OYO blijft uitbreiden als specialist van complete vakantiehuizen met de overname van het in Europa gevestigde ‘Direct Booker’
Amsterdam, 9 mei 2022: Nu OYO blijft uitbreiden als een specialist van vakantiehuizen, heeft het de overname afgerond van het in Europa gevestigde bedrijf ‘Direct Booker’, dat meer dan 3200 huizen heeft en tot nu toe 2 miljoen klanten heeft bediend.
‘Direct Booker’, in 2010 opgericht door de huidige CEO’s Nikola Grubelic en Nino Dubretic, is een marktleider in het segment van vakantiehuisbeheer in Dubrovnik, een belangrijke toeristische bestemming in Kroatië.
OYO exploiteert reeds merken zoals Belvilla (Belvilla by OYO), DanCenter, Traum Ferienwohnungen, onder andere in Europa. De vakantiehuizen van Direct Booker komen beschikbaar op Belvilla.com (Belvilla by OYO) en na verloop van tijd ook op diens andere platforms. Deze overname versterkt de aanwezigheid van OYO in Europa in het algemeen en in Kroatië in het bijzonder, waar het al bijna 1800 vakantiehuizen heeft op zijn Belvilla-website en meer dan 7000 huizen op zijn Traum Ferienwohnungen-platform.
OYO heeft in het recente verleden verklaard actief op zoek te willen gaan naar “instap”-overnames, vooral op de Europese markt als een strategische hefboom voor groei. OYO heeft al een sterk merk in onder andere Nederland, Denemarken, België, Duitsland en Oostenrijk.
De overname: 5 feiten
- Deze transactie versterkt de aanwezigheid van OYO in Europa
- Direct Booker beheert meer dan 3200 vakantiewoningen voornamelijk gevestigd in Kroatië en heeft tot nu toe 2 miljoen klanten ontvangen
- Direct Booker heeft 2400+ woningen in de regio Dubrovnik en nog eens 800+ in andere delen van Kroatië, met een snelle groei van nieuwe woningen
- Direct Booker heeft meerdere prijzen gewonnen op lokaal, nationaal en internationaal niveau en heeft partnerships met 1400+ huiseigenaren
- De vakantiehuizen van Direct Booker zullen beschikbaar zijn op Belvilla.com (Belvilla by OYO) en na verloop van tijd ook op de andere platforms.
Voordelen opnemen Direct Booker door OYO
Over de voordelen van het opnemen van Direct Booker in de OYO-portfolio zei Dr. Mandar Vaidya, CEO – OYO Europe: “Zonder twijfel is Kroatië een van de meest populaire opkomende toeristische bestemmingen in het Middellandse Zeegebied voor Europese reizigers. De toeristische sector van het land heeft in 2021 een grote stap naar herstel gezet en het potentieel voor het lopende jaar is nog groter. We zien een enorm pluspunt in het aanbieden van meer vakantiewoningen in de Dalmatische regio. Wij zijn vooral enthousiast over Dubrovnik, de meest bezochte toeristische bestemming van Kroatië, waar wij met deze overname onze voetafdruk aanzienlijk zullen verbeteren. Direct Booker is een geweldige aanvulling op ons portfolio van hotels en woningen in Kroatië en in heel Europa.”
Nino Dubretic, CEO en medeoprichter van Direct Booker, is enthousiast over zijn toetreding tot OYO: “We zijn verheugd om onze krachten te mogen bundelen met een wereldwijd travel tech bedrijf als OYO. We zijn ervan overtuigd dat door het samenvoegen van onze technologieën en expertise, dit partnerschap een positieve impact zal hebben op de Kroatische toeristische economie, en de vraag verder zal stimuleren via de platforms van OYO in heel Europa. Deel uitmaken van het OYO’-netwerk zal ook de zichtbaarheid van de huizen die op ons platform staan vergroten, vooral in Scandinavië, de Benelux en omliggende landen. De komende maanden worden echt spannend als we samenwerken aan het combineren van onze activiteiten.”
Over OYO
OYO is een new-age technologieplatform met aanwezigheid in meer dan 35 landen en de op twee na meest gedownloade reisapp [1] ter wereld. Met de overname van Direct Booker wordt het in Dubrovnik gevestigde bedrijf nu een onderdeel van het OYO-platform met een aanwezigheid in heel Europa.
Met een kustlijn van 6278 km staat Kroatië bekend om zijn eilanden, eilandjes, rotspunten en riffen, waardoor het een van de populairste opkomende toeristische bestemmingen in Europa is. Het is een van de meest bezochte bestemmingen in het Middellandse Zeegebied, waarbij de meeste toeristen uit Duitsland komen. Dit kan worden toegeschreven aan het hoge aantal dagen zonneschijn per jaar. In 2019, vóór de pandemie, verwelkomde Kroatië bijna 19 miljoen toeristen. Terwijl COVID-19 een klap toebracht aan het toerisme in het land, was er in 2021 sprake van een sterke opleving van het toerisme. Volgens gegevens van het Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme hebben in 2021 bijna 14 miljoen toeristen Kroatië bezocht, goed voor 84,1 miljoen overnachtingen. In totaal draagt het toerisme voor bijna 12% bij aan het BBP van het land.
[1] Bron: Sensor Tower Data, 2020
Dit artikel wordt je aangeboden door WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.