Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar over groei als ondernemer

Iemand die veel in media te vinden was deze maand: Marieke Pijler. Ze werd Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar én dat was vervolgens te zien en te lezen in diverse media. We vroegen haar wie ze is én waar ze naartoe wil als ondernemer. Laat je inspireren!

Wie ben je en waar kom je vandaan?
Marieke Pijler, ook wel eens marieketing genoemd. Dat verklapt het al een beetje: ik ben marketeer in hart en nieren. Brabantse roots, wonend in Rotterdam, werkzaam in heel Nederland en daarbuiten. Ik specialiseer me in online strategie met een focus op online marketing, content marketing en branding.

Wat zijn je hobby’s/interesses?
Boksen en hot yoga zijn echt mijn ding. Twee uitersten, maar daar hou ik wel van. Ik hou van de drukke stad, maar kan niet zonder de natuur. En ok, ik geef het eerlijk toe: in mijn vrije tijd vind je me vaak met een vakboek op de bank. Ik kan van alle ontwikkelingen in mijn vak gewoon heel erg genieten.

Waar kennen mensen jou nog meer van?
In april dit jaar ben ik verkozen tot Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar in de categorie ZZP met mijn bedrijf Brand Density. Misschien ken je me ook van een keynote; ik ben zeer regelmatig te gast als keynote spreker op events en congressen. Mijn bedrijf heet Brand Density. Daarmee help ik marketing/ communicatieprofessionals en ondernemers doelgericht aan de skills en strategie voor online groei. Daarin focus ik me op online marketing, content marketing en branding. Ik werk voor professionals die snel stappen willen maken en die liever niet afhankelijk zijn online bureaus.

Wat willen deze professionals?
Zij willen zelf grip hebben op hun strategie en het online marketing resultaat. Dat begint vaak bij henzelf: door in hén te investeren groeien zowel skills en vertrouwen als de cijfers. Met bewezen methoden en eigen programma’s van training, strategie en coaching maak ik die stappen met ze. Daarnaast lever ik ook de potentie. Of, zoals ik het zelf noem: pokon. Daarmee krijg je als bedrijf een jong, door mij persoonlijk opgeleid talent aan boord dat zich committeert aan de groei van jouw online marketing resultaat. Anderzijds help je een young potential om tot bloei te kunnen komen.

Hoe lang bestaat je bedrijf al?
In juli 2019 viert Brand Density haar derde verjaardag. Die eerste drie jaar zijn zo ongelooflijk snel gegaan!

Waarom ben je ondernemer geworden en waarom juist in deze branche?
Ik kom uit de videomarketing branche. Video is al jaren booming en dat zagen onze opdrachtgevers ook. Ik merkte alleen vaak dat consistentie miste in hun online activiteiten. Dan zet één goede productie geen zoden aan de dijk. Ik wilde ze op een hoger niveau helpen.

Hoe doe je dat precies?
Eerst een haarscherpe strategie, daarna met de door vertaling naar actie. Ik ben ondernemer geworden om die slag te kunnen maken, en die slag maak ik het liefst met zoveel mogelijk enthousiastelingen binnen een bedrijf. Marketing is geen aparte cel van je bedrijf maar een gezamenlijke exercitie. Om mensen in beweging te brengen moet je ze betrekken en energie geven. Of zoals Benjamin Franklin zei: “Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn.”

Wie zijn jouw klanten?
Om te beginnen werk ik voor marketing- en communicatie professionals.Zij zijn werkzaam binnen corporates, grootbedrijf en MKB bedrijven. Zij willen hun groeien, zowel in hun online resultaat als in hun persoonlijke ontwikkeling. Ik train en coach ze naar die beoogde groei en help ze met de ontwikkeling van online strategie.De ondernemers die ik help zijn vaak de founders van (tech) start-ups en scale-ups. Zij willen een online strategie die past bij de groeistrategie van hun bedrijf. En natuurlijk: de young potentials van morgen in huis krijgen.

Waarom kiezen mensen voor jouw bedrijf?
Klanten die voor mij kiezen hebben altijd één ding gemeen. Ze willen online flink groeien. Zij merken dat een generieke training of opleiding ze niet de kennis en skills oplevert die ze daarvoor nodig hebben. Ze willen daarentegen ook niet afhankelijk door het volledig in handen te leggen vaneen online bureau die de strategie voor ze ontwikkelt. Dan komen ze bij mij.Ik ben all-in.

Wat bedoel je met ”all-in”?
Alles wat ik doe, doe ik met een enorme energie die mensen in beweging brengt. Ze krijgen zin om aan de slag te gaan met een scherpe strategie die we samen vormen. Dat doen ze dan ook, en dat levert resultaat op. Zo is de cirkel rond. Ik kom on the spot met ideeën. Mijn manier van werken is intensief, maar wel heel effectief. Ik zeg dan ook vaak tegen mijn klanten: “vanavond met de voetjes omhoog”. Dan lachen ze, maar einde dag snappen ze wat ik bedoel. Mijn klanten vragen namelijk veel van mij, maar ik nog meer van hen.Een goede trainer of strateeg is er niet een die van alles in je stopt, maar die het uit je haalt.

Wat zijn je verdere ambities?
Mijn ambitie zit met name in de schaalbaarheid van mijn business. Ik wil nog meer tegelijk kunnen helpen. Dat begint met online trainingen, maar ook door mijn kennis en aanpak over te dragen op young potentials. Hun focus wil ik in de praktijk laten gelden bij scale-ups, die net zo hard willen groeien als zijzelf. Verder wil ik graag in het buitenland meer trainingen en keynotes gaan geven. Ik blijf dus volop investeren in mijn eigen marketing en brand.

Wat is jouw manier om te groeien als ondernemen met jouw bedrijf?
Simpel. Focus, focus, focus. 100% toewijding. Daar is een scherpe online strategie natuurlijk een onmisbaar onderdeel van. En verder: luisteren naar hoofd én hart. Er doen zich genoeg samenwerkingsmogelijkheden en andere kansen voor, maar dat zijn niet altijd de juiste. Luister naar je gevoel, dan heb je het meestal bij het juiste eind.

About Author

Avatar

Leave A Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.