Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • 10 vragen aan Monique Bijl-van der Wal: ‘Ik iets wilde bouwen dat écht bijdraagt’
    • Bert Breij: ‘Samen loont. Wie het “samen” bruusk afwijst, gaat uiteindelijk onderuit’
    • Lotte Langenkamp (Drukwerkdeal): ‘Duurzaamheid is een kans om toekomstbestendig te blijven’
    • Circonfix en Hekker realiseren modulair en circulair toiletgebouw op Schiphol
    • Ontdek de wereld van groothandel kinderspeelgoed
    • Antonija Čagalj, CEO Yachtmaster Group: ‘Voor ons gaat het niet om steeds groter worden, maar om steeds beter worden.’
    • Nieuw ‘modern’ onderkomen voor PRGoeroes
    • Chris Hoksberg (RISE Labs): ‘Mijn hart en interesse liggen bij de anatomie van het menselijk lichaam’
    Facebook Twitter Instagram
    Login
    Wees Meer
    • Home
    • Artikelen
      1. Duurzaamheid
      2. Gezondheid
      3. Financieel
      4. Maatschappelijk
      5. Ontwikkeling
      6. Zichtbaarheid
      Featured

      NL Cares zoekt vrijwilligers voor de Warme Winter Weken

      By Redactie Weesmeer30/11/20210
      Recent

      10 vragen aan Monique Bijl-van der Wal: ‘Ik iets wilde bouwen dat écht bijdraagt’

      25/11/2025

      Bert Breij: ‘Samen loont. Wie het “samen” bruusk afwijst, gaat uiteindelijk onderuit’

      06/11/2025

      Lotte Langenkamp (Drukwerkdeal): ‘Duurzaamheid is een kans om toekomstbestendig te blijven’

      04/11/2025
    • Nieuws

      Circonfix en Hekker realiseren modulair en circulair toiletgebouw op Schiphol

      04/11/2025

      Nieuw ‘modern’ onderkomen voor PRGoeroes

      28/10/2025

      Geslaagd eerste Ondernemers Event van The Alternative Board

      09/10/2025

      Grote interesse voor lichaamsdonatie na overlijden Joke Bruijs

      08/10/2025

      Pieter Cobelens op Ondernemers Event van The Alternative Board

      29/09/2025
    • Over ons
      • Visie
      • Contact
    Wees Meer
    You are at:Home»Artikelen»Ontwikkeling»Leiderschap»Spotlight: Interview»10 vragen aan Monique Bijl-van der Wal: ‘Ik iets wilde bouwen dat écht bijdraagt’

    10 vragen aan Monique Bijl-van der Wal: ‘Ik iets wilde bouwen dat écht bijdraagt’

    0
    By Jennifer Delano on 25/11/2025 Spotlight: Interview
    Monique

    Skincare-expert Monique Bijl-van der Wal heeft samen met dierenarts Sandra Rossen Tails & Bubbles opgericht. Dit is het eerste high-end skincaremerk dat volledig natuurlijke, hypoallergene en duurzame producten ontwikkelt voor honden, katten en paarden. Ook is zij medoprichter van Beach-Street Skincare, een natuurlijke zonnebrandcrème. “Met Beach-Street wil ik internationaal uitgroeien tot hét skincaremerk dat luxe koppelt aan oceaanbescherming. Met Tails & Bubbles willen we zoveel mogelijk dieren in nood helpen”, zegt Monique. 

    Hoe heet jouw bedrijf en wat doet het?

    “Ik ben co-Founder van Tails & Bubbles, een social enterprise die premium verzorgingsproducten voor huisdieren ontwikkelt én dieren in nood helpt. Van elke verkoop dragen wij 4% af aan Stichting 4 Happy Tails, onze eigen stichting die wereldwijd dieren redt en ondersteunt. Daarnaast ben ik Co-Founder van Beach-Street Skincare, luxe oceaan-vriendelijke skincare waarmee we bijdragen aan het behoud van oa koraalriffen d.m.v. donaties aan The Coral Gardeners en SeaSheperd. Twee totaal verschillende producten, éénzelfde missie: impact maken.”

    Hoe lang bestaan jullie al?

    “Tails & Bubbles komt voort uit Stichting 4 Happy Tails, die actief is in dierenwelzijn. Beach-Street Skincare is een paar jaar geleden ontstaan en groeit nu snel in de early scale-up fase, samen met mijn dochter Amanda. We zitten in steeds meer winkels, reizen mee in travel retail en bouwen een loyale community.”

