Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Onderneemster Stephanie Osunwokeh-van Buitenen helpt vaders van stress af

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Onderneemster Stephanie Osunwokeh-van Buitenen wil minimaal honderdduizend vaders naar een gelukkiger leven helpen. Een mooie ambitie. De redactie van WeesMeer stelde haar 10 vragen. Hieronder vind je haar inzichten.

Wie ben je en waar kom je vandaan?

Ik ben Stephanie Osunwokeh-van Buitenen, geboren en getogen in Delft, en nu woon ik samen met mijn man en twee dochters in Den Haag. Ik ben na het afronden van mijn middelbare school direct aan de slag gegaan als secretaresse en heb dat vijftien jaar met veel passie en plezier gedaan bij verschillende organisaties.

Wat zijn je hobby’s/interesses?

Ik ben geïnteresseerd in persoonlijke ontwikkeling, de kracht van gedachten, denken in mogelijkheden en het oprekken van mogelijkheden. Heb altijd al veel dingen tegelijk gedaan en ik haal er enorm veel energie uit dat het me altijd weer lukt om dingen tot een succes te maken en ondertussen voldoende momenten te kunnen relaxen. Netflix is ook wel een hobby van me. Lekker series kijken of laatst bijvoorbeeld de lezing van Brené Brown.

Waar kennen mensen jou nog meer van?

Afgelopen jaar ben ik meermalen op de radio geweest, dus daar zouden mensen me van kunnen kennen. Ik was bijvoorbeeld bij New Business Radio te gast en heb daar gesproken over mijn werk als lifecoach voor vaders. Ook op social media en als spreker ben ik zeer zichtbaar met mijn boodschap dat ook vaders ruimte moeten krijgen een fijne balans te creëren tussen werk en gezin.

Hoe heet jouw bedrijf en wat doet jouw bedrijf?

Mijn bedrijf heet KIES Company en ik richt me op vaders. Ik bied workshops, een plan van aanpak in één dag (1-op-1) en coaching (1-op-1).

Zo hielp ik laatst een vader die stress ervoer rondom zijn bedrijf, thuis onrust had daardoor en zijn hobby al tijden geen aandacht meer kon geven. Nu hij met mij heeft gewerkt, krijgt hij meer werk gedaan in minder tijd, heeft hij meer rust in huis én heeft hij zijn hobby weer op kunnen pakken. Hij is een stuk gelukkiger. Daar doe ik het voor!

Hoe lang bestaat je bedrijf al?

Mijn bedrijf in deze vorm bestaat sinds maart 2018. Daarvoor heette het KIES Secretaresses en deed ik vooral interim secretaresse werk. Mijn bedrijf is officieel ingeschreven in februari 2017.

Waarom ben je ondernemer geworden en waarom juist in deze branche?

Ik hou niet van hokjes en merkte dat ik mijn ambitie niet kwijt kon in loondienst. Vraag me niet waar al die ambitie vandaan komt, maar ik heb het. Wil continu groeien en als ondernemer kan ik de kant op gaan die ik wil. Ik ben in eerste instantie als interim-secretaresse aan de slag gegaan. Dat was een logische stap. Maar ik wilde meer. Ik wil iets betekenen voor andere mensen en hoewel dat als secretaresse ook kan, was het voor mij niet genoeg. Ik wil echt zorgen voor een structurele verandering waar mensen baat bij hebben. Omdat ik veel met mannen heb gewerkt en dus ook heb gezien waar zij tegenaan liepen, is het niet zo gek dat ik mij specifiek op mannen ben gaan richten. En omdat ik zelf kostwinner ben en ervaar hoe het is om steeds te moeten kiezen tussen geld verdienen of tijd met mijn gezin doorbrengen, kwam ik uit bij vaders. Het is ook raar dat er in deze tijd nog niets voor vaders is op dat gebied. Er is veel aandacht voor moeders en kinderen op het gebied van stress, maar vaders doen het allemaal maar gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Terwijl zij ook tegen zaken aanlopen waar met wat hulp heel makkelijk iets aan gedaan kan worden. Ook vaders verdienen het om gelukkig te zijn. En vrouwen en kinderen verdienen het om een gelukkige man en vader om zich heen te hebben.

Wie zijn jouw klanten?

Mijn klanten zijn ambitieuze vaders. Vaders die zakelijk ambities hebben, maar ook ambitieus zijn in het vaderschap. Ze willen op beide vlakken alles geven en dat is niet altijd even makkelijk. Mijn klanten beseffen gelukkig dat hulp vragen geen zwakte is, maar juist heel sterk. Ze zijn er dus vroeg bij, waardoor ze nog heel wat jaren van hun kinderen én hun werk kunnen genieten.

Waarom kiezen mensen voor jouw bedrijf?

De vaders kiezen niet zozeer voor mijn bedrijf, maar voor het werken met mij. Zie bijvoorbeeld deze referenties:

“Stephanie heeft een scherpe blik, een positieve kijk op het leven en denkt in mogelijkheden. Ze beschikt over de vaardigheden om je out of the box te laten denken.’’

“De workshop was een eyeopener dat het toch echt anders moet. Ik heb iedere week twee dagdelen geblokt voor administratieve zaken en geniet veel vaker van de zon.’’

Foto van publiek bij de workshop gegeven door Stephanie Osunwokeh van Buitenen

 

 

 

 

 

 

 

Wat zijn je verdere ambities?

Ik wil minimaal honderdduizend vaders naar een gelukkiger leven helpen!

Wat is jouw manier om te groeien als ondernemer en met jouw bedrijf?

Wanneer ik zelf stop met groeien, stopt mijn onderneming met groeien. Ik ben tegenwoordig weer veel meer aan het lezen, heb zelf ook een coach die me verder helpt waar ik even vastloop en ga steeds een stapje buiten mijn comfort zone. Dat is af en toe best spannend, maar wat ik wel heb gemerkt, is dat bijvoorbeeld de blogs waar ik het meest zenuwachtig over ben omdat ik best een stellige mening heb, juist supergoed worden ontvangen.

Ik wil dat mijn bedrijf zodanig groeit dat KIES Company hét bedrijf is waar je naartoe wilt als ambitieuze vader, zodat je al je dromen waar kunt maken. Het motto van mij/KIES Company is: ‘You CAN have it all. You just have to define your all.’ En dat draag ik nu nog alleen uit, maar als mijn bedrijf verder groeit, zal ik (heel selectief) andere coaches in gaan zetten en op gaan leiden om met mijn KIES-methode nog meer vaders te kunnen helpen. Ik let er daarbij heel goed op dat die coaches echt dezelfde visie hebben als ik.

Meer weten over Stephanie Osunwokeh-van Buitenen?
Ontdek het hier: https://kiescompany.nl/

Share.

About Author

Jennifer Delano

Jennifer Delano is een bevlogen vooruitschopper en absoluut de meest spraakmakende pr-specialist van Nederland. Motor achter het bureau. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Jennifer organiseert zichtbaarheid door (social)media-aandacht. Creëert nieuws en bedenkt pr- en guerrillamarketing-acties. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om in te zetten.

Comments are closed.