Eerste Instagram cursus voor freelancers op ”pay as you feel” basis
De nieuwste trend onder zzp’ers: leren van én met elkaar via Instagram cursussen. Als je als freelancer of zzp’er wilt ontwikkelen, ben je op jezelf aangewezen.
Met 33% van de Nederlandse beroepsbevolking (CBS/TNO 2018) vertegenwoordigt de flexwerker een nieuwe manier van werken, leven en leren. En dat heeft gevolgen voor de werkmaatschappij, ook op individueel niveau.
Met 43% flexwerkers in de creatieve sector is dat nog beter te merken volgens Jurriën Stomphorst, initiatiefnemer van collective minds. ‘We zien bij de freelance creatives om ons heen dat ze het dagelijks contact met vakgenoten missen, maar nog belangrijker, de diepere connectie die daaronder ligt. En zonder connectie, geen nieuwe kansen en leermomenten’.
Collective minds maakt specialistische kennis van freelancers daarom op een eigentijdse manier beschikbaar: via Instagram cursussen. En om het toegankelijk te maken, starten ze de eerste cursus met een ‘Pay as you feel’ constructie; na de cursus bepaal je zelf wat je de informatie waard vond. De cursus Attract your ideal client gaat 20 mei van start, duurt vijf dagen en is een maand lang terug te kijken.
Een cursus op Instagram
Bondig, persoonlijk en leren waar en wanneer jij dat wilt. Dat zijn de voordelen van een cursus op Instagram. Je krijgt toegang tot een besloten Instagram account, waar je met medecursisten gedurende vijf dagen, honderd Insta stories (zo’n vijftien minuten) per dag krijgt met waardevolle tips, oefeningen en challenges van vakgenoten die het onderwerp beheersen. Met een e-book en een maand toegang kun je op je eigen tempo alles nog eens teruglezen en kijken en verbinden met andere zzp’ers.
Op 20 mei starten de initiatiefnemers van collective minds zelf met de eerste Instagram cursus Attracting your ideal client. Want dit was voor hen een van de belangrijkste leermomenten van de afgelopen jaren. Hoe kun je alleen nog maar werken voor klanten die echt bij jou en je bedrijf passen?
60.000 gedachten per dag
‘Toen we besloten alleen nog maar te werken voor bewuste, duurzame bedrijven, vonden we dat wel even spannend’ vertelt Jurriën Stomphorst, initiatiefnemer van collective minds. ‘Was dit niet veel te niche? En kunnen we hier wel van rondkomen? Maar we kwamen erachter dat wat je uitstraalt, je ook aantrekt. En dat heeft alles te maken met je mindset. Want van de 60.000 gedachten die je dagelijks hebt, is ongeveer 95% precies hetzelfde als de dag ervoor. En die gedachten leiden altijd naar dezelfde keuzes, hetzelfde gedrag en uiteindelijk tot dezelfde ervaringen. En het meeste daarvan gebeurt onbewust. Als je dus iets wilt veranderen in je buitenwereld, zoals het aantrekken van klanten die wél bij je passen, moet je bewust beginnen bij je mindset. Het is een inside job.’
COLLECTIVE MINDS gelooft dat het delen van ideeën en ervaringen de maatschappij vooruithelpt. Met online cursussen, offline bijeenkomsten en hun werk voor bewuste merken connecten ze een groeiende groep bewuste freelancers en merken om samen een positieve impact te maken met hun producten en diensten. De Engelstalige cursus Attract your ideal client gaat 20 mei van start, duurt vijf dagen en is een maand lang terug te kijken. Voor toegang en meer informatie: https://collectiveminds.amsterdam/collective-course
Je las dit artikel op WeesMeer, hét nieuwsplatform voor ondernemers met ambitie
Altijd op de hoogte blijven van ons laatste nieuws? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.