KPN lanceert Experience Stores met XR-games voor ondernemer
KPN heeft dit jaar twee Experience Stores gelanceerd. Hierin wordt ruimte aan (lokale) ondernemers gegeven om hun digitale innovaties te tonen. Softwarebedrijf Fectar heeft voor de twee Experience Stores drie bijzondere minigames ontworpen.
KPN opende in maart een Experience Store aan de Ekkersrijt in Eindhoven. Het was de eerste KPN XL winkel, die een dergelijk VR & AR Experience Center voor ondernemers heeft. Een paar maanden geleden werd een Experience Store in Amsterdam-Duivendrecht geopend.
Softwarebedrijf Fectar uit Den Bosch heeft drie Extended Reality-minigames ontwikkeld voor de Experience Stores, die bezoekers zowel in de winkel als thuis kunnen ervaren. Extended Reality (XR) combineert Virtual Reality (VR) en Augmented Reality (AR), waardoor gebruikers minigames kunnen ervaren op diverse apparaten zoals smartphones, tablets, computers en VR-headsets. De gebruiker kan de XR-ervaring eenvoudig beleven via de Fectar-app.
Lees ook: Nederlandse Fectar in lijst Dealroom.co van 100 veelbelovende start-ups Benelux
Online veiligheid
“Het doel van de minigames is om de ondernemer (meer) bekend te maken met de gevaren van cybersecurity. De ondernemer wordt uitgedaagd om na te denken over cybersecurity en hoe hij nu al stappen kan nemen om samen met KPN zijn online veiligheid te boosten”, zegt Nicolette Ooijevaar, manager Direct Channels SME bij KPN.
Eén van de games wijst de ondernemer er bijvoorbeeld op dat een sterk wachtwoord cruciaal is en dat multi-factor authenticatie essentieel is voor veilig ondernemen. In een andere game komen de gevaren van phishing aan bod.
“We zijn heel blij met de samenwerking met Fectar”, stelt Nicolette. “Op een speelse manier krijgen ondernemers inzicht in het belang van een goede cybersecurity.”
Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.