer geworden en waarom juist in deze branche?
Ik ben ondernemer geworden door een combinatie van verschillende factoren. Enerzijds zag ik een kans in de markt voor een fantastische dienstverlening en anderzijds de vrijheid om dit in te richten vanuit mijn eigen visie. Ik word er blij van dat ik zie dat we bij onze klanten mooie successen bereiken. Bij een aantal bedrijven hebben we een besparing van zelfs meer dan 63% kunnen realiseren.
Wie zijn jouw klanten?
Onze klanten zijn meestal MKB+ en multinationals. Daar ligt onze focus omdat wij bij deze organisaties goede mogelijkheden zien om kosten te besparen, op te schalen en tegelijkertijd processen snel en effectief te verbeteren.
Waarom kiezen mensen voor jouw bedrijf?
Wij streven continu om bij iedere opdrachtgever excellentie op te leveren. Dit vertaalt zich in kritisch meedenken met onze opdrachtgevers, transparantie, geen concessies maken op gebied van kwaliteit van onze dienstverlening en altijd een stapje verder gaan dan wat van ons wordt verwacht.
Wat zijn je verdere ambities?
Mijn ambitie is om binnen vijf jaar onze diensten wereldwijd aan te kunnen bieden.
Wat is jouw manier om te groeien als ondernemer en met jouw bedrijf?
Als persoon heb ik een gezonde dosis van uitdaging nodig om mijzelf te ontwikkelen.
In onze organisatie zie ik dit terug, wij groeien niet alleen door onze successen maar met name door fouten die er worden gemaakt van concurrenten en van onszelf.
Wat is jouw leiderschapsadvies voor mede-ondernemers?
Één van de grootste assets in een organisatie is (daar kom ik steeds meer achter) het core team. Als je een goed, solide en gemotiveerd team hebt, verhoogt dat jouw kans van slagen fenominaal.
Je las een artikel van WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.