Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Drukwerkdeal vernieuwt machinepark: minder inkt & energieverbruik, meer snelheid & kwaliteit
    • 10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’
    • Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht
    • FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten
    • 10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’
    • 10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’
    • 10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’
    • World Parkinson Day: Ernst Daniël Smid sprak over leven met Parkinson
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      Drukwerkdeal vernieuwt machinepark: minder inkt & energieverbruik, meer snelheid & kwaliteit

      12/06/2025

      10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’

      05/06/2025

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025
    • Nieuws

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025

      FloraNL verlegt koers en richt zich op klant bloemisten

      14/05/2025

      Marc van Eck, Eric Kramer en Kimberly Ofori in Raad van Advies sociaal netwerk Follow

      07/04/2025

      Woning verkopen in Ede: wat u moet weten

      28/03/2025

      Enliven lanceert inclusieprogramma na succesvolle pilot bij Microsoft Nederland

      25/03/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Ontwikkeling»Leiderschap»Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar Marieke Pijler over groei als ondernemer

    Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar Marieke Pijler over groei als ondernemer

    0
    By Redactie Weesmeer on 07/05/2019 Leiderschap
    Marieke Pijler. Ze werd Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar.

    Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar Marieke Pijler over groei als ondernemer

    Iemand die veel in media te vinden was deze maand: Marieke Pijler. Ze werd Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar en dat was vervolgens te zien en te lezen in diverse media. We vroegen haar wie ze is én waar ze naartoe wil als ondernemer. Laat je inspireren!

    Wie ben je en waar kom je vandaan?

    Marieke Pijler, ook wel eens marieketing genoemd. Dat verklapt het al een beetje: ik ben marketeer in hart en nieren. Brabantse roots, wonend in Rotterdam, werkzaam in heel Nederland en daarbuiten. Ik specialiseer me in online strategie met een focus op onlinemarketing, contentmarketing en branding.

    Wat zijn je hobby’s/interesses?

    Boksen en hot yoga zijn echt mijn ding. Twee uitersten, maar daar hou ik wel van. Ik hou van de drukke stad, maar kan niet zonder de natuur. En ok, ik geef het eerlijk toe: in mijn vrije tijd vind je me vaak met een vakboek op de bank. Ik kan van alle ontwikkelingen in mijn vak gewoon erg genieten.

    Waar kennen mensen jou nog meer van?

    In april dit jaar ben ik verkozen tot Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar in de categorie ZZP met mijn bedrijf Brand Density. Misschien ken je me ook van een keynote; ik ben zeer regelmatig te gast als keynote spreker op events en congressen.

    Mijn bedrijf heet Brand Density. Daarmee help ik marketing/ communicatieprofessionals en ondernemers doelgericht aan de skills en strategie voor online groei. Daarin focus ik me op onlinemarketing, contentmarketing en branding. Ik werk voor professionals die snel stappen willen maken en die liever niet afhankelijk zijn online bureaus.

    Wat willen deze professionals?

    Ze willen zelf grip hebben op hun strategie en het onlinemarketingresultaat. Dat begint vaak bij henzelf: door in hén te investeren groeien zowel skills en vertrouwen als de cijfers. Met bewezen methoden en eigen programma’s van training, strategie en coaching maak ik die stappen met ze. Daarnaast lever ik ook de potentie. Of, zoals ik het zelf noem: pokon. Daarmee krijg je als bedrijf een jong, door mij persoonlijk opgeleid talent aan boord dat zich committeert aan de groei van jouw onlinemarketingresultaat. Anderzijds help je een young potential om tot bloei te kunnen komen.

    Hoelang bestaat je bedrijf al?

    In juli 2019 viert Brand Density haar derde verjaardag. Die eerste drie jaar zijn zo ongelooflijk snel gegaan!

    Waarom ben je ondernemer geworden en waarom juist in deze branche?

    Ik kom uit de videomarketingbranche. Video is al jaren booming en dat zagen onze opdrachtgevers ook. Ik merkte alleen vaak dat consistentie miste in hun online activiteiten. Dan zet één goede productie geen zoden aan de dijk. Ik wilde ze op een hoger niveau helpen.

    Hoe doe je dat precies?

    Eerst een haarscherpe strategie, daarna met de door vertaling naar actie. Ik ben ondernemer geworden om die slag te kunnen maken, en die slag maak ik het liefst met zoveel mogelijk enthousiastelingen binnen een bedrijf. Marketing is geen aparte cel van je bedrijf maar een gezamenlijke exercitie. Om mensen in beweging te brengen moet je ze betrekken en energie geven. Of zoals Benjamin Franklin zei: “Tell me and I forget. Teach me and I remember. Involve me and I learn.”

