Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?
    • Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”
    • ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar
    • Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”
    • Nathalie Hogendoorn: “De waarde van je netwerk, is de waarde van je bedrijf”
    • Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”
    • Joyce Michielsen start als nieuwe PA voor Maak Jouw Impact
    • Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Ontwikkeling
      1. Persoonlijke ontwikkeling
      2. Leiderschap
      3. Spotlight: Interview
      4. Persoonlijke verhalen
      5. Time management
      6. View All

      Het Imposter Syndroom saboteert je! (test het hier)

      20/11/2021

      Succes met e-commerce’ van DGOC genomineerd voor Computable Awards

      15/06/2021

      Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Mariaschool in Den Hoorn wint Jokerprijs voor vergroten welzijn scholieren

      28/10/2020

      Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

      10/03/2023

      Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

      03/03/2023

      Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

      17/02/2023

      Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 

      10/02/2023

      Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

      10/03/2023

      Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

      03/03/2023

      Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

      17/02/2023

      Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 

      10/02/2023

      Compendium Geneeskunde lanceert eerste fysieke doktersglossy

      05/08/2021

      Ik stopte met al mijn social media… en bleek verslaafd

      04/01/2021

      Desley Boxtart schenkt cheques namens Business Open Ockenburgh aan goede doelen

      24/09/2020

      Hoe je met deze simpele stap je werk privé balans verbetert

      20/08/2020

      September is het nieuwe Januari!

      15/09/2015

      Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

      10/03/2023

      Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

      03/03/2023

      Michiel Verstraten: “Wij gaan tot het uiterste om resultaat te behalen”

      17/02/2023

      Patrick van Gils: “Ieder mens verdient een podium en een pitch.” 

      10/02/2023
    • Maatschappelijk
      1. Gezondheid
      2. Duurzaamheid
      3. Inclusie
      4. Participatie
      5. View All

      Gratis webinar: Breng je hormonen in balans, mama

      07/02/2023

      Gratis webinar: Zorg met liefde voor je hart

      01/02/2023

      Gratis webinar: verbeter je brein door breinfitness

      08/11/2022

      Trainingen van Lean2Succes nu beschikbaar met STAP-budget

      20/08/2022

      Onprove en Gullimex lanceren digitaal sturingsmechanisme foodsector

      17/03/2022

      Beurs World of eMobility wil duurzaam e-klimaat versnellen

      09/03/2022

      Onderzoek Hely: wijkhub verduurzaamt tot 1.000 huishoudens met elektrische deelmobiliteit

      27/12/2021

      Vastgoedontwikkelaar Rockfield bouwt met Hely aan zeven mobiliteitshubs

      05/11/2021

      Innovatiestrateeg Leonie van Mierlo (Fronteer) schrijft boek over de kracht van (gender)diversiteit en inclusief leiderschap

      06/03/2021

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Daniëlle Terpstra houdt als enige de deuren van haar dagopvang open

      27/05/2020

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022

      GetJobsDone geselecteerd voor ‘25 onder 25’ van MT/Sprout

      22/06/2021

      Onderwijsspecialist Inge Hummel genomineerd voor The Experience Award

      24/09/2020

      Een derde van de flexwerkers is van plan binnen een jaar van baan te veranderen

      16/06/2020

      Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

      22/03/2023

      Oorfonds start eerste crowdfunding campagne voor onderzoek naar plotsdoofheid

      04/11/2022

      “Werknemers hebben nieuwe verwachtingen over hun relatie met werkgevers”

      05/07/2022

      Slechthorend en ondernemer? Zo communiceer je met je klant

      03/05/2022
    • Financieel

      Helft ondernemers heeft liquiditeitsproblemen en wil verduurzamen

      27/10/2022

      Versnelde tariefstijging van gemiddeld 10,3 procent voor zzp’ers en gedetacheerden in 2022

      27/07/2022

      Jacqueline Zuidweg nieuwe voorzitter Raad van Toezicht van Stichting MKB Financiering (SMF)

      25/07/2022

      Qredits geeft economie en maatschappij flinke impuls

      11/07/2022

      32% groei, non-bancair financieren krijgt vleugels

      05/07/2022
    • Zichtbaarheid
      1. Marketing
      2. PR
      3. Social media
      4. View All

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Red Panda Academy levert 400 afstudeerders growth hacking

      08/03/2022

      Gemeente Rotterdam kiest Friends For Brands en Roos & van de Werk als preferred supplier communicatie

      03/02/2022

      Free publicity bureau voor tech DelanoPR gaat verder als PRGoeroes

      19/04/2022

      Free publicity: 4 vragen om te beantwoorden voordat je een PR-bureau belt.