    Waarom ben je ondernemer geworden – en waarom in deze branches?
    “Omdat ik iets wilde bouwen dat écht bijdraagt. Dierenwelzijn en oceaanbescherming zijn altijd deel van mijn leven geweest. Ondernemerschap geeft mij de ruimte om dat om te zetten in tastbare, structurele impact.”

    Hoe groei jij als ondernemer en met je bedrijf?
    “Door samen te werken, dichtbij de community te blijven en keuzes te maken vanuit waarden. Onze klanten zijn betrokken, bewust en loyaal, dat maakt het werken in deze branches zó mooi.”

    Wie zijn jouw klanten?
    “Dierenliefhebbers, adoptanten en mensen die bewust voor diervriendelijke producten kiezen bij Tails & Bubbles. Bij Beach-Street zijn het skincare-liefhebbers, reizigers en mensen die premium producten willen zónder concessies aan duurzaamheid.”

    Waarom kiezen mensen voor jullie?
    “Omdat onze missie oprecht is. We beloven niet alleen impact, we maken die ook zichtbaar. Of het nu gaat om een geredde hond of een stukje hersteld rif: mensen voelen dat hun aankoop verschil maakt.”

    Waar kennen mensen jou nog meer van?
    “Van Stichting 4 Happy Tails, die ik samen met Sandra Rossen run. En van onze samenwerkingen met reispartners zoals Corendon, Transavia (2026) en Travel Counsellors via Beach-Street. Ik ben vaak betrokken bij projecten rondom dierenwelzijn en duurzaamheid.”

    Wat zijn je verdere ambities?
    “Met Beach-Street wil ik internationaal uitgroeien tot hét skincaremerk dat luxe koppelt aan oceaanbescherming. Met Tails & Bubbles willen we zoveel mogelijk dieren in nood helpen, structureel, wereldwijd en op een manier die blijft groeien.”

    Wat is jouw leiderschapsadvies?
    “Blijf trouw aan je waarden. Groei kan altijd later, maar integriteit moet direct. Omring jezelf met mensen die jouw missie voelen, daar ontstaat de echte magie.”

    Wat zijn je hobby’s en interesses?
    “Dieren, natuur, reizen en dan met name duiken en het werk voor 4 Happy Tails. Alles wat ik in mijn vrije tijd doe, geeft me inspiratie om mijn bedrijven verder te ontwikkelen. Mijn leven, mijn missie en mijn ondernemerschap zijn met elkaar verweven, en dat werkt voor mij.”

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Jennifer Delano
    • Website
    • Facebook
    • Twitter
    • LinkedIn

    Jennifer Delano is een bevlogen vooruitschopper en absoluut de meest spraakmakende pr-specialist van Nederland. Motor achter het bureau. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Jennifer organiseert zichtbaarheid door (social)media-aandacht. Creëert nieuws en bedenkt pr- en guerrillamarketing-acties. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om in te zetten.

    Related Posts

    Bert Breij: ‘Samen loont. Wie het “samen” bruusk afwijst, gaat uiteindelijk onderuit’

    06/11/2025

    Lotte Langenkamp (Drukwerkdeal): ‘Duurzaamheid is een kans om toekomstbestendig te blijven’

    04/11/2025

    Ellen van Hemert (Drukwerkdeal): ‘We zijn veel te bescheiden over duurzaamheid’

    09/09/2025

    Comments are closed.

    • LinkedIn
    • Facebook
    • Twitter
    About

    Help mee om WeesMeer verder uit te bouwen.

    Deel je onze visie en wil je een bijdrage leveren aan het verder uitbouwen van WeesMeer?

    Stuur een mail naar info@weesmeer.nl en laten we de mogelijkheden bespreken.

    Recent posts

    10 vragen aan Monique Bijl-van der Wal: ‘Ik iets wilde bouwen dat écht bijdraagt’

    25/11/2025

    Bert Breij: ‘Samen loont. Wie het “samen” bruusk afwijst, gaat uiteindelijk onderuit’

    06/11/2025

    Lotte Langenkamp (Drukwerkdeal): ‘Duurzaamheid is een kans om toekomstbestendig te blijven’

    04/11/2025
    Categorieën
    Copyright © 2023 | www.WeesMeer.nl
    • Privacy
    • Visie
    • Contact

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?
    We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.