    Wie zijn jouw klanten?

    Om te beginnen werk ik voor marketing- en communicatieprofessionals. Ze zijn werkzaam binnen corporates, grootbedrijf en mkb-bedrijven. Ze willen hun groeien, zowel in hun online resultaat als in hun persoonlijke ontwikkeling. Ik train en coach ze naar die beoogde groei en help ze met de ontwikkeling van online strategie. De ondernemers die ik help zijn vaak de founders van (tech) start-ups en scale-ups. Ze willen een online strategie die past bij de groeistrategie van hun bedrijf. En natuurlijk: de young potentials van morgen in huis krijgen.

    Waarom kiezen mensen voor jouw bedrijf?

    Klanten die voor mij kiezen hebben altijd één ding gemeen. Ze willen online flink groeien. Zij merken dat een generieke training of opleiding ze niet de kennis en skills oplevert die ze daarvoor nodig hebben. Ze willen daarentegen ook niet afhankelijk door het volledig in handen te leggen vaneen online bureau die de strategie voor ze ontwikkelt. Dan komen ze bij mij.Ik ben all-in.

    Wat bedoel je met ”all-in”?

    Alles wat ik doe, doe ik met een enorme energie die mensen in beweging brengt. Ze krijgen zin om aan de slag te gaan met een scherpe strategie die we samen vormen. Dat doen ze dan ook, en dat levert resultaat op. Zo is de cirkel rond. Ik kom on the spot met ideeën. Mijn manier van werken is intensief, maar wel heel effectief. Ik zeg dan ook vaak tegen mijn klanten: “vanavond met de voetjes omhoog”. Dan lachen ze, maar einde dag snappen ze wat ik bedoel. Mijn klanten vragen namelijk veel van mij, maar ik nog meer van hen.Een goede trainer of strateeg is er niet een die van alles in je stopt, maar die het uit je haalt.

    Wat zijn je verdere ambities?

    Mijn ambitie zit met name in de schaalbaarheid van mijn business. Ik wil nog meer tegelijk kunnen helpen. Dat begint met online trainingen, maar ook door mijn kennis en aanpak over te dragen op young potentials. Hun focus wil ik in de praktijk laten gelden bij scale-ups, die net zo hard willen groeien als zijzelf. Verder wil ik graag in het buitenland meer trainingen en keynotes gaan geven. Ik blijf dus volop investeren in mijn eigen marketing en brand.

    Marieke Pijler. Ze werd Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar

    Wat is jouw manier om te groeien als ondernemen met jouw bedrijf?

    Simpel. Focus, focus, focus. 100% toewijding. Daar is een scherpe online strategie natuurlijk een onmisbaar onderdeel van. En verder: luisteren naar hoofd én hart. Er doen zich genoeg samenwerkingsmogelijkheden en andere kansen voor, maar dat zijn niet altijd de juiste. Luister naar je gevoel, dan heb je het meestal bij het juiste eind.

    Meer weten over Marieke Pijler

    Ontdek het hier: Brand Density

    Je las een artikel van WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie

    Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redactie Weesmeer

      Heb jij interessant ondernemersnieuws of een inhoudelijk artikel passend bij een van de categorieën van WeesMeer? Mail ons redactie@weesmeer.nl

      Related Posts

      10 vragen aan Bart Spandaw: ‘Mijn manier om te groeien is door actief te zijn in netwerken’

      28/04/2025

      10 vragen aan Marieke Pijler: ‘Ik maak ondernemers onvergelijkbaar’

      24/04/2025

      10 vragen aan Remco Coerman: ‘Ik wil een autoriteit worden op het gebied van het locatie-ongebonden wonen’

      17/04/2025

      Leave A Reply

      Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

      • LinkedIn
      • Facebook
      • Twitter
      About

      Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

      Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

      Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

      Recent posts

      Drukwerkdeal vernieuwt machinepark: minder inkt & energieverbruik, meer snelheid & kwaliteit

      12/06/2025

      10 vragen aan Charles Smeets: ‘De overstap naar duurzame energie moet via het hoofd naar het hart’

      05/06/2025

      Reisbureau voor mensen met een fysieke beperking opgericht

      21/05/2025
      Categorieën
      Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
      • Privacy
      • Visie
      • Contact

      Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

      Sign In or Register

      Welcome Back!

      Login to your account below.

      Lost password?
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.Ok