      26/03/2021

      Eerste masterclass met de combinatie growth hacking & free publicity

      03/08/2020

      Jennifer Delano nieuwe voorzitter ondernemersnetwerk BNI De Pelikaan

      17/02/2020

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022

      YouLynq.me organiseert allereerste LinkedIn deepsales masterclass van Nederland

      21/10/2022

      Tilburgse Ilza Keeman wint gouden Shopping Awards met haar Koekatelier

      10/06/2022

      Hoe een Growth Hacker jouw bedrijf kan laten groeien

      02/06/2022

      Kunsthistorica Jorien Kleine Deters lanceert kunstgids voor ondernemers

      09/05/2022
    • Nieuws

      Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

      22/03/2023

      ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar

      07/03/2023

      Joyce Michielsen start als nieuwe PA voor Maak Jouw Impact

      15/02/2023

      Fectar haalt 2,45 miljoen binnen met meest recente investeringsronde

      03/02/2023

      Prof. drs. Syben Tijmstra en drs. Peter Felen geven drie masterclasses voor toekomstbestendigere Nederlandse farmacie

      31/01/2023
    • Boeken
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Ontwikkeling»Leiderschap»Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar over groei als ondernemer

    Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar over groei als ondernemer

    0
    By Redactie Weesmeer on 07/05/2019 Leiderschap
    Marieke total high res
    Marieke total high res

    Iemand die veel in media te vinden was deze maand: Marieke Pijler. Ze werd Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar én dat was vervolgens te zien en te lezen in diverse media. We vroegen haar wie ze is én waar ze naartoe wil als ondernemer. Laat je inspireren!

    Wie ben je en waar kom je vandaan?
    Marieke Pijler, ook wel eens marieketing genoemd. Dat verklapt het al een beetje: ik ben marketeer in hart en nieren. Brabantse roots, wonend in Rotterdam, werkzaam in heel Nederland en daarbuiten. Ik specialiseer me in online strategie met een focus op online marketing, content marketing en branding.

    Wat zijn je hobby’s/interesses?
    Boksen en hot yoga zijn echt mijn ding. Twee uitersten, maar daar hou ik wel van. Ik hou van de drukke stad, maar kan niet zonder de natuur. En ok, ik geef het eerlijk toe: in mijn vrije tijd vind je me vaak met een vakboek op de bank. Ik kan van alle ontwikkelingen in mijn vak gewoon heel erg genieten.

    Waar kennen mensen jou nog meer van?
    In april dit jaar ben ik verkozen tot Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar in de categorie ZZP met mijn bedrijf Brand Density. Misschien ken je me ook van een keynote; ik ben zeer regelmatig te gast als keynote spreker op events en congressen. Mijn bedrijf heet Brand Density. Daarmee help ik marketing/ communicatieprofessionals en ondernemers doelgericht aan de skills en strategie voor online groei. Daarin focus ik me op online marketing, content marketing en branding. Ik werk voor professionals die snel stappen willen maken en die liever niet afhankelijk zijn online bureaus.

    Wat willen deze professionals?
    Zij willen zelf grip hebben op hun strategie en het online marketing resultaat. Dat begint vaak bij henzelf: door in hén te investeren groeien zowel skills en vertrouwen als de cijfers. Met bewezen methoden en eigen programma’s van training, strategie en coaching maak ik die stappen met ze. Daarnaast lever ik ook de potentie. Of, zoals ik het zelf noem: pokon. Daarmee krijg je als bedrijf een jong, door mij persoonlijk opgeleid talent aan boord dat zich committeert aan de groei van jouw online marketing resultaat. Anderzijds help je een young potential om tot bloei te kunnen komen.

    Hoe lang bestaat je bedrijf al?
    In juli 2019 viert Brand Density haar derde verjaardag. Die eerste drie jaar zijn zo ongelooflijk snel gegaan!

    Waarom ben je ondernemer geworden en waarom juist in deze branche?
    Ik kom uit de videomarketing branche. Video is al jaren booming en dat zagen onze opdrachtgevers ook. Ik merkte alleen vaak dat consistentie miste in hun online activiteiten. Dan zet één goede productie geen zoden aan de dijk. Ik wilde ze op een hoger niveau helpen.

    Hoe doe je dat precies?
    Eerst een haarscherpe strategie, daarna met de door vertaling naar actie. Ik ben ondernemer geworden om die slag te kunnen maken, en die slag maak ik het liefst met zoveel mogelijk enthousiastelingen binnen een bedrijf. Marketing is geen aparte cel van je bedrijf maar een gezamenlijke exercitie. Om mensen in beweging te brengen moet je ze betrekken en energie geven. Of zoals Benjamin Franklin zei: “Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn.”

    Wie zijn jouw klanten?
    Om te beginnen werk ik voor marketing- en communicatie professionals.Zij zijn werkzaam binnen corporates, grootbedrijf en MKB bedrijven. Zij willen hun groeien, zowel in hun online resultaat als in hun persoonlijke ontwikkeling. Ik train en coach ze naar die beoogde groei en help ze met de ontwikkeling van online strategie.De ondernemers die ik help zijn vaak de founders van (tech) start-ups en scale-ups. Zij willen een online strategie die past bij de groeistrategie van hun bedrijf. En natuurlijk: de young potentials van morgen in huis krijgen.

    Waarom kiezen mensen voor jouw bedrijf?
    Klanten die voor mij kiezen hebben altijd één ding gemeen. Ze willen online flink groeien. Zij merken dat een generieke training of opleiding ze niet de kennis en skills oplevert die ze daarvoor nodig hebben. Ze willen daarentegen ook niet afhankelijk door het volledig in handen te leggen vaneen online bureau die de strategie voor ze ontwikkelt. Dan komen ze bij mij.Ik ben all-in.

    Wat bedoel je met ”all-in”?
    Alles wat ik doe, doe ik met een enorme energie die mensen in beweging brengt. Ze krijgen zin om aan de slag te gaan met een scherpe strategie die we samen vormen. Dat doen ze dan ook, en dat levert resultaat op. Zo is de cirkel rond. Ik kom on the spot met ideeën. Mijn manier van werken is intensief, maar wel heel effectief. Ik zeg dan ook vaak tegen mijn klanten: “vanavond met de voetjes omhoog”. Dan lachen ze, maar einde dag snappen ze wat ik bedoel. Mijn klanten vragen namelijk veel van mij, maar ik nog meer van hen.Een goede trainer of strateeg is er niet een die van alles in je stopt, maar die het uit je haalt.

    Wat zijn je verdere ambities?
    Mijn ambitie zit met name in de schaalbaarheid van mijn business. Ik wil nog meer tegelijk kunnen helpen. Dat begint met online trainingen, maar ook door mijn kennis en aanpak over te dragen op young potentials. Hun focus wil ik in de praktijk laten gelden bij scale-ups, die net zo hard willen groeien als zijzelf. Verder wil ik graag in het buitenland meer trainingen en keynotes gaan geven. Ik blijf dus volop investeren in mijn eigen marketing en brand.

    Wat is jouw manier om te groeien als ondernemen met jouw bedrijf?
    Simpel. Focus, focus, focus. 100% toewijding. Daar is een scherpe online strategie natuurlijk een onmisbaar onderdeel van. En verder: luisteren naar hoofd én hart. Er doen zich genoeg samenwerkingsmogelijkheden en andere kansen voor, maar dat zijn niet altijd de juiste. Luister naar je gevoel, dan heb je het meestal bij het juiste eind.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

    Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

    Related Posts

    Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

    10/03/2023

    Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”

    03/03/2023

    Nathalie Hogendoorn: “De waarde van je netwerk, is de waarde van je bedrijf”

    24/02/2023

    Leave A Reply

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    • LinkedIn
    • Facebook
    • Twitter
    • Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?
    • Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”
    • ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar
    • Sandie Chan: “De naam KOALA HUG komt uit mijn koker en blijkt een gouden greep”
    • Nathalie Hogendoorn: “De waarde van je netwerk, is de waarde van je bedrijf”

    About

    Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

    Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

    Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

    Recent posts

    Autismeweek in teken van diversiteit: Hoe uniek ben jij?

    22/03/2023

    Berith Spoelstra: “Ik ben heel goed in staat om van niets, iets te maken”

    10/03/2023

    ‘Van Capo tot CEO’ genomineerd voor Managementboek van het Jaar

    07/03/2023
    Categorieën
    Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
    • Privacy
    • Visie
